2024-08-30, 17:57
Medlem
Det var ju även inställda bussturer den 28:e Nov 2023 på grund av väderförhållandena, så att någon suttit på en buss med Elliots mobil låter inte heller trovärdigt.
Vad gjorde E familj denna kväll månne? & Varför skulle E åka ut i snöstorm själv en vardag efter jobbet?🤔
Mobilen har pingats samma kväll som han försvann och sedan dess varit helt avstängd.
E har inte plockat ut några pengar från sitt bankkonto.
9 månader har nu gått sedan E senast sågs i livet & sannolikheten för att han skulle vara vid liv känns tyvärr fjärran ifrån.
Citera
2024-08-30, 18:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Det var ju även inställda bussturer den 28:e Nov 2023 på grund av väderförhållandena, så att någon suttit på en buss med Elliots mobil låter inte heller trovärdigt.
Vad gjorde E familj denna kväll månne? & Varför skulle E åka ut i snöstorm själv en vardag efter jobbet?🤔
Mobilen har pingats samma kväll som han försvann och sedan dess varit helt avstängd.
9 månader har nu gått sedan E senast sågs i livet & sannolikheten för att han skulle vara vid liv känns tyvärr fjärran ifrån.

Dom hade väl sökt även till Finland, men kan han ha finska bankomatkort ?
Men det har nog myndigheterna koll på.
Dock kan man ju låna andras bankomatkort, om tex släkten skulle gömma honom av någon anledning, det är dock inte troligt i detta läget.
Citera
2024-08-30, 19:25
Medlem
Den ena spekulationen efter den andra, det är ju helt meningslöst att bara sitta och gissa.
Hans bankkonto har så vitt jag förstår inte rörts sedan den kväll då han försvann och hans telefon har inte heller varit aktiv sedan dess. Detta tyder tyvärr på att han är död!
Om jag inte bodde 100 mil från Skellefteå, så skulle jag gärna ha hjälpt till med att söka efter honom.
Det är bara genom att aktivt söka i sannolika områden, som han och bilen kan hittas.
Citera
2024-08-31, 08:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Den ena spekulationen efter den andra, det är ju helt meningslöst att bara sitta och gissa.
Hans bankkonto har så vitt jag förstår inte rörts sedan den kväll då han försvann och hans telefon har inte heller varit aktiv sedan dess. Detta tyder tyvärr på att han är död!
Om jag inte bodde 100 mil från Skellefteå, så skulle jag gärna ha hjälpt till med att söka efter honom.
Det är bara genom att aktivt söka i sannolika områden, som han och bilen kan hittas.

Du kan använda Google Earth finns bilder från 2024 iaf från Piteå och norrut.
Hade han legat efter E4 vore bilen redan hittad.

Men lycka till.
Citera
2024-08-31, 15:02
Medlem
Citat:

Ja i princip. Jag hängt här ett tag och jag tror att alla möjligheter ventilerats i tråden. Det måste tillkomma någon slags information för att han ska kunna hittas, eller för att man ens ska kunna leta på ett realistiskt sätt.
Citera
2024-08-31, 17:40
Medlem
Citat:
Inställda bussar? Har inte bussarna där uppe i norr specialdäck som ska klara snökaos, typ sådana dom har i norska fjällen? Det säger ju en del om väderleken den dagen...
Citera
2024-08-31, 17:42
Medlem
Citat:
Jag får inte ihop detta, han kan ju omöjligtsvis ha kunnat köra in på nån ödslig grusväg, det är inte möjligt med tanke på nederbörden, han bör finnas längs större väg, så är det bara
Citera
2024-08-31, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Ja i princip. Jag hängt här ett tag och jag tror att alla möjligheter ventilerats i tråden. Det måste tillkomma någon slags information för att han ska kunna hittas, eller för att man ens ska kunna leta på ett realistiskt sätt.
Jag skulle vilja veta hur mobilen har pingat innan Jävre
Citera
2024-08-31, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Extremet långsökt, men Teslas kameror, filmar inte dessa alltid vid körning? Någon Tesla borde han ha mött som har han på film. Det var ju faktiskt på det viset dom hittade mannen som kidnappade den unga flickan i Danmark. Polisen vädjade ju till filk att kolla sina filmer från bilen, och där var kidnapparen med på film och man kunde spåra honom.
Citera
2024-09-01, 14:35
Medlem
tror självförvållat o att han inte vill bli hittad
Citera
2024-09-01, 18:37
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Vet du närmare exakt vilka bussturer som ställdes in? Väglaget norr om Skellefteå var inte värre än att ett hockeylag åkte buss från Luleå Kallax till Skellefteå för en match som började kl. 19.05, bara 5 minuter försenad matchstart.
Senast redigerad av outoftheblue 2024-09-01 kl. 18:39.
Citera
2024-09-01, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Extremet långsökt, men Teslas kameror, filmar inte dessa alltid vid körning? Någon Tesla borde han ha mött som har han på film. Det var ju faktiskt på det viset dom hittade mannen som kidnappade den unga flickan i Danmark. Polisen vädjade ju till filk att kolla sina filmer från bilen, och där var kidnapparen med på film och man kunde spåra honom.

Inte jättelångsökt. Det rullar ju en hel del Teslor på vägarna. Sparar de filmer väldigt länge? Laddas de kanske rent av upp till Teslas moln?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in