2024-09-04, 22:56
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PDeLillo
Det blir inte påtagligare bevis än att Riddermark sålt en värdelös bil för en halv miljon, 17 ägare enligt tråden, som de vägrade ta tillbaka.

Tillsammans med vittnesmål från kunder, nuvarande och tidigare anställda avseende om att verksamheten byggde på ruffel och båg så fanns inget annat för vd än att lägga sig platt.

Om vd börjat yra om vad som skulle hålla i en rättegång så hade hade han hängt sig själv ännu högre.

Riddermark är brottslingar, som så många bilskojare.

De hade ingenting och påstod samma sak om och om igen. Att ta upp enstaka exempel saknar betydelse. Var det anmält på något sätt eftersom du nämner vittnesmål? Vad betyder »värdelös« i detta sammanhang, var bilen helt utan värde?

Det var jag som nämnde att det saknades bevisvärde som skulle hålla i en rättegång. Jag skrev inte att VD skulle nämna det. Du får hålla isär dina osakligheter från min sakframställan.
Senast redigerad av HerrGickhan 2024-09-04 kl. 22:58.
Citera
2024-09-04, 22:58
Avslutad
Sedan kan det vara så att händelserna skett för ett bra tag sedan och att det rör sig om ett visst kontor och vissa säljare. Har för mig att VD:n ringat in vilka det rör sig om och att åtgärder vidtagits så man skall inte dra bolaget över en kam. Det kan nog bara bli bättre och stävjas från nu. Allt beror på hur VD:n vill ha det för att vinna tillbaka förtroendet från kunderna. Annars riskerar det att dö fort.
Citera
2024-09-04, 23:01
Medlem
Eeeemiiiils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
De hade ingenting och påstod samma sak om och om igen. Att ta upp enstaka exempel saknar betydelse. Var det anmält på något sätt eftersom du nämner vittnesmål? Vad betyder »värdelös« i detta sammanhang, var bilen helt utan värde?

Det var jag som nämnde att det saknades bevisvärde som skulle hålla i en rättegång. Jag skrev inte att VD skulle nämna det. Du får hålla isär dina osakligheter från min sakframställan.
Varför skulle det anmälas? idioten som påstår att Riddermark gett han ett fejkat besiktningsprotokoll har ju inte anmält, Emelie som tappat 28 hjul på motorvägen har inte anmält hon heller, undrar varför....
Citera
2024-09-04, 23:14
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eeeemiiiil
Varför skulle det anmälas? idioten som påstår att Riddermark gett han ett fejkat besiktningsprotokoll har ju inte anmält, Emelie som tappat 28 hjul på motorvägen har inte anmält hon heller, undrar varför....

Nu var min fråga om det anmälts och frågan var ställd till den som använde termen vittnesmål. Att berätta för Aftonbladet är inte kvalificerat som ett vittnesmål. Det är en partisk talan i egen sak. Du verkar känna till Riddermark bakom kulisserna, vilket inte jag gör. Däremot känner jag till Aftonbladet och deras odugliga journalister och den förfallne Aschberg. Att människor låter Aftonbladet styra deras åsikter är nog att betrakta som så nära hjärndöd man kan komma.

Jag har tagit upp det tidigare att det inte finns några historiska trådar om Riddermark på Flashback, förutom en som uttryckte besvikelse för att Riddermark inte sålde en bil till TS. Plötsligt har alla en solklar uppfattning och följer Aftonbladet som råttorna efter råttfångarens flöjt i Hameln. När ska människor sluta följa ryggradsreflexer och vara så lättpåverkade och avundsjuka?
Citera
2024-09-04, 23:30
Medlem
Nationalromantiks avatar
Händer inte detta hos alla bilhandlare? eller rättare sagt hos alla som säljer något, oavsett vad det är?

Jag utgår alltid för att säljare försöker blåsa mig.

Men såklart hemskt när gamla människor, eller naiva människor dyker upp, de blir nog ordentligt blåsta.

Utöver det undrar man hur Riddermark snubben mår nu, det måste blåsa ordentligt inom företaget, hade varit kul om någon på FB som jobbar där kan ge oss lite juicy info.

Det är bra att sånt här kommer fram, vem vill köpa bil från Riddermarks nu liksom?
Citera
2024-09-04, 23:34
Medlem
Eeeemiiiils avatar
Citat:
Nu var min fråga om det anmälts och frågan var ställd till den som använde termen vittnesmål. Att berätta för Aftonbladet är inte kvalificerat som ett vittnesmål. Det är en partisk talan i egen sak. Du verkar känna till Riddermark bakom kulisserna, vilket inte jag gör. Däremot känner jag till Aftonbladet och deras odugliga journalister och den förfallne Aschberg. Att människor låter Aftonbladet styra deras åsikter är nog att betrakta som så nära hjärndöd man kan komma.

Jag har tagit upp det tidigare att det inte finns några historiska trådar om Riddermark på Flashback, förutom en som uttryckte besvikelse för att Riddermark inte sålde en bil till TS. Plötsligt har alla en solklar uppfattning och följer Aftonbladet som råttorna efter råttfångarens flöjt i Hameln. När ska människor sluta följa ryggradsreflexer och vara så lättpåverkade och avundsjuka?
Avundsjukan lyser igenom men nej, jag känner inte till ngt om Riddermark mer än vad som är allmänt känt, jag vill bara berätta min historia om mina bilar som det aldrig varit problem med, jag vill bemöta kritiken från alla besserwissers som inte har en aning om ngt och är utan egen erfarenhet, alla de som aldrig köpt bil där men vet vilka skojare de är, med det ena absurda påståendet efter det andra, men med en idiots försök att svartmåla en alldeles utmärkt firma, för min egen del bryr jag mig inte ett skit om Riddermark mer än att allt gått korrekt till vid mina köp, att jag är en återkommande kund är en slump, de har helt enkelt haft de bilarna jag letat efter, den sista hade jag gett lätt 100.000 tusen till för så det var kanske jag som blåste dom? nä....de blev blåsta för de visste inte vad de sålde.
Citera
2024-09-04, 23:34
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Händer inte detta hos alla bilhandlare? eller rättare sagt hos alla som säljer något, oavsett vad det är?

Jag utgår alltid för att säljare försöker blåsa mig.

Men såklart hemskt när gamla människor, eller naiva människor dyker upp, de blir nog ordentligt blåsta.

Utöver det undrar man hur Riddermark snubben mår nu, det måste blåsa ordentligt inom företaget, hade varit kul om någon på FB som jobbar där kan ge oss lite juicy info.

Det är bra att sånt här kommer fram, vem vill köpa bil från Riddermarks nu liksom?

De två fetmarkerade satserna blir ju mycket märkligt, men du har rätt att människor är idioter. De fattar inte att det mer eller mindre är likadant inom alla bilföretag. Så varför ska de då köpa bil överhuvudtaget från ett bilföretag?
Citera
2024-09-04, 23:40
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
De två fetmarkerade satserna blir ju mycket märkligt, men du har rätt att människor är idioter. De fattar inte att det mer eller mindre är likadant inom alla bilföretag. Så varför ska de då köpa bil överhuvudtaget från ett bilföretag?

Jo sant men jag menar mer generellt i samhället bland människor så kommer Riddermarks att associeras med bluff och båg. Det kommer nog vara ganska svårt att tvätta bort, riktigt självmål och väldigt kortsiktigt när sån försäljningskultur frodas.

Men jag själv utgår alltid från att säljare vill blåsa mig, men det är väl för att jag själv varit säljare och vet hur de arbetar.
Citera
2024-09-04, 23:54
Medlem
Eeeemiiiils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Jo sant men jag menar mer generellt i samhället bland människor så kommer Riddermarks att associeras med bluff och båg. Det kommer nog vara ganska svårt att tvätta bort, riktigt självmål och väldigt kortsiktigt när sån försäljningskultur frodas.

Men jag själv utgår alltid från att säljare vill blåsa mig, men det är väl för att jag själv varit säljare och vet hur de arbetar.
Så din utgångspunkt var att blåsa folk? du är inte säljare nu för det gick inte så bra då? vilken cynisk inställning att utgå från att alla vill blåsa en, jag har varit säljare i 40 år och aldrig lurat en jävel.
Citera
2024-09-05, 00:00
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eeeemiiiil
Så din utgångspunkt var att blåsa folk? du är inte säljare nu för det gick inte så bra då? vilken cynisk inställning att utgå från att alla vill blåsa en, jag har varit säljare i 40 år och aldrig lurat en jävel.

Nej jag blåste inte folk.

Ja jag är cynisk när det kommer till försäljare.

Men det handlar om min personliga inställning till konsumtion, försäljning, merförsäljning etc att majoriteten av grejerna kund köper är onödiga. Säljaren skapar ett behov (som egentligen är BS) och sedan tar man betalt för det. Behoven flyttas hela tiden, och så fortsätter mjölkningen.
Citera
2024-09-05, 00:06
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
Fan många Riddermarkfanboys det dyker upp helt plötsligt, hur kan det komma sig?

Mutade 😂
Citera
2024-09-05, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Jag såg, förmodligen på SVT, nåt engelskt reportage med dold kamera från en bilhandel. De hade en 17-stegsmodell som säljarna var tvungna att slaviskt följa. Det var en metod de visste fungerade, som styrde hela säljprocessen från det första välkomnandet tills affären var avslutad.

Nånstans runt steg 12, när kunden bestämt sig för att köpa en ny bil och var nöjd med det höga inbytespris han fick för sin gamla, upptäckte säljaren något ”fel” på inbytesbilen. Det kunde vara att det inte var dragkrok, att den hade taklucka, plåtfälgar, automat, att den var blå eller varsomhelst. Därför kunde de inte alls få så mycket som utlovats.

Sedan följde en lång cirkus där säljaren låtsade gå ut och prata med chefen och försöka förhandla upp inbytespriset. I själva verket gömde han sig bara ute på lagret och väntade en stipulerad tid. Till slut fick han upp priset nån tusenlapp och kunden kände sig lite nöjd ändå fast han egentligen var grundlurad.

Tydligen använder sig Riddermark av en liknande metod. När de hämtar inbytesbil ska chauffören låtsas att de hittat något fel på bilen, som gör att inbytespriset sänks.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jbn1o7/emelie-jobbade-at-riddermark-saljarna-sa-att-vi-skulle-ljuga

Stämmer inte helt riktigt sista stycket. Bilen blir bokad som ett jobb för chauffören som är anställd hos Zäkra leveranser och den åker tex till platsen för att göra ett test på bilen. Chauffören fyller då i ett ”testprotokoll” som Zäkra leveranser har och när allt är ifyllt sparas det för att sedan skickas till några nissar på ett kontor som de kallar ”inköp”. Det är de här personerna som sedan fejkar och hittar på en massa fel för att få ner priset som exempelvis behöver snart göra service, för mycket skador (någon repa som alla bilar) och mycket mer..

Ett stort skämt är allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in