Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-08-29, 14:47
Medlem
kriminellgalnings avatar
Då tråden för oseriösa bilnassare är stängt drar jag en ny.
Skulle titta på en kärra hos ovan nämnda nassare,ringer till handlarn och frågar lite om objektet och säger ok jag kommer förbi inom ett par timmar och fråga samtidigt om bilen finns tillgänlig då.
Visst inga problem får man till svar. Kommer upp i hallen och där sitter 3 säljare och gör inget. Får tag i en och säger att jag ringt. Visst inga problem ska köra fram den till dig.
Går runt och väntar i hallen och konstaterar att alla andra bilar som står där är jävligt repiga och till och med buckliga vissa av dom(ändå i prisklassen 130´och uppåt). Efter en bra stund kommer nassarjäveln tillbaks och säger att objektet står på verkstan och är klar om 15-20 min. Då vände jag på klacken och gick. Snacka om att bygga upp ett bra förtroende för sin firma.
Citera
2011-08-29, 14:52
Medlem
kriminellgalnings avatar
Måste ochså tilläga att man undrar vad det var för fel på bilen efter som det vart så bråttom att få ner den till verkstan?Bevisligen så startade den så batteri eller liknade var det inte.
Citera
2011-08-29, 15:31
Medlem
Vilken bil var det du skulle titta på?
Citera
2011-08-29, 15:34
Medlem
klinger75s avatar
fattar inte riktigt problemet , bilen kanske stått i månader och de upptäcker ett fel på den som de försöker greja innan du skall köra den . Kan ju vara massa saker förutom batteri, kan ju var någon broms som inte tar eller en blinkers som gått sönder .... de vill väl inta att kunderna kör ihjäl sig eller får böter under provkörningen .

Kan man inte vänta 20 minuter på det så är man nog inte särskilt intresserad....
Citera
2011-08-29, 18:24
Medlem
kriminellgalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinger75
fattar inte riktigt problemet , bilen kanske stått i månader och de upptäcker ett fel på den som de försöker greja innan du skall köra den . Kan ju vara massa saker förutom batteri, kan ju var någon broms som inte tar eller en blinkers som gått sönder .... de vill väl inta att kunderna kör ihjäl sig eller får böter under provkörningen .

Kan man inte vänta 20 minuter på det så är man nog inte särskilt intresserad....
Kanske ska vara åtgärdat när man kommer? Kan förstå att får vänta om man bara dyker upp men inte om har ringt och förvarnat. Var inte direkt rusning i hallen om man säger så.

Man tappar helt klart intresset när bilen inte finns på plats när man kommer. Till och med ärliga harry nu med moms har fattat att man har det. Och alla som har varit på en verkstad vet att 20 min lätt blir en timma. Skulle bara svänga förbi och titta på skicket under arbetstid så tid att vänta fanns inte.
Citera
2011-08-29, 22:39
Medlem
klinger75s avatar
när du ringde så kanske det stod en annan bil på liften som de måste göra först , de kanske upptäckte felet strax innan du kom .

kan förstå att man blir sne om man får vänta flera timmar om man har ringt innan men 20 minuter kan väl bara sönderstressade stockholmare lida av....
Citera
2011-08-30, 07:24
Medlem
kriminellgalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinger75
när du ringde så kanske det stod en annan bil på liften som de måste göra först , de kanske upptäckte felet strax innan du kom .

kan förstå att man blir sne om man får vänta flera timmar om man har ringt innan men 20 minuter kan väl bara sönderstressade stockholmare lida av....
Ringde 2 timmar innan+tiden jag var där+minst 20 min innan den var klar(och det var en gissning). Så minst 2.5 timme skulle dom ha på sig. Vilket i min mening tyder på ett allvarligt fel eller så var det praktikanten som fick skruva på bilen.

Var väldigt tydlig om att bilen skulle vara på plats när jag kom efter som jag hade lite tid och det intressanta med besöket var att se skicket på plats. Men det blev ett oförättat ärende och det är det värsta som finns,speciellt om det beror på någon som ska inneha ett serviceyrke. Men nassarna tror väll fortfarande att dom kan göra som dom vill och ändå sälja bilar.

Men blocket har fler annonser än någonsin och att hitta en annan bil är inget probelm. Förhoppningsviss är nästa nassare eller privat säljare mer innförståd med hur man gör när man vill göra en affär
Citera
2011-09-07, 18:01
Medlem
Mr TTTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kriminellgalning
Ringde 2 timmar innan+tiden jag var där+minst 20 min innan den var klar(och det var en gissning). Så minst 2.5 timme skulle dom ha på sig. Vilket i min mening tyder på ett allvarligt fel eller så var det praktikanten som fick skruva på bilen.

Var väldigt tydlig om att bilen skulle vara på plats när jag kom efter som jag hade lite tid och det intressanta med besöket var att se skicket på plats. Men det blev ett oförättat ärende och det är det värsta som finns,speciellt om det beror på någon som ska inneha ett serviceyrke. Men nassarna tror väll fortfarande att dom kan göra som dom vill och ändå sälja bilar.

Men blocket har fler annonser än någonsin och att hitta en annan bil är inget probelm. Förhoppningsviss är nästa nassare eller privat säljare mer innförståd med hur man gör när man vill göra en affär

Låg detta ställe mittemot Smiths Bil som säljer Nissan?
Citera
2011-09-07, 18:23
Medlem
Evaristos avatar
Detta var bland det fjantigaste gnäll jag hört.
Citera
2011-09-07, 19:59
Medlem
kriminellgalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Detta var bland det fjantigaste gnäll jag hört.
Alla ska vara bra på något,och mitt är att gnälla.
Citera
2011-09-14, 21:12
Medlem
jag var oxå hos nasar´n, för att kolla en bil som låg på blocket, men den fanns inte och det verkade som att bilen ifråga aldrig funnits...? Jag é knegare å slulle kolla en flakbil men 17åriga säljaren tyckte jag skulle kolla in en Maserati istället, jävla idi! hur fan ska jag få in 300 kg verktyg å mtrl i en italien kärra???
nä fy fan vilket skitställe
Citera
2011-09-15, 18:44
Medlem
kriminellgalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whitetrashcircus
jag var oxå hos nasar´n, för att kolla en bil som låg på blocket, men den fanns inte och det verkade som att bilen ifråga aldrig funnits...? Jag é knegare å slulle kolla en flakbil men 17åriga säljaren tyckte jag skulle kolla in en Maserati istället, jävla idi! hur fan ska jag få in 300 kg verktyg å mtrl i en italien kärra???
nä fy fan vilket skitställe
Den var säkert på "verkstan". Kanske är ett nassar trick dom kör med. Slänger ut en bil på blocket och försöker sen kränga någon av dom andra burkarna dom har i stället.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in