2024-09-04, 16:01
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Popular vote har egentligen väldigt liten betydelse. I det stora och hela så vann Biden presidentvalet 2020 med drygt 1% och 45.000 fler röster än Trump.

Du har uppenbart inte koll, men det var massmedia och deras "experter" som utsåg Kamala Harris till den sämsta VP i historien för bara några månader sedan.

Och i amerikansk synvinkel, så ligger Kamala långt till vänster.
Min poäng var att du bara ljuger och hittar på....och du framhärdar...
Citera
2024-09-04, 16:03
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Angående New Hampshire:
Källa till att Trump-kampanjen betraktar den som förlorad:
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/trump-campaign-new-hampshire-battleground-state-volunteer-email-b2606104.html

The Trump campaign “no longer thinks New Hampshire is winnable” and is “pulling back” from the crucial swing state, according to a bombshell leaked email from a top campaign volunteer.

Tom Mountain, a former Republican party vice chair in Massachusetts, sent an email to volunteers claiming that “the campaign has determined that New Hampshire is no longer a battleground state,” The Boston Globe reported.
OK. Men det ska ändå bli intressant att se.
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Min poäng var att du bara ljuger och hittar på....och du framhärdar...
Så på vilket sätt ljuger jag?
Citera
2024-09-04, 16:04
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
OK. Men det ska ändå bli intressant att se.

Så på vilket sätt ljuger jag?
Det fick du reda på
i mitt första svar.
Citera
2024-09-04, 16:06
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Det fick du reda på
i mitt första svar.
Jag har redan svarat/motbevisat det som Gustav skrev i första inlägget.
Citera
2024-09-04, 16:15
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Jag har redan svarat/motbevisat det som Gustav skrev i första inlägget.
Jag tror han menar att "Popular Vote" normalt sett är en sammanräkning av alla röster i alla stater, oavsett elektorsrösterna. Det som du menar är nog sammanlagd röstmarginal i de avgörande svingstaterna. Den var ju väldigt liten både 2016 och 2020. Men i popular vote var det större skillnad (till förmån för D).
Citera
2024-09-04, 16:57
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Kan någon säga vad Trumps senaste åsikt är om abort?
Samma som igår?
Eller är det vad han sa i förra veckan?

Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Precis som med allt annat, den åsikt som han tror gör att han vinner valet.

Om Trump avser att avskaffa demokratin om han vinner valet är alla medel tillåtna vågar jag påstå.
Ändamålet helgar medlen.
Citera
2024-09-04, 17:08
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Trump hade lätt blivit återvald i 2020 om det inte var för covid, dessutom så hade han troligen även vunnit popular vote. Men i slutändand så vann Biden med drygt 1% och 45.000 fler valröster över Trump.

Kan inte du/ni se att komma upp med vad Kamala har gjort som liksom är så fantastiskt? Hon var väldigt opopulär som senator i CA, körde en katastrofalt dålig valkampanj för 2020 där hon inte ens hamnade bland topp 10 i primärvalet till Dems, har varit väldigt anonym i rollen som VP, och för bara några månader sedan så blev hon (av media) utsedd till den sämsta VP i historien.
Kommentar & sakupplysning:
Trump fick 74 miljoner röster 2020,
Biden fick 81 miljoner röster.

Trump förlorade inte med 45 000 röster utan det var alltså drygt 7 miljoner (!). Du kanske syftar på enskilda delstater, och då fanns det några där marginalen var 10-20’ röster. Men det är så det blir i majoritetsval; Trump vann t.ex. Michigan och Wisconsin med bara 10’ och 23’ i valet 2016.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/2020_United_States_presidential_election
Senast redigerad av farbror_barbro 2024-09-04 kl. 18:21.
Citera
2024-09-04, 17:10
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanFyhrholdt
Om Trump avser att avskaffa demokratin om han vinner valet är alla medel tillåtna vågar jag påstå.
Ändamålet helgar medlen.

Ska Trump fuska menar du?
Eller lura och bedra folk, mer än hitintills?
Citera
2024-09-04, 17:54
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag tror han menar att "Popular Vote" normalt sett är en sammanräkning av alla röster i alla stater, oavsett elektorsrösterna. Det som du menar är nog sammanlagd röstmarginal i de avgörande svingstaterna. Den var ju väldigt liten både 2016 och 2020. Men i popular vote var det större skillnad (till förmån för D).
Men i 2016 så visade det sig i efterhand att en stor majoritet av de rösterna som Hillary vann popular vote med kom från två delstater - New York och Kalifornien.
Citera
2024-09-04, 18:01
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Kommentar & sakupplysning:
Trump fick 74 miljoner röster 2020,
Biden fick 81 miljoner röster.

Trump förlorade inte med 45 000 röster utan det var alltså drygt 7 miljoner (!). Du kanske syftar på enskilda delstater, och då fanns det några där marginalen var 10-20’ röster. Men det är så det blir i majoritetsval; Trump vann t.ex. Michigan och Wisconsin 10’ och 23’ i valet 2016.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/2020_United_States_presidential_election
Ja, Biden vann popular vote med ungefär 6,8m fler röster.

Men i det stora o hela så vann Biden presidentvalet 2020 med drygt 1% och bara 45.000 fler röster än Trump.
Senast redigerad av Generalandersson 2024-09-04 kl. 18:05.
Citera
2024-09-04, 18:07
Bannlyst
I lex Friedmans podcast erkänner Trump sig för första gången besegrad av Biden

Han säger ordagrant att han förlorade med en hårsmån därför att antalet röster inte räckte till.

Hans följare kommer inte att tro på det här men MAGA, han förnedrar er dagligen med sina lögner
Citera
2024-09-04, 18:08
Bannlyst
Citat:
Men i 2016 så visade det sig i efterhand att en stor majoritet av de rösterna som Hillary vann popular vote med kom från två delstater - New York och Kalifornien.
Det är allmänt känt att demokraternar populära i storstäder och republikaner på landsbygden

De 8 största städerna i usa är alla blåa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in