2024-09-04, 09:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Fortfarande kvar efter en timme - scam?!
Det är inte ovanligt att sådant tar ett dygn för att sidorna kör något databasjobb nattetid.

Samma sak gäller här på Flashback när det handlar om tillgång till Laidback exempelvis.
2024-09-04, 09:45
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det är inte ovanligt att sådant tar ett dygn för att sidorna kör något databasjobb nattetid.

Samma sak gäller här på Flashback när det handlar om tillgång till Laidback exempelvis.

Ok, får avvakta lite då - blev bara lite "orolig" när jag såg att flera blev borttagna direkt, men inte jag...
2024-09-04, 09:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Ratsit ja, men Merinfo, Mrkoll och alla andra sidor då? Skulle aldrig inleda någon form av relation (affärs eller personlig) med någon som gör sig så anonym - om det inte finns riktigt bra skäl...
Hur vet du att den du ska inleda relation med inte finns där? Håller du på och snokar? Berätta gärna det för folk så de vet att du är en snokare.
2024-09-04, 10:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Finns det överhuvudtaget ett enda dokumenterat exempel på att kriminella använder dessa tjänster för att hitta offer eller hämnas på folk? Låter faktiskt som en skröna. Och på vilket sätt skulle det hjälpa att ta bort sig från tex. Mrkoll och Ratsit om du ändå är sökbar hos Transportstyrelsen?? Om det ska ha någon praktisk effekt så måste ALLT bort från ALLA sökbara register, annars är det bara en falsk känsla av att du är dold. Den som vill hitta dig gör det ändå.
Det fetade är inte sant. Om det blir krångligare nedprioriteras du som mål.

Och en stor skillnad med Transportstyrelsen jämfört med sidorna det pratas om här är att du måste logga in med e-legitimation för att begära ut uppgifterna.

Ditt argument är ungefär som att säga att de billiga cykellåsen är meningslösa, för att de är så lätta att bryta upp. Men de stoppar fortfarande fyllon som vill ha en cykel hem, eller de tjuvar som bara passar på när det finns en jävligt enkel stöld att göra.
Senast redigerad av SvenHelsing 2024-09-04 kl. 10:10.
2024-09-04, 10:29
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
En enkel fråga i all välmening: varför vill man som privatperson överhuvudtaget ta bort sig från Ratsit och Mrkoll och liknande plattformar om man inte har något att dölja?

Jag kan absolut förstå att man som offentlig person kan ha legitima skäl till att bli "osökbar" på nätet. Men inte som medelsvensson.

Om jag nu har något att dölja som kan döljas via de tjänster som erbjuds, så är det ju för att jag inte vill att någon ska få tag i det som jag försöker dölja, dvs om jag har en dyr bil, eller om jag förväntas ha mkt pengar eller annat fint hemma baserat på min inkomst. Jag vill inte att hela sverige ska veta om att jag har en hund eller att jag är med i ett bolag.
2024-09-04, 10:32
Medlem
Citat:
Jo, eftersom jag är kvar efter en halvtimme efter borttagning - vad är detta för scamtråd?
Mitt namn finns fortfarande på ratsit enligt Google sök. Men när jag klickar på länken till ratsit. Så finns jag inte längre där ”personen kunder inte hittas” eftersom jag tog bort mitt namn från ratsit igår.
Man bör alltså även hos Google be om att dom tar bort ditt namn.

Att som idag lägga upp inkomst och annat som är bland det mest privata som finns. Är ren idioti
Senast redigerad av Tavelramskrok 2024-09-04 kl. 10:39.
2024-09-04, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Om jag nu har något att dölja som kan döljas via de tjänster som erbjuds, så är det ju för att jag inte vill att någon ska få tag i det som jag försöker dölja, dvs om jag har en dyr bil, eller om jag förväntas ha mkt pengar eller annat fint hemma baserat på min inkomst. Jag vill inte att hela sverige ska veta om att jag har en hund eller att jag är med i ett bolag.

Helt rätt.
Det bör fortsättnings vis vara så att uppgifter bara kan sökas genom Skatteverket och BankID. Den sökte ska då få uppgifter om vem som sökt och varför.
2024-09-04, 10:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Mitt namn finns fortfarande på ratsit enligt Google sök. Men när jag klickar på länken till ratsit. Så finns jag inte längre där ”personen kunder inte hittas” eftersom jag tog bort mitt namn från ratsit igår.

Så är det kanske, men jag har bara sökt på Ratsits egna hemsida och där är jag kvar, men skall avvakta tills imorgon innan jag slår på stora trumman...
2024-09-04, 10:38
Medlem
5549s avatar
Citat:
Du får helt enkelt vänta på att googles crawler gör sin nästa indexering.
2024-09-04, 10:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Ratsit ja, men Merinfo, Mrkoll och alla andra sidor då? Skulle aldrig inleda någon form av relation (affärs eller personlig) med någon som gör sig så anonym - om det inte finns riktigt bra skäl...

Stalkers, räcker det?
2024-09-04, 10:44
Medlem
Citat:
Så är det kanske, men jag har bara sökt på Ratsits egna hemsida och där är jag kvar, men skall avvakta tills imorgon innan jag slår på stora trumman...

Ja. Det kan ju hända att en jävla massa människor vill ta bort sitt namn från ratsit just nu.
Igår kväll blev jag borttagen direkt. Sök på ditt namn och kolla vilka träffar du där får och hör av dig till dessa om att du vill att ditt namn tas bort.
2024-09-04, 10:47
Avstängd
Citat:
Ja. Det kan ju hända att en jävla massa människor vill ta bort sitt namn från ratsit just nu.
Igår kväll blev jag borttagen direkt. Sök på ditt namn och kolla vilka träffar du där får och hör av dig till dessa om att du vill att ditt namn tas bort.

Jepp, skall försöka göra detta...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in