2024-09-04, 14:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
Tog bort mig men är fortfarande sökbar……
Vänta 24h så försvinner man helt, iallafall för mig.
2024-09-04, 15:22
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlobalVision
Ville bara återkomma och säga! Jag är nu bortplockad från Mrkoll och Birthday.se! Jag använde den här mallen och den fungerade perfekt! Tusen tack! Skönt att man kan faktiskt ta bort sig från ALLA sidor nu, och inte bara typ hälften!

Jag rekommenderar alla som läser det här att använda den mallen som han tipsade om ovan!

Jag är fortfarande inte bortplockad från MrKoll och birthday. Det är fanimej helt otroligt. Skickade in före dig igår ju.

Grattis till dig dock!
2024-09-04, 15:25
Medlem
GlobalVisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Jag är fortfarande inte bortplockad från MrKoll och birthday. Det är fanimej helt otroligt. Skickade in före dig igår ju.

Grattis till dig dock!
Använde du mallen?
2024-09-04, 15:25
Medlem
GlobalVisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcidBunny
Hur gör man med Lexbase?
Hittar ingen väg att kontakta dom
Gå hit https://www.lexbase.se/fragor-och-svar
Skrolla ner och hitta "Har du hittat svar på din fråga?" och tryck "Nej" sen kommer ett kontaktformulär upp så kan du emaila dom därifrån
2024-09-04, 15:29
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
"Bra" att alternativet finns, men ska vi verkligen behöva kontakta mer än 10 bolag för att få bort folk från att veta min lön, bil och mankhöjden på min hund? Vem orkar det?

Sen har jag en känsla att Ratsit inte har god moral i åtanke, utan det företaget vill enbart tjäna pengar på att äga och sprida information om människor, och det ser ut att fungera.

De gör stabila vinster runt 30% varje år, med enorm omsättning förra året..

Hehe, kollade du upp dem på Bolagsfakta, deras systersajt? 😉

Eller på någon av all andra sajter där företag, dess styrelse, suppleanter, revisorer, årsredovisningar och allsköns info visas om varenda företag, stor som smått, publikt eller privat?

Kan nästan tycka det är minst lika illa som uppgifter om personer, då kriminella lila gärna kan hitta styrelsesuppleanter (=frugan eller någon annan bekant) till företag som tjänar miljoner.

Jag vidhåller att det är ett slag i luften att ta bort sig från vissa sajter om man ändå hittad i princip lika enkelt genom andra.
2024-09-04, 15:33
Medlem
slemhogs avatar
Flashbacs pundare. kriminella. socalbdragstagare, paranoida schizos, skellettkvinnan, skummisar med giftormar hemma och persienerna neddragna 24/7 raderar bort sin existens. Jag tycker det är till viss del negativt så man inte kan sortera bort lägenheter med dessa som grannar vid ev flytt, affärer och de man inte hittar alls kommer man rata helt och hållet. Jag tycer det är bra att ett öppet samhälle och kunna se vilka man känner/känt,om de lever eller inte, vad de gör och bor och hur de går för dom. Och seröst, Ni kommer bli bortplockade när ni är döda och bli bortglömda endå och livet går fortare än man tror.
Senast redigerad av slemhog 2024-09-04 kl. 15:36.
2024-09-04, 15:33
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Använde du mallen?

Japp, använde mallen. Mejlade birthday och på MrKoll använde jag deras meddelandefunktion på hemsidan.
2024-09-04, 15:37
Medlem
GlobalVisions avatar
Citat:
Japp, använde mallen. Mejlade birthday och på MrKoll använde jag deras meddelandefunktion på hemsidan.

hej@nusvar.se
info@birthday.se

Pröva att maila mallen till dom här 2 också, det gjorde jag

Edit: Såg nyss att du skrev att du mejlade redan birthday. Jag tror det bara är att vänta, men på MrKoll använde jag även deras email vilket är nämnd ovanför där, hoppas det går bra, det kanske tar en slumpmässig tid, eller så svarar dom på senaste emails först kanske? Lycka till
Senast redigerad av GlobalVision 2024-09-04 kl. 15:40.
2024-09-04, 15:41
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
Tog bort mig men är fortfarande sökbar……

Citat:
hej@nusvar.se
info@birthday.se

Pröva att maila mallen till dom här 2 också, det gjorde jag

Alltså, jag är tydligen bortplockad inne på MrKoll och Birthday.se upptäckte jag nu, men sökresultaten på MrKoll och birthday.se på mig kommer upp när jag googlar mitt för- och efternamn. Irriterande som fan.
2024-09-04, 15:42
Medlem
GlobalVisions avatar
Citat:
Alltså, jag är tydligen bortplockad inne på MrKoll och Birthday.se upptäckte jag nu, men sökresultaten på MrKolla och birthday.se på mig kommer upp när jag googlar mitt för- och efternamn. Irriterande som fan.
Begära borttagning av personligt innehåll från Google Sök
https://reportcontent.google.com/forms/rtbf
Använt denna mall som skäl till borttagning...
1) This page is about me because it includes specific personal details, such as my name and address. The content directly identifies me, and these details are private and sensitive.

(2) The continued presence of this information violates my rights under the General Data Protection Regulation (GDPR). Specifically, it infringes on my right to privacy and data protection as outlined in Article 17 (Right to Erasure) of the GDPR. The information is no longer necessary for the purposes for which it was originally collected or processed, and its continued publication is not justified by any overriding legitimate interest, thus requiring its removal to comply with EU data protection laws.
2024-09-04, 15:50
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Begära borttagning av personligt innehåll från Google Sök
https://reportcontent.google.com/forms/rtbf
Använt denna mall som skäl till borttagning...
1) This page is about me because it includes specific personal details, such as my name and address. The content directly identifies me, and these details are private and sensitive.

(2) The continued presence of this information violates my rights under the General Data Protection Regulation (GDPR). Specifically, it infringes on my right to privacy and data protection as outlined in Article 17 (Right to Erasure) of the GDPR. The information is no longer necessary for the purposes for which it was originally collected or processed, and its continued publication is not justified by any overriding legitimate interest, thus requiring its removal to comply with EU data protection laws.

Tack! Jag har kontaktat google nu. Vi får se om det ger resultat.
2024-09-04, 15:52
Medlem
GlobalVisions avatar
Citat:
Tack! Jag har kontaktat google nu. Vi får se om det ger resultat.
Inga problem! Hoppas det funkar!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in