2024-09-04, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Som att du inte flyttar fokus när du anklagar alla andra för att vara nedknarkade pundare?

Snälla gör oss alla en tjänst och trilla av pinnen snarast!

Det finns inga som vill legalisera cannabis som inte själva är knarkare.

Jag förstår att du vill det. Det är jobbigt med motstånd när man gör något som är fel och negativt för alla inblandade.
Citera
2024-09-04, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Nej men däremot är inte alla länders politiker starka nog att förstå allvaret. Och i Malmö finns det bevisligen minst en polischef som verkligen inte fattar vad han medverkar till.
Säg till när du har några bevis att presentera. ”Därför att svenska staten säger det” är inget bevis för att cannabis är livsfarligt, det är ett påstående.
Citera
Medlem
Citat:
Du kommer inte att kunna räddas från knarket om du knarkar.

Aha. Isåfall behöver jag som sagt inte räddas.
Citera
Medlem
Citat:

Jag förstår att du vill det. Det är jobbigt med motstånd när man gör något som är fel och negativt för alla inblandade.
Och det är ditt problem att du tror det, men verkligheten ser inte ut så.

Gå nu tillbaka till din sten och göm dig igen, men den här gången se till att du stannar där!
Citera
2024-09-04, 14:07
Medlem
Citat:
Det är inget påstående. Det är logik som inte är pundarlogik. Jag förstår att detta är främmande för dig.
Inga bevis för ditt efterblivna påstående alltså, då vet vi det.
Citera
2024-09-04, 14:08
Medlem
Citat:
Du vet redan svaret men du vill inte att det ska vara så för du vill fortsätta knarka. Jag hoppas att du vaknar upp någon gång. Det är du värd!
Nej, jag vill att du ska svara på det jag skriver. Kan du tänka dig att göra det?
Citera
2024-09-04, 14:12
Medlem
Citat:
Cannabis är farligt i sig oavsett om något annat är farligt eller ej. Och det som är farligt är oftast förbjudet. Man mäter allt som eventuellt är farligt med en egen måttstock. Du tänker helt tvärtom som om man ska stifta lagarna först och sen applicera substanser osv på lagen. Så fungerar bara logik hos pundare och det känner vi till.
Kan du beskriva den måttstocken? Vilka parametrar är det specifikt man ska titta på enligt dig när man ska bedöma hur farlig en drog (eller något annat) är?
Tycker du att förekomsten av sjukdomar, beroende, abstinens och överdoseringar är något man ska ta med i beräkningen?

Du har dessutom än en gång helt missförstått det du läser. Du verkar svara på något annat än det som faktiskt står i vartenda inlägg.
Citera
2024-09-04, 14:17
Medlem
Citat:

Det är på gränsen till imponerande att du i varje inlägg lyckas påstå saker som är både felaktiga och irrelevanta.
Citera
2024-09-04, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Säg till när du har några bevis att presentera. ”Därför att svenska staten säger det” är inget bevis för att cannabis är livsfarligt, det är ett påstående.

Det finns tusentals sidor seriös forskning som visar att du bör sluta knarka.
Citera
2024-09-04, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Aha. Isåfall behöver jag som sagt inte räddas.

Det tror jag ändå. Sannolikheten att någon som inte knarkar är för legalisering är närmast obefintlig. Men om du inte gör det så är iallafall jag glad å dina vägnar.
Citera
2024-09-04, 14:45
Medlem
Citat:
Nej, jag vill att du ska svara på det jag skriver. Kan du tänka dig att göra det?

Okej - shoot! Du frågar och jag svarar. Är redo.
Citera
2024-09-04, 14:46
Medlem
Citat:
Kan du beskriva den måttstocken? Vilka parametrar är det specifikt man ska titta på enligt dig när man ska bedöma hur farlig en drog (eller något annat) är?
Tycker du att förekomsten av sjukdomar, beroende, abstinens och överdoseringar är något man ska ta med i beräkningen?

Du har dessutom än en gång helt missförstått det du läser. Du verkar svara på något annat än det som faktiskt står i vartenda inlägg.

Det finns många parametrar och du har räknat upp några viktiga. Slutsatsen staten har kommit fram till är att cannabis ska vara olagligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in