2024-09-04, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noyellowhats
Därför att säljaren/verkstan är reko.
Det kostar bra med pengar för att söka efter ett fel. Ännu mer att felsöka på ett fel som kanske inte finns.

Exempel från i somras (jag äger en felkodsläsare/släckare) ;

Vi tömde vår bil på ström pga vi glömde kyl/frysboxen kvar inkopplad över natten.

När vi fått starthjälp lös felkodslampan.
När jag kollade med min läsare/släckare var det vänster bak fönsterhiss som var ur funktion. Och det var den.
Jag släckte koden, slog av bilen. Slog igång igen. Vänster bak fönsterhiss fungerar.

En oschysst verkstad hade skrivit ut felkoden för att visa dig "felet", tryckt in en ny elhiss för 3'700 exkl arbete.

Du hade hämtat bilen, sett den utskrivna felkoden o varit glad för att vi avrundat 7 kronor ner på fakturan.

Var det nått fel?
Näe, släck felkoden o testa på nytt löste det.

Hoppas jag svarat förståeligt o i bra ton🙂

Ok tackar för info
Citera
2024-09-04, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nedslag som det Aftonbladet gör är en dagslända. Om två månader är allt glömt och förbi. Om ett år är det ingen som kommer ihåg något. Märkligt så många som skriver i tråden om allt fel de upplevt och känner till om företaget. Söker jag på Riddermark får jag fram en annan tråd om en som var besviken på att de inte var tillräckligt sugna på att sälja.

(FB) Riddermark bil, Veddesta - Järfälla

Det är bara konstatera att människor låter klåpare som Aftonbladet få igång deras fantasi och engagemang. Jag hade förväntat mig minst tio tidigare trådar om ett lurendrejeriföretag som många nu verkar ha mycket information om.

Snälla någon, hur fan kan ni låta Aftonbladet styra er?

Det är väl de tidigare Riddermark-anställda som avslöjar fusket som ”styr” personer med förmåga att lägga ihop 2 och 2?
Citera
2024-09-04, 20:35
Medlem
HRTs avatar
Rekommenderar att inte köpa hos en sån oseriös bilhandlare.
Jag emailade en säljare i Sthlm, på det företaget då jag var intresserad av en bil. Säljaren var väldigt aggresiv och extremt på..sa att den är borta om 2 dagar om jag inte lägger handpenning.
Efter några mail märkte man att han tappat intresset och sa att bilen nu är såld att jag nu missat min chans.
Trots det var den kvar i 2 månader i annonser, och bad en kompis maila...jadå den var till salu
Så det är att man vill forcera, stressa fram ett köp.

Jag betalar hellre 50 000 mer o har en riktig bilförsäljare att gå till om/när det krånglar.
Citera
2024-09-04, 20:38
Medlem
Eeeemiiiils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Rekommenderar att inte köpa hos en sån oseriös bilhandlare.
Jag emailade en säljare i Sthlm, på det företaget då jag var intresserad av en bil. Säljaren var väldigt aggresiv och extremt på..sa att den är borta om 2 dagar om jag inte lägger handpenning.
Efter några mail märkte man att han tappat intresset och sa att bilen nu är såld att jag nu missat min chans.
Trots det var den kvar i 2 månader i annonser, och bad en kompis maila...jadå den var till salu
Så det är att man vill forcera, stressa fram ett köp.

Jag betalar hellre 50 000 mer o har en riktig bilförsäljare att gå till om/när det krånglar.
Han stressade inte fram ett köp, han ville inte ha dig som kund uppenbarligen eftersom du inte vill köpa, de säljer bilar, de sitter inte o snackar skit i timmar utan att komma till skott
Citera
2024-09-04, 20:41
Medlem
Det var ju nytt, att man blir lurad när man köper begagnad bil
Citera
2024-09-04, 20:43
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PDeLillo
Det är väl de tidigare Riddermark-anställda som avslöjar fusket som ”styr” personer med förmåga att lägga ihop 2 och 2?

Man ska alltid fundera en och två gånger när tidigare anställda är missnöjda. Inte sällan handlar det om att de själva varit mindre kompetenta och är besvikna för att de inte riktigt platsat. Det vore ju intressant att veta varför de inte jobbar kvar och hur det gick till när de skildes från företaget. Nu vill de tjäna lite extra genom att sälja egna tolkningar som Aftonbladet försöker förstora upp. Allvarligt talat så hade ju Aftonbladet bara lösryckta påståenden och egna tolkningar.

Man behöver inte ens lägga ihop ett och ett för att förstå att det inom bilhandeln finns säljare som försöker kränga för provisionen. Tycker VD svarade lugnt och tålmodigt på Aftonbladets frågor. Dock var han inte så medietränad att han lät dem styra intervjun med samma påståenden om och om igen. Han borde kort och gott ha sagt att det beteende som Aftonbladet påstod förekom inte var förenligt med företagspolicyn och att om sådant kom till hans kännedom skulle det leda till en skarp varning och i förlängningen uppsägning. Han mjäkade med för mycket och var undfallande. Intervjun hade inte behövt ta mer än fem minuter om han varit skolad i att besvara frågorna på det sättet.
Citera
2024-09-04, 20:44
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eeeemiiiil
Han stressade inte fram ett köp, han ville inte ha dig som kund uppenbarligen eftersom du inte vill köpa, de säljer bilar, de sitter inte o snackar skit i timmar utan att komma till skott

Efter mitt första mail där man brukar ställa frågor om bilen, kom krav på handpening då bilen skulle vara borta redan dagen efter. Men mailen var inte speciellt säljande mer hotfulla du missar den...någon annan är intresserad...etc.. sen efter 3-4 mailet du har missat din chans den är såld vilket den inte var och inte ens 2 månader senare. Oseriös blatte, han ringde tom 22.30 på kvällen o sa att om jag inte betalar handpenning innan 24. Är den inte längre kvar....rent bullshit.
Citera
2024-09-04, 20:45
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjalp2022
Det var ju nytt, att man blir lurad när man köper begagnad bil

Precis, alla bilköp är dåliga affärer om man inte köper och själv förädlar äldre sällsynta modeller.
Citera
2024-09-04, 20:45
Medlem
HRTs avatar
tydligen är säljarna här nu o lovordar företaget. Men med över 400 anmälningar till ARN är de Sveriges mest oseriösa bilförsäljningsbolag.
Citera
2024-09-04, 20:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Efter mitt första mail där man brukar ställa frågor om bilen, kom krav på handpening då bilen skulle vara borta redan dagen efter. Men mailen var inte speciellt säljande mer hotfulla du missar den...någon annan är intresserad...etc.. sen efter 3-4 mailet du har missat din chans den är såld vilket den inte var och inte ens 2 månader senare. Oseriös blatte, han ringde tom 22.30 på kvällen o sa att om jag inte betalar handpenning innan 24. Är den inte längre kvar....rent bullshit.

Du verkar ju mest vara missnöjd för att säljaren var dålig på att sälja.
Citera
2024-09-04, 20:51
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Du verkar ju mest vara missnöjd för att säljaren var dålig på att sälja.

Nej det är din tolkning....snarare hetsig, och otrevlig rent av tyken och ville stressa fram ett köp..men köper aldrig bil där.
Nu verkar det som allt fler uppmärksammar hur cp det företaget är.
Citera
2024-09-04, 20:52
Medlem
Eeeemiiiils avatar
Citat:
Man ska alltid fundera en och två gånger när tidigare anställda är missnöjda. Inte sällan handlar det om att de själva varit mindre kompetenta och är besvikna för att de inte riktigt platsat. Det vore ju intressant att veta varför de inte jobbar kvar och hur det gick till när de skildes från företaget. Nu vill de tjäna lite extra genom att sälja egna tolkningar som Aftonbladet försöker förstora upp. Allvarligt talat så hade ju Aftonbladet bara lösryckta påståenden och egna tolkningar.

Man behöver inte ens lägga ihop ett och ett för att förstå att det inom bilhandeln finns säljare som försöker kränga för provisionen. Tycker VD svarade lugnt och tålmodigt på Aftonbladets frågor. Dock var han inte så medietränad att han lät dem styra intervjun med samma påståenden om och om igen. Han borde kort och gott ha sagt att det beteende som Aftonbladet påstod förekom inte var förenligt med företagspolicyn och att om sådant kom till hans kännedom skulle det leda till en skarp varning och i förlängningen uppsägning. Han mjäkade med för mycket och var undfallande. Intervjun hade inte behövt ta mer än fem minuter om han varit skolad i att besvara frågorna på det sättet.
Tja Emelie hade tappat hjul på motorvägen....mer än en gång dessutom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in