2024-09-05, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Finns det några konkreta bevis för att han verkligen försökte vara en viss person till lags, eller är det bara en ursäkt för att undvika ansvar och lägga skulden på någon annan?
Ja de finns de
Citera
2024-09-05, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Ja de finns de

Som vadå?
Citera
2024-09-06, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Ja de finns de

När ska du börja bevisa de du säger? tänker att det krävs ofta av mig & andra så när ska du göra det?
Citera
2024-09-06, 08:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Klart det är en hård anklagelse. Men anklagelser mot Linnea kommer bekant från hennes pojkvän (inte från oss, inte från Jocke, utan från Chrippa själv) som hon fortfarande lever med. Jag säger inte att jag tror på det Chrippa anklagat henne för dock, eftersom han fortfarande är ihop med henne har jag svårt att se att det är sant för ingen väljer väl att vara kvar hos någon som gör så mot ens dotter?
Men Chrippa sa ju sig ha sett det med egna ögon. Har någon sett Julia göra det du anklagar henne för? Någon nära och insatt då, inte bara någon skitsnackare på Flashback som hittar på. Det är ju väldigt allvarligt det du skriver.
Det stämmer ju inte eftersom Julia tydligen påstår att barnet har blåmärken och säger att hon blir slagen efter att hon kommit hem från Chrippa och Linnea.
Blåmärkena skall ha fotas av henne och vänner till henne osv osv ..
Om de påståendena stämmer så fortsätter ju Julia med falska anklagelser och lögner. Dessutom kom ju det ihopstyrda "förhöret" med barnet från Julia - och inte från Chrippa.

Med det sagt så är det jäkligt konstigt att inga blåmärken syns på barnet när hon är hos Chrippa - inte på någon film eller bild - vare sig när hon är påklädd eller i badkläder.
Men teorin kanske är att de passar på när de är på väg hem, plockar in henne på flygplanstoa och sköter det där. Annars framstår det enbart som nya lögner från Julia och kompani.
Citera
2024-09-06, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Som vadå?

Vi får nog vänta tills det dras fram mer och en ev fup/ar kommer tala sitt tydliga språk.

Om det går så långt kommer inte Chrippa kunna segla genom detta och använda sitt pladder för att komma undan och låta någon annan ta smällen.

Men jag vet ju inte om det ens blir så. Han kanske kan fortsätta genom livet på det sättet han vill leva med Linnéa vid sin sida.
Citera
2024-09-06, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det stämmer ju inte eftersom Julia tydligen påstår att barnet har blåmärken och säger att hon blir slagen efter att hon kommit hem från Chrippa och Linnea.
Om de påståendena stämmer så fortsätter ju Julia med falska anklagelser och lögner. Dessutom kom ju det ihopstyrda "förhöret" med barnet från Julia - och inte från Chrippa.

Med det sagt så är det jäkligt konstigt att inga blåmärken syns på barnet när hon är hos Chrippa - inte på någon film eller bild - vare sig när hon är påklädd eller i badkläder.
Men teorin kanske är att de passar på när de är på väg hem, plockar in henne på flygplanstoa och sköter det där. Annars framstår det enbart som nya lögner från Julia och kompani.

Du kan inte veta det du påstår. Du kan ju skriva att du inte har sett några blåmärken när flickan är hos Chrippa. Men du vet inte. Du var högst troligt inte på plats.

Det är farligt att påstå att du vet att det inte är att det inte uppkommit blåmärken när hon är med Chrippa bara för att Chrippa säger det. Trovärdigheten är noll.

Du kan inte heller skriva att blåmärken uppkommit när flickan är hos Julia. Du vet inte. Du var förmodligen inte där.

Jag kan inte utgå från att blåmärkena har uppkommit med Chrippa för att Julia säger det.
Trovärdighet noll.

Du vet inte. Jag vet inte.

Jag hoppas verkligen att det sker en riktig utredning med skickliga utredare som kan se bortom alla åsikter som går att läsa på nätet.
Citera
2024-09-06, 12:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Du kan inte veta det du påstår. Du kan ju skriva att du inte har sett några blåmärken när flickan är hos Chrippa. Men du vet inte. Du var högst troligt inte på plats.

Det är farligt att påstå att du vet att det inte är att det inte uppkommit blåmärken när hon är med Chrippa bara för att Chrippa säger det. Trovärdigheten är noll.

Du kan inte heller skriva att blåmärken uppkommit när flickan är hos Julia. Du vet inte. Du var förmodligen inte där.

Jag kan inte utgå från att blåmärkena har uppkommit med Chrippa för att Julia säger det.
Trovärdighet noll.

Du vet inte. Jag vet inte.

Jag hoppas verkligen att det sker en riktig utredning med skickliga utredare som kan se bortom alla åsikter som går att läsa på nätet.
Jag kan givetvis i lika stor utsträckning som er andra tvärsäkert hävda och oja mig om saker.

Jag har inte sagt att blåmärkena uppkommer hos Julia. Jag har inte ens sett några blåmärken och tror helt enkelt inte mycket på påståendena som görs.

Jag hoppas inte att någon utredning sker för att muppar på nätet sitter och ylar om det. Det finns inga skäl att utsätta barn för sådant om det inte finns genuina skäl att göra det.
Citera
2024-09-06, 13:46
Medlem
Citat:
Jag kan givetvis i lika stor utsträckning som er andra tvärsäkert hävda och oja mig om saker.

Jag har inte sagt att blåmärkena uppkommer hos Julia. Jag har inte ens sett några blåmärken och tror helt enkelt inte mycket på påståendena som görs.

Jag hoppas inte att någon utredning sker för att muppar på nätet sitter och ylar om det. Det finns inga skäl att utsätta barn för sådant om det inte finns genuina skäl att göra det.

Räcker med 5 minuter för en normal begåvad att se att zigenaren och Julia är WT och okapabla till att vara föräldrar.
Citera
2024-09-06, 15:20
Avslutad
Citat:

Från början, den som myttade och sa det offentligt-är Chrippa
Citera
2024-09-06, 15:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Från början, den som myttade och sa det offentligt-är Chrippa
Nej, det var Anjo och Julia som förde ut anklagelser offentligt när Chrippa satt häktad.
Citera
2024-09-06, 15:44
Medlem
Citat:

Där måste jag gå emot dig. Du hävdar oftast att du sitter på svaren och innehar någon form att expertis i princip hela tiden om det allra mesta.

Jag vidhåller att det borde ske en utredning. Men jag förstår också att den mestadels kan komma att handla om föräldrarna.

Skrev inte du att det inte finns några blåmärken när flickan är med Chrippa?
Det är ett påstående som jag vill hävda att du vet lika lite som jag gör. Med andra ord kan vare sig du eller jag påstå något.

När jag tex påstår något som Chrippa har sagt själv så har han sagt det.
Då kan jag påstå att han sagt det.

Vet jag inte men tror, då skriver jag att jag tror att det är på ett sätt.

Jag delar din tanke, med försiktighet, att det kan vara påhitt om det kommer från Julia för just nu tror jag inte på ett enda ord från henne. Det kan komma att ändras.
Jag vet inte vilka närstående som ska ha fotat blåmärken.
Citera
2024-09-06, 15:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Där måste jag gå emot dig. Du hävdar oftast att du sitter på svaren och innehar någon form att expertis i princip hela tiden om det allra mesta.

Jag vidhåller att det borde ske en utredning. Men jag förstår också att den mestadels kan komma att handla om föräldrarna.

Skrev inte du att det inte finns några blåmärken när flickan är med Chrippa?
Det är ett påstående som jag vill hävda att du vet lika lite som jag gör. Med andra ord kan vare sig du eller jag påstå något.

När jag tex påstår något som Chrippa har sagt själv så har han sagt det.
Då kan jag påstå att han sagt det.

Vet jag inte men tror, då skriver jag att jag tror att det är på ett sätt.

Jag delar din tanke, med försiktighet, att det kan vara påhitt om det kommer från Julia för just nu tror jag inte på ett enda ord från henne. Det kan komma att ändras.
Jag vet inte vilka närstående som ska ha fotat blåmärken.

Läs igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in