2024-09-02, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Inte jättelångsökt. Det rullar ju en hel del Teslor på vägarna. Sparar de filmer väldigt länge? Laddas de kanske rent av upp till Teslas moln?
Jag tror de laddas upp, men är osäker vart. Sedan är det nog så att de sparas nog inte så länge, sedan är jag fundersam om de filmar även vid körning, men är osäker även där. Någon Tesla har garanterat sett honom
Citera
2024-09-02, 11:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Jag tror de laddas upp, men är osäker vart. Sedan är det nog så att de sparas nog inte så länge, sedan är jag fundersam om de filmar även vid körning, men är osäker även där. Någon Tesla har garanterat sett honom

Nu har väl även älgjakten dragit igång och snart faller löven av träden där upp i Skellefteå trakten, det ger en liten möjlighet att bilen kan hittas innan nästa vinter.
Hittas inte bilen före vintern ja då kommer detta aldrig klaras upp.
Citera
2024-09-02, 19:50
Medlem
Klart ett brott har begåtts, bilen är antagligen inte ens i närheten utav sista pingade signalen, hans mor verkar bra jävla skev , kanske borde bli kollad åtminstone ?
Citera
2024-09-02, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille
Nu har väl även älgjakten dragit igång och snart faller löven av träden där upp i Skellefteå trakten, det ger en liten möjlighet att bilen kan hittas innan nästa vinter.
Hittas inte bilen före vintern ja då kommer detta aldrig klaras upp.

Om vädret blir gynnsamt kanske. Det behöver nog bli torrt och blåsigt, annars faller löven på bilen och kamouflerar den. Hoppas att folk håller ögonen öppna framåt höstkanten.
Citera
2024-09-03, 00:30
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback91
Klart ett brott har begåtts, bilen är antagligen inte ens i närheten utav sista pingade signalen, hans mor verkar bra jävla skev , kanske borde bli kollad åtminstone ?

Att ngn ens funderar på ngt annat än att ett brott har begåtts är ytterst märkligt! Elliot har ju inte lämnat ett enda levande spår efter sej från att han lämnade jobbet tills att telefonen stängs ner där vid drygt 21.

Ingen granne, ingen släkting, ingen polare, ingen överhuvudtaget har sett eller hört ett enda ljud av honom på alla timmar från att han slutar på jobbet tills telefonen mest troligt stängs ner (lär ha kastats/dumpats där i Jävre).

Lika du skriver sist i ditt inlägg så borde nog polisen checka upp de närmsta anhöriga lite mer noga, om det skett ngt i dessa kretsar så förklarar ju det även att ingen sett röken av honom på så många timmar, han kan ju varit med ngn nära person, för isf ljuger ju vissa personer.
Citera
2024-09-04, 21:13
Medlem
Jag killgissar här nu men tror helt enkelt att Elliot kört åt helvete,voltat med bilen och den slungats en bra bit ut i spenaten
( och Ja,det har faktiskt hänt förut innan nån idiotförklarar mig)sedan har snön dolt alla spår av olyckan. Sedan kommer våren och grönskan och döljer bilvraket. Kanske pojk kraken kan hittas nu i höst.
Kanske han och hans bil hamnat i något vattendrag,då är det väl ett mirakel om han hittas… Och om pojken velat ta sitt liv finns det väl en mängd små skogsvägar där uppe att köra så långt in på det bara går?
Snöstormen gjorde resten för att dölja hjulspåren och om han hittas är det väl slumpen som avgör men att hans nära o kära skulle gjort Elliot illa… Näääee
Citera
2024-09-05, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vampiregirl
Jag killgissar här nu men tror helt enkelt att Elliot kört åt helvete,voltat med bilen och den slungats en bra bit ut i spenaten
( och Ja,det har faktiskt hänt förut innan nån idiotförklarar mig)sedan har snön dolt alla spår av olyckan. Sedan kommer våren och grönskan och döljer bilvraket. Kanske pojk kraken kan hittas nu i höst.
Kanske han och hans bil hamnat i något vattendrag,då är det väl ett mirakel om han hittas… Och om pojken velat ta sitt liv finns det väl en mängd små skogsvägar där uppe att köra så långt in på det bara går?
Snöstormen gjorde resten för att dölja hjulspåren och om han hittas är det väl slumpen som avgör men att hans nära o kära skulle gjort Elliot illa… Näääee

Skit att människor idiotförklaras hur som helst… Min tanke är också att han antingen hamnat i vattnet eller kört av vägen och hamnat i ett buskage. ”Svårare” än så behöver det inte vara, men visst är det nog ”häftigare” med kidnappning, bestialiskt mord mm.

Men ok, vad som helst kan egentligen ha hänt och naturligtvis spekuleras det vilt då vi inte vet någonting egentligen…
Citera
2024-09-05, 18:58
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkepaus
Skit att människor idiotförklaras hur som helst… Min tanke är också att han antingen hamnat i vattnet eller kört av vägen och hamnat i ett buskage. ”Svårare” än så behöver det inte vara, men visst är det nog ”häftigare” med kidnappning, bestialiskt mord mm.

Men ok, vad som helst kan egentligen ha hänt och naturligtvis spekuleras det vilt då vi inte vet någonting egentligen…

Var höll Eliot hus från att han slutade jobbet tills att mobilen är i Jävre strax efter 21? Det är ju 5-6 h som det inte finns ett enda spår av honom, ingen har sett honom, inte ens grannar har sett eller hört honom. Nej han har varit med ngn under den tiden och denna (dessa) personer ligger bakom hans försvinnande.
Citera
2024-09-05, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Var höll Eliot hus från att han slutade jobbet tills att mobilen är i Jävre strax efter 21? Det är ju 5-6 h som det inte finns ett enda spår av honom, ingen har sett honom, inte ens grannar har sett eller hört honom. Nej han har varit med ngn under den tiden och denna (dessa) personer ligger bakom hans försvinnande.

Ja, och det är en besvärande omständighet
Citera
2024-09-05, 20:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkepaus
Ja, och det är en besvärande omständighet

Kan han ha omkommit på arbetet ?
Vart jobbade han ?
Citera
2024-09-05, 20:24
Medlem
Rhinestonesss avatar
Person hittad död utanför Sollefteå

Kan de vara relaterat?
Citera
2024-09-05, 20:46
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhinestoness
Person hittad död utanför Sollefteå

Kan de vara relaterat?
Den man som hittades död i Långsele var troligen en man i 70 års åldern som var anmäld försvunnen.
https://www.nordsverige.se/2024-09-05/avliden-person-hittad-i-langsele-oklart-om-det-ar-den-forsvunne-mannen-f0148

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/polisen-soker-forsvunnen-man-i-langsele-utanfor-solleftea
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in