2024-09-05, 16:39
Medlem
Någon som blivit kallad på förhör på senaste? Eller är det lugnare med det?
Citera
2024-09-05, 18:05
Medlem
En bekant råka ut för husis utan förvaring av 3 bilar med 6 civilare. Hen hade beställt via nätet. Hen la sig å erkände och tog fram de lilla skarpet som fanns hemma ist för att de kallade in hundar. De tog pisseprov på plats i hemmet, vilket påvisade några positiva substanser.
Citera
2024-09-05, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atg2000
En bekant råka ut för husis utan förvaring av 3 bilar med 6 civilare. Hen hade beställt via nätet. Hen la sig å erkände och tog fram de lilla skarpet som fanns hemma ist för att de kallade in hundar. De tog pisseprov på plats i hemmet, vilket påvisade några positiva substanser.

Vet du vilken mängd och substans han hade beställt?

Kan ju knappast varit vad som kan klassas som "personligt bruk", antar jag.
Citera
2024-09-06, 04:15
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Vet du vilken mängd och substans han hade beställt?

Kan ju knappast varit vad som kan klassas som "personligt bruk", antar jag.

Jodå det räcker. Dom kör all in nu på brukare för att förbättra statistiken genom att slå in öppna mål. Var beredd om du beställt den senaste tiden.
Citera
2024-09-06, 04:18
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Jahopp.

Gjorde beställning 19/8 , påstås senast skickad 20/8 och inget har landat.

Tog kontakt i 23/8 fredags och fick ”Det är vanligt mer förseningar i sommar”.

Hörde av mig igår - inget svar.

Får man leva med att gå runt med den klumpen i magen. Beställa via post var / är ett idiot beslut och inte värt det imo. Inte för att sitta i ovisshet.

Kan lägga till att enbart beställt en gång innan och den kom fram 2-3 dagar från samma säljare, samma adress. Kan knappast vara någon flaggning. 3 veckor mellan beställningar, är ostraffad och bor i en av Sveriges 3 största städer.

Odds skalan ser nog ut:
1. Säljaren blåste och skicka inte
2. Det är försenat (5% av alla brev blir försenade per år. PostNord statistik 2022, vilket är antal brev över en miljard) Är rätt det säljaren påstod att det är mer kaos under sommar månaderna generellt.

3. Polisen tog det på stick kontroll. Som enligt tidigare kommentar i tråden är ca 1% av allt som skickas.

Skit kul. Skriver om det kommer något men får planera för det värsta. Kommer aldrig köra post igen.

Polisen tvingar köparna att istället ta dig ut till gängkonflikt aktiva områden och ge de cash rätt i hand istället för att potentiellt köpa från säljare utanför aktiva konflikt områden. Skit smart strategi, hoppas de planerar in dubbla scheman för att möta fortsatta våldsvågor i konflikterna, för köparna försvinner aldrig.

Äh vadå konfliktområden. Bor du i en av Sveriges tredje största städer är du ju bara korkad om köper via post. Det är bara att skaffa en kran med utkörning och be hans utkörare att komma till en adress ett kvarter längre bort från där du bor. Snabb deal, inga problem.
Citera
2024-09-06, 07:02
Medlem
Hej. Fick min beställning igår. Tog två dagar. Ikto. Tog extra stelt så det var bättre packat. Och det stog en lapp utanpå kuvertet där det stog ” grattis på födelsedagen önskar farmor angeta ”. Haha ganska smart endå..
Citera
2024-09-06, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av synklysen
Hej. Fick min beställning igår. Tog två dagar. Ikto. Tog extra stelt så det var bättre packat. Och det stog en lapp utanpå kuvertet där det stog ” grattis på födelsedagen önskar farmor angeta ”. Haha ganska smart endå..

Hur dum i huvudet är du egentligen? Man ska ALDRIG berätta hur stealth ser ut... wtf
Citera
2024-09-06, 12:33
Medlem
Mitt misstag. Kommer inte upprepas. Det är många som fyller år dock som får sånna meddelande. Lisa 14 år får hem 10 g heroin lol.
Citera
2024-09-07, 00:29
Medlem
Hej!
Nu var de min tur att bli kallad till förhör vad bör man tänka på? Fick 1 paket taget i vintras i samband med de flesta andra också fick.
Undrar vad jag kan förvänta mig där?

Är de att räkna med pisseprov och husrannsakan eller tror ni de räcker med ett förhör?
Citera
2024-09-07, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonte2910
Hej!
Nu var de min tur att bli kallad till förhör vad bör man tänka på? Fick 1 paket taget i vintras i samband med de flesta andra också fick.
Undrar vad jag kan förvänta mig där?

Är de att räkna med pisseprov och husrannsakan eller tror ni de räcker med ett förhör?

Neka neka neka.

Inget kommer hända, och sluta beställ från lallare som inte kan packa bra.

Snuten har verkligen lyckats skrämma skiten ur folk.

Beställer man av säljare som vet sin grej, så ska det mycket till för att paketet plockas.
Citera
2024-09-07, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonte2910
Hej!

Fick du ett polisbrev om beslaget i vintras också?
Citera
2024-09-07, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HDmpty
Fick du ett polisbrev om beslaget i vintras också?
Ja precis där det stod att de skulle förverkas inom 14 dagar om jag inte gjorde anspråk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in