https://www.sydsvenskan.se/2024-09-06/efter-sydsvenskans-artikel-hundratals-lasare-vill-hjalpa-barnfamiljen/
Snyftartikeln har fyllt sitt syfte med råge, här är uppföljningsartikeln som av någon anledning inte går att kommentera, dessutom är orginalartikelns kommentarsfält stängt, vad nu det beror på, 😀.
"Sydsvenskans rapportering om barnfamiljen som krävs på 20 000 kronor av MKB engagerar. Gensvaret från Sydsvenskans läsare har varit enormt och hundratals läsare har erbjudit sig att hjälpa till.
– Nu kan man se ljuset igen, säger Celine Soltani."
Shakila Soltani lobbar även för ännu mer donationer i artikeln om någon på FB är sugen att bidra så att familjen kan fortsätta med sitt ofinansierade lyxboende,
"MKB meddelade under fredagen att familjen fick lov att ångra sin uppsägning och bo kvar.
– Vi vill ju vara schyssta mot dem, sa Per-Henrik Thurban.
– Jag har sagt till dem idag att de får lov att ångra sin uppsägning, men det måste ske snarast.
Men Shakila Soltani uppger att familjen inte har möjlighet att ångra uppsägningen – eftersom de inte har råd att bo kvar i lägenheten i Limhamns sjöstad som kostar över 18 500 kronor i hyra varje månad.
– Den här månaden betalade jag 19 000 med elen. Jag har inte råd, säger hon."