2024-09-03, 22:38
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Tänk när barnet blir äldre och alla kommer att googla på hennes mammas namn och denna tråd kommer upp. Usch, stackars barn. Tydligt att HT som vanligt inte bryr sig

Pengarna ska in vet du! Och Rusta har inte 50 % året om..
Citera
2024-09-03, 22:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hallonpej
Gud vad denna tråd är populär! Försöker förstå varför just hennes tråd är så poppis, ser inte problemet med henne eller hennes instagram? Någon som kan sammanfatta vad det är ni stör er på?
HT har kämpat många år för att få barn men anstränger sig knappt för att göra livet bra för barnet. Hon gör nästan inga aktiviteter som barn i den åldern behöver utan åker mest runt i massa lågprisvaruhus samt kollar på TV.

Barnet har skärmtid ofta trots att det är mot alla rekommendationer och hon sitter stilla hela dagarna, de är typ aldrig ute.

Sen klagar HT ofta på att det är jobbigt att ha barn och hon har lagt upp filmer där barnet gråter men HT bara himlar med ögonen och fortsätter filma henne med mobilen.

HT tjänar hon grova pengar på att vara "influencer" men hennes content är så otroligt dåligt så ingen fattar hur hon kan tjäna så mycket när hon är så värdelös på sitt "jobb".
Citera
2024-09-03, 22:57
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
HT har kämpat många år för att få barn men anstränger sig knappt för att göra livet bra för barnet. Hon gör nästan inga aktiviteter som barn i den åldern behöver utan åker mest runt i massa lågprisvaruhus samt kollar på TV.

Barnet har skärmtid ofta trots att det är mot alla rekommendationer och hon sitter stilla hela dagarna, de är typ aldrig ute.

Sen klagar HT ofta på att det är jobbigt att ha barn och hon har lagt upp filmer där barnet gråter men HT bara himlar med ögonen och fortsätter filma henne med mobilen.

HT tjänar hon grova pengar på att vara "influencer" men hennes content är så otroligt dåligt så ingen fattar hur hon kan tjäna så mycket när hon är så värdelös på sitt "jobb".

Bra sammanfattning, skulle däremot byta ut "ofta skärmtid" mot "konstant skärmtid" så tillvida att barnet sällan ger ögonkontakt eller visar några känslor gentemot sin mamma.
Citera
2024-09-03, 23:01
Medlem
FruKrokodils avatar
Det här med att sova på golvet som Hanna gör med Larsa, det gjorde jag också nångång när jag var tonåring och ville ligga kvar lite extra i sänghalmen trots att jag hade småbarn.

Mycket möjligt att Hanna tänker samma sak, dvs hon kan ligga kvar och snooza medans Lars kryper runt och inte riskerar att falla ner från sängen.

Jag kan bara skylla på att jag var en alldeles för ung omogen mamma men vad kan Hanna skylla på?

Många har varit inne på att Hanna är efter i sin mognadsgrad så tror min tes inte är speciellt missvisande.
Citera
2024-09-04, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Ja det var skillnad mot vanligt. Senaste Hello Fresh var också bra med det tyckte jag. Men helt ärligt så ser hon ju ut som en knarkare när hon kastar sprutorna så.. påminner om LG regn med bindor.

Haha vad har jag missat? LG?
Citera
2024-09-04, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Det här med att sova på golvet som Hanna gör med Larsa, det gjorde jag också nångång när jag var tonåring och ville ligga kvar lite extra i sänghalmen trots att jag hade småbarn.

Mycket möjligt att Hanna tänker samma sak, dvs hon kan ligga kvar och snooza medans Lars kryper runt och inte riskerar att falla ner från sängen.

Jag kan bara skylla på att jag var en alldeles för ung omogen mamma men vad kan Hanna skylla på?

Många har varit inne på att Hanna är efter i sin mognadsgrad så tror min tes inte är speciellt missvisande.

Passande att hon lägger ut en bild på vardagsrumsbordet för att bevisa att hon iallafall plockar undan madrassen på dagen 😜
Citera
2024-09-04, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AxlP
Haha vad har jag missat? LG?

Lyd*a Grankv*st . När hon fick mens la hon ut en video där det regnade bindor över henne, och bindorna kom liksom uppifrån så det lär vara hennes man som kastat dom på henne 😂 . Eller kanske bonusdottern. Dom låter henne hjälpa till att sätta sprutor så 🤮
Citera
2024-09-04, 07:51
Medlem
Citat:

Haha okej, får börja följa henne för att se och kunna delta i diskussionen haha. Tack för sammanfattning!
Citera
2024-09-04, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Lyd*a Grankv*st . När hon fick mens la hon ut en video där det regnade bindor över henne, och bindorna kom liksom uppifrån så det lär vara hennes man som kastat dom på henne 😂 . Eller kanske bonusdottern. Dom låter henne hjälpa till att sätta sprutor så 🤮

Men ursäkta vad är fel med att hjälpa någon med sprutor?? Jag gjorde Ivf för flera år sen ( bar sig dock inte) men min man kunde hjälpa mig ibland med det samt att när jag var gravid så behövde jag ta Fragmin vilket han gav mig då jag mådde dåligt osv.
Ibland känns det som folk letar fel här 😤
Citera
2024-09-04, 08:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hallonpej
Haha okej, får börja följa henne för att se och kunna delta i diskussionen haha. Tack för sammanfattning!
Annat exempel på uselt föräldraskap, HT har flera gånger gjort sig rolig på barnets bekostnad genom att håna henne för att hon tycker det är tråkigt att gå i affärer. En bild på en sur bebis och en text om "det här var ju inte kul" ungefär. Hemskt.
Citera
2024-09-04, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Men ursäkta vad är fel med att hjälpa någon med sprutor?? Jag gjorde Ivf för flera år sen ( bar sig dock inte) men min man kunde hjälpa mig ibland med det samt att när jag var gravid så behövde jag ta Fragmin vilket han gav mig då jag mådde dåligt osv.
Ibland känns det som folk letar fel här 😤

Är väl ändå stor skillnad på att låta sin partner hjälpa till med sprutorna och låta sin 7-8 åriga bonusdotter göra det?!
Citera
2024-09-04, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kotass1
Är väl ändå stor skillnad på att låta sin partner hjälpa till med sprutorna och låta sin 7-8 åriga bonusdotter göra det?!

Hur menar du då? Ej sett detta så därav frågan. Menar du att hon låter dottern ta hela ansvaret med att skruva fram rätt dos och sedan låta henne injicera? Eller pratar vi om att dem gemensamt håller i sprutan och trycker av?
Ser inte det jätteallvarliga i detta. Vad tror du ska hända menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in