Nu har jag med tagit bort mig från alla sidor jag kommit på/sett här. Dom ända som vägrar är biluppgifter.se
Vissa sidor kan ta upp till 24 h innan det försvinner. Så får se imorgon om jag är borta från alla eller om jag måste tjata med mera mejl.
En annan användare har en bra mall som jag kopierar hit:
Hej!
Jag vill härmed utöva min rätt till radering enligt artikel 17 i dataskyddsförordningen (GDPR).
Jag begär att alla personuppgifter som är kopplade till mig tas bort från er databas och webbplats. Detta innebär att ingen person ska kunna se information om mig, inklusive rättsliga dokument och andra uppgifter kopplade till mitt namn och personnummer, på er tjänst.
Ni kan hitta information om era skyldigheter på Integritetsskyddsmyndighetens webbplats (
www.imy.se). Kammarrättens senaste avgörande fastställer att databaser som publicerar uppgifter för kommersiella syften inte anses ha ett journalistiskt ändamål och därför är skyldiga att följa GDPR.
Jag ser fram emot ert svar på min begäran om radering snarast möjligt. Ni får gärna kontakta mig om ni har några frågor.
Med vänliga hälsningar,
Förnamn Efternamn
Personnummer
--------------------------------------
Dom som går lätt att ta bort sig ifrån via inlogg med bankid eller skicka mejl är :
Mrkoll.se
Ratsit.se
Hitta.se
Eniro.se
Merinfo.se
Birthday.se
Upplysning.se
Finns det några mera sidor med personuppgifter så skriv gärna i tråden så kan vi radera oss där med.