Citat:
Ursprungligen postat av
PDeLillo
”Sakframställan”…😂
Först har reportrarna INGENTING, sen tar de (underligt nog) upp ENSTAKA EXEMPEL (som de inte hade), till slut trasslar du in dig i semantik avseende om en bil för en halv miljon - och 17 tidigare ägare - helt saknar värde.
Det är inte poängen. Killen har blivit blåst.
Med ”advokater” som du behövs inga åklagare.
Riddermark är ett företag som bör undvikas som pesten.
Jag trasslar inte in mig i något. Det det du som gör så. Jag frågade vad du menar med »värdelös« och »vittnesuppgifter«. Du kan inte svara och börjar i stället yra om »advokater«. Det du sedan tar upp om »17 ägare« är ju ett enstaka fall och vad vet du egentligen om det för övrigt? Du vet ingenting annat än det du hört Aftonbladet föra fram och reagerar som pöbeln utan att tänka själv.
Jag har aldrig köpt eller sålt något via Riddermark och har ingen aning om företaget mer än att det haft en provocerande reklamslogan som jag inte tyckte var särskilt bra. Det jag kan konstatera, och som jag skrivit i några inlägg, är att det inte finns en enda tråd om Riddermark och deras metoder på Flashback tidigare förutom en där TS var missnöjd med att säljarna på Riddermark inte var tillräckligt sugna att sälja. Med tanke på vad som nu postas i denna tråd borde det ju ha funnits minst en missnöjestråd angående deras »metoder« på ett så grävande forum som Flashback. Att det inte gör det säger en del.
Sedan är det ju detta med enstaka exempel. För två år sedan köpte en äldre släkting till min granne en Volvo hos auktoriserad Volvoförsäljare. Ingen dyr bil (cirka 100.000:-) årsmodell 2013. Efter att ha köpt den fick han tre månaders garanti. När det hade gått någon månad över denna tidpunkt började den ena efter den andra varningslampan att lysa. Volvoförsäljaren tog in bilen och felsökte samt gjorde något som kunden fick betala. Detta fortgick upprepande och de hittade inte felet. Det slutade med att kunden fick betala 35000:- innan de slutligen, på något sätt, lyckades komma till rätta med det. Jag tyckte det var helt barockt hur detta kunde ske och att firman inte stod för något. Pratade med honom härom veckan och tydligen har det varit bra sedan dess, men som sagt 35000:- som de inte gav någon rabatt på. Jag tror inte att det bara var något som endast hände där och då. Bilfirmor blåser den som inte kan stå på sig.
Aftonbladet hade ingenting att komma med som säkert inte skulle kunna hittas hos andra företag. Var och en väljer ju vem de vill göra affärer med. Jag kommer nog inte att göra det med Riddermark, men det hade jag inte gjort även utan denna tråd eller Aftonbladets »granskning«. Deras reklamslogan fick mig avogt inställd.