2024-09-04, 13:22
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Tror faktiskt att Trump kan vinna vissa delstater på östkusten i det kommande presidentvalet.
Ja, South Carolina och Florida. En hyfsad chans på Georgia och en 50/50-chans på North Carolina. Ungefär dom är det (jag undantar det "udda" Maine-valet).
Senast redigerad av Enterprise 2024-09-04 kl. 13:26.
Citera
2024-09-04, 13:24
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Detta svammel är alltså vad Trump och hans väljare menar är hans sätt att väva samman olika historier
Källa?
Citera
2024-09-04, 13:25
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Trump om Harris tid i Kalifornien:

Detta svammel är alltså vad Trump och hans väljare menar är hans sätt att väva samman olika historier som, återigen enligt Trump själv, collegeprofessorer i engelska är så pass imponerade av att de går fram till honom och säger att de aldrig tidigare sett någon använda det engelska språket på detta briljanta vis.

Bland maga-sekten är han såklart över IQ-genomsnittet men Trump är sannolikt den president i modern tid med lägst IQ, det är väl solklart?, även Bush den yngre slår ju Trump , lätt.

En enorm fördel är att om han förlorar sitter han inte i VitaHuset och kan gapa om valfusk bäst han vill.
Citera
2024-09-04, 14:39
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Ja, Generalandersson och Nixter brukar få väldigt många rätt. Det har vi förstått. Inte sagt att du får lika mycket fel denna gång men man undrar ju varför du har krupit tillbaka hit och inte sitter lamslagen och skäms ihjäl på din skola för riktigt efterblivna.

(FB) Presidentvalet 2020
Trump hade lätt blivit återvald i 2020 om det inte var för covid, dessutom så hade han troligen även vunnit popular vote. Men i slutändand så vann Biden med drygt 1% och 45.000 fler valröster över Trump.

Kan inte du/ni se att komma upp med vad Kamala har gjort som liksom är så fantastiskt? Hon var väldigt opopulär som senator i CA, körde en katastrofalt dålig valkampanj för 2020 där hon inte ens hamnade bland topp 10 i primärvalet till Dems, har varit väldigt anonym i rollen som VP, och för bara några månader sedan så blev hon (av media) utsedd till den sämsta VP i historien.
Citera
2024-09-04, 14:47
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Ja, South Carolina och Florida. En hyfsad chans på Georgia och en 50/50-chans på North Carolina. Ungefär dom är det (jag undantar det "udda" Maine-valet).
South Carolina, Florida och North Carolina kommer med 100% säkerhet att gå till Trump, inte en chans att Kamala kommer vinna North Carolina. Georgia är en traditionell röd stat (2020 var undantaget),
jag tror att Trump kommer att vinna GA.

Men vad jag syftade på, är att Trump kan ev vinna delstater på östkusten som traditionellt har tillhört demokraterna. Efter vad jag har hört/läst, så kommer det i år att bli jämnare mellan Dems och GOP i Maine och New Hampshire än vad det har varit under de senaste 30+ åren.
Citera
2024-09-04, 15:03
Medlem
Citat:
Trump om Harris tid i Kalifornien:

Detta svammel är alltså vad Trump och hans väljare menar är hans sätt att väva samman olika historier som, återigen enligt Trump själv, collegeprofessorer i engelska är så pass imponerade av att de går fram till honom och säger att de aldrig tidigare sett någon använda det engelska språket på detta briljanta vis.

Jag frågade ChatGtp och fick svaret: "
Uttalandet du hänvisar till är förvirrande och osammanhängande, vilket kan ge intryck av att personen som säger det är upprörd eller inte klarar av att hålla en sammanhängande tanke. Sådana typer av utsagor kan tyda på att personen är under stark emotionell stress eller förvirrad"

Och det låter rimligt att anta det. Inte ens Biden svamlade på det där viset. Är han ens medveten om hur förryckt det där låter? Antagligen något i alla fall då han försöker förklara det med att det förvirrade är ett tecken på något intelligent sätt att använda engelska språket till. Sad!
Citera
2024-09-04, 15:09
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
South Carolina, Florida och North Carolina kommer med 100% säkerhet att gå till Trump, inte en chans att Kamala kommer vinna North Carolina. Georgia är en traditionell röd stat (2020 var undantaget),

Men vad jag syftade på, är att Trump kan ev vinna delstater på östkusten som traditionellt har tillhört demokraterna. Efter vad jag har hört/läst, så kommer det i år att bli jämnare mellan Dems och GOP i Maine och New Hampshire än vad det har varit under de senaste 30+ åren.
Maine är som sagt lite knepig (ofta delad D/R) men jag läste att Trump just har dragit sig ur aktiviteter riktad mot New Hampshire vilket nog får tolkas som att han ger upp den staten.

N.C. är absolut i spel och är inte säker för Trump. OU är helt jämna (Trump +0,7 % enl RCP). Trump vann 2020 med lite marginal (1,3 %).
N.C. är, precis som Texas, föremål för demografiska förändringar med inflyttning från andra "blåare" stater. Trump vann under 2016 N.C. med 3,6 % som ett exempel på trenden. N.C. är numera en svingstat!

Däremot S.C. och Florida kommer Trump att ta hem komfortabelt.
Georgia är en riktig slantsingling.
Senast redigerad av Enterprise 2024-09-04 kl. 15:12.
Citera
2024-09-04, 15:16
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Trump hade lätt blivit återvald i 2020 om det inte var för covid, dessutom så hade han troligen även vunnit popular vote. Men i slutändand så vann Biden med drygt 1% och 45.000 fler valröster över Trump.

Kan inte du/ni se att komma upp med vad Kamala har gjort som liksom är så fantastiskt? Hon var väldigt opopulär som senator i CA, körde en katastrofalt dålig valkampanj för 2020 där hon inte ens hamnade bland topp 10 i primärvalet till Dems, har varit väldigt anonym i rollen som VP, och för bara några månader sedan så blev hon (av media) utsedd till den sämsta VP i historien.
Biden vann popular vote med 4.5 %
inte ens historisk fakta kan du redovisa korrekt.
Att maga retard sekten kallar Harris för den sämste vp,n har heller inget med fakta att göra det är bara deras åsikt.
Hon ligger typ i mitten när politiska analytiker säger sitt.
Citera
2024-09-04, 15:18
Medlem
Citat:

GA flippade just till Dem i RCP average:-)
Citera
2024-09-04, 15:51
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Maine är som sagt lite knepig (ofta delad D/R) men jag läste att Trump just har dragit sig ur aktiviteter riktad mot New Hampshire vilket nog får tolkas som att han ger upp den staten.

N.C. är absolut i spel och är inte säker för Trump. OU är helt jämna (Trump +0,7 % enl RCP). Trump vann 2020 med lite marginal (1,3 %).
N.C. är, precis som Texas, föremål för demografiska förändringar med inflyttning från andra "blåare" stater. Trump vann under 2016 N.C. med 3,6 % som ett exempel på trenden. N.C. är numera en svingstat!

Däremot S.C. och Florida kommer Trump att ta hem komfortabelt.
Georgia är en riktig slantsingling.
Jag vet ju inte. Men vad jag har hört/läst, så är det tydligen väldigt, väldigt många i både Maine och New Hampshire som tänker rösta på Trump, och att Trump kanske t.o.m kan vinna dessa två stater.

Jag tror inte att North Carolina numera är en svingstat, och jag tror absolut inte att Kamala kommer vinna NC. Det är viktigt att ha i åtanke att valresultaten i 2020 påverkades starkt av pandemin. Och vad OU visar ska man ta med en nypa salt undantaget är mätningarna från Gallup, som har varit de mest precisa i 2004, 2008, 2016 och 2020.

Möjligt att Texas utvecklas till att bli en såkallad svingstat i framtiden, men i dagsläget så har Dems inte en chans på TX.
Citera
2024-09-04, 15:58
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Biden vann popular vote med 4.5 %
inte ens historisk fakta kan du redovisa korrekt.
Att maga retard sekten kallar Harris för den sämste vp,n har heller inget med fakta att göra det är bara deras åsikt.
Hon ligger typ i mitten när politiska analytiker säger sitt.
Popular vote har egentligen väldigt liten betydelse. I det stora och hela så vann Biden presidentvalet 2020 med drygt 1% och 45.000 fler röster än Trump.

Du har uppenbart inte koll, men det var massmedia och deras "experter" som utsåg Kamala Harris till den sämsta VP i historien för bara några månader sedan.

Och i ett amerikanskt perspektiv, så ligger Kamala långt till vänster.
Senast redigerad av Generalandersson 2024-09-04 kl. 16:01.
Citera
2024-09-04, 15:59
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Jag vet ju inte. Men vad jag har hört/läst, så är det tydligen väldigt, väldigt många i både Maine och New Hampshire som tänker rösta på Trump, och att Trump kanske t.o.m kan vinna dessa två stater.
Angående New Hampshire:
Källa till att Trump-kampanjen betraktar den som förlorad:
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/trump-campaign-new-hampshire-battleground-state-volunteer-email-b2606104.html

The Trump campaign “no longer thinks New Hampshire is winnable” and is “pulling back” from the crucial swing state, according to a bombshell leaked email from a top campaign volunteer.

Tom Mountain, a former Republican party vice chair in Massachusetts, sent an email to volunteers claiming that “the campaign has determined that New Hampshire is no longer a battleground state,” The Boston Globe reported.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in