2024-08-23, 13:05
Medlem
stolenChevys avatar
En "kompis" fick ett brev från polisen att de har tagit en försändelse.

Är det någon som vet om brevlådan blir flaggad nu eller om det fortfarande kan komma fram nya brev till samma låda? Fler brev är nämligen på väg.
Citera
2024-08-23, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolenChevy

Är det någon som vet om brevlådan blir flaggad nu eller om det fortfarande kan komma fram nya brev till samma låda? Fler brev är nämligen på väg.

Dom flaggar inte brevlådor på det sättet i min upplevelse men om det kommer fler brev inom ett par dagar ökar risken avsevärt att du blir av med dom
Citera
2024-08-23, 13:20
Medlem
stolenChevys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Dom flaggar inte brevlådor på det sättet i min upplevelse men om det kommer fler brev inom ett par dagar ökar risken avsevärt att du blir av med dom

Okej, i så fall så finns det i alla fall en chans. Aja, bara vänta och se. Tack för svar.
Citera
2024-08-23, 18:31
Medlem
Xhamsterns avatar
Pratade med en äldre släkting för några dagar sen som bor i en större villa och hyr ut en del av källaren (inredd som källare) till ett yngre par. De har separara brevlådor som sitter bredvid varandra och är olåsta.

Denna släkting hade nu fått ett brev liknande mitt och jag har extremt svårt att se att det är han som beställt via nätet (han har inte ens en smartphone).

Han var såklart ganska orolig över brevet, jag lugnade honom med att polisen inte har något att komma med men ändå jobbigt för honom. Detta visar bara ännu mer hur svårt det är för polisen att bevisa något.

Tycker det är jäkligt fult av den som använt hans brevlåda.
Citera
2024-08-23, 20:12
Medlem
För min del gick det bra den här veckan, la beställning i söndags. Beställning från fs.
Citera
2024-08-28, 11:48
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simbavario
För min del gick det bra den här veckan, la beställning i söndags. Beställning från fs.

Jahopp.

Gjorde beställning 19/8 , påstås senast skickad 20/8 och inget har landat.

Tog kontakt i 23/8 fredags och fick ”Det är vanligt mer förseningar i sommar”.

Hörde av mig igår - inget svar.

Får man leva med att gå runt med den klumpen i magen. Beställa via post var / är ett idiot beslut och inte värt det imo. Inte för att sitta i ovisshet.

Kan lägga till att enbart beställt en gång innan och den kom fram 2-3 dagar från samma säljare, samma adress. Kan knappast vara någon flaggning. 3 veckor mellan beställningar, är ostraffad och bor i en av Sveriges 3 största städer.

Odds skalan ser nog ut:
1. Säljaren blåste och skicka inte
2. Det är försenat (5% av alla brev blir försenade per år. PostNord statistik 2022, vilket är antal brev över en miljard) Är rätt det säljaren påstod att det är mer kaos under sommar månaderna generellt.

3. Polisen tog det på stick kontroll. Som enligt tidigare kommentar i tråden är ca 1% av allt som skickas.

Skit kul. Skriver om det kommer något men får planera för det värsta. Kommer aldrig köra post igen.

Polisen tvingar köparna att istället ta dig ut till gängkonflikt aktiva områden och ge de cash rätt i hand istället för att potentiellt köpa från säljare utanför aktiva konflikt områden. Skit smart strategi, hoppas de planerar in dubbla scheman för att möta fortsatta våldsvågor i konflikterna, för köparna försvinner aldrig.
Senast redigerad av Niggward 2024-08-28 kl. 12:25.
Citera
2024-08-29, 14:04
Medlem
stolenChevys avatar
Citat:

Det har kommit fram nya brev till en annan låda men ingenting till lådan som polisen tog ett brev från.
Senast redigerad av stolenChevy 2024-08-29 kl. 14:07.
Citera
2024-08-29, 16:15
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Citat:

Min "kompis" har fått hem två försändelser efter brevet bev beslagtaget. Jag tror inte det finns något regiser över flaggade brevlådor.
Citera
2024-08-29, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Jahopp.

Gjorde beställning 19/8 , påstås senast skickad 20/8 och inget har landat.

Tog kontakt i 23/8 fredags och fick ”Det är vanligt mer förseningar i sommar”.

Hörde av mig igår - inget svar.

Får man leva med att gå runt med den klumpen i magen. Beställa via post var / är ett idiot beslut och inte värt det imo. Inte för att sitta i ovisshet.

Kan lägga till att enbart beställt en gång innan och den kom fram 2-3 dagar från samma säljare, samma adress. Kan knappast vara någon flaggning. 3 veckor mellan beställningar, är ostraffad och bor i en av Sveriges 3 största städer.

Odds skalan ser nog ut:
1. Säljaren blåste och skicka inte
2. Det är försenat (5% av alla brev blir försenade per år. PostNord statistik 2022, vilket är antal brev över en miljard) Är rätt det säljaren påstod att det är mer kaos under sommar månaderna generellt.

3. Polisen tog det på stick kontroll. Som enligt tidigare kommentar i tråden är ca 1% av allt som skickas.

Skit kul. Skriver om det kommer något men får planera för det värsta. Kommer aldrig köra post igen.

Polisen tvingar köparna att istället ta dig ut till gängkonflikt aktiva områden och ge de cash rätt i hand istället för att potentiellt köpa från säljare utanför aktiva konflikt områden. Skit smart strategi, hoppas de planerar in dubbla scheman för att möta fortsatta våldsvågor i konflikterna, för köparna försvinner aldrig.

En del säljare sätter det som 'skickat' när de vidarebefordrat din beställning till sina packare - inte när det är skickat irl.
Citera
2024-08-29, 19:49
Medlem
Sleazetjackisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
Min "kompis" har fått hem två försändelser efter brevet bev beslagtaget. Jag tror inte det finns något regiser över flaggade brevlådor.
Mjo det finns nog, dock kanske främst hos tullverket. Däremot så måste man ju för att få en rödlistad brevlåda ha gått igenom en åklagare som beslutar om inskräkningen (som är ganska stor vad gäller att få all sin post kontrollerad) är skälig. Att få hemliga tvångsmedel mot sig är ganska resurskrävande och ingenting som en åklagare delar ut hur som helst, har även för mig att det prövas löpande i tingsrätten.
Så att man skulle få hemliga tvångsmedel mot sig efter att snuten tagit en femma med röka är ganska uteslutet. Har du däremot fått ett tiotal brev med 1hg i varje så kanske du börjar riskera att få all post granskad öka.
Men däremot kan ju din brevbärare ha extra koll på just din adress om du fått brev tagna förut, men de flesta brevbärare orkar nog inte bry sig ö.h.t. Men det finns alltid någon som älskar att få leka lite polis på jobbet och går igång på att "jaga knarkare".
Men alla som jag vet har fått brev beslagtagna (dvs det har gått att styrka att polisen tagit det) har fortsatt kunna beställa sitt knark utan problem efter det
Citera
2024-09-01, 10:42
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akapendeltaglooser
En del säljare sätter det som 'skickat' när de vidarebefordrat din beställning till sina packare - inte när det är skickat irl.

Jag vet hur denna säljare fungerar. Men tack för infon.

Det landade i torsdags. Det var faktiskt två ordrar som jag skrev om i min första kommentar.

Detta landade hur som helst nu som 1 försändelse. Struntar i om det var super sent eller om de skickade efter att jag tog kontakt; det kom fram.

Jag är nöjd att lämna känslan av ovisshet. Inte värt det. Gatan eller deaddrop för mig framöver. Spårbart skulle jag aldrig tänka mig. Även om det kommer fram så ska du legitimera dig och fasta på eventuell kamera för att hämta ut. Det kan kollas många år efter ifall du skulle åka fast av annan anledning relaterat till narkotika brev.

Aldrig jag skulle vilja ha så stark bevisning lagrad.

Gatan är bäst, största nackdelen är transport distansen. Tror stor deaddrop beställning blir nästa gång.
Mvh
Citera
2024-09-03, 00:44
Medlem
DD är smidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in