Citat:
Ursprungligen postat av
hanenhen
Vad är det jag som laglydig medborgare har för fördel av att INTE synas på Ratsit, Mr koll m.fl sidor?
Vilket intresse skulle de kriminella ha av att söka upp just mig?
Visst, jag kan tycka dessa sidor lägger upp viss info om mig som inte är relevant, men samtidigt har de en fördel då jag relativt lätt kan se om någon är dömd för ex.vis ett brott. Det är ju positivt om man ex.vis bor granne med en dömd kriminell.
Och jag får en känsla av att det är dessa som tycker dessa sidor ska försvinna..?
Du kanske har en kusin som är bonusmamma (typ) till en kriminell 14-åring sedan ett år tillbaka och någon söker upp random avlägsen ingift släkting. Det har hänt flera ggr. Pappan som mördades nyss var-det-nu-var var inte kriminell och bodde i ett lugnt villaområde. EN av hans
vuxna barn hade hamnat lite i fel umgänge och pang så mördade de hans pappa.
Du kanske parkerar din bil utanför IKEA och en inbrottstjuv kollar upp namnet bilen är registrerad på och sen adressen eftersom det är chans att ingen är hemma.
En galen kvinna du inte ägnat en tanke på på 20 år, som du kanske jobbade med under 6 månader utan större kontakt men som fäst sig vid dig och projicerat på dig söker upp dig långt senare. Detta har hänt en bekant till mig.
Du är på ett badhus och ett gäng börjat tjafsa med din son, du säger ”Nej vet ni vad grabbar, nu får ni faktiskt lugna ner er!”. De spanar på dig när du går ut, tar regnumret på bilen och söker upp dig och misshandlar/skjuter dig.
Någon knäpp gängkriminell är förbannad på din son/försöker utpressa din son att han ska ge gänget pengar. Detta händer helt laglydiga barn, speciellt om föräldrarna bor i villa eller har någorlunda hög inkomst. Kollar upp er adress.
Osv. Känns som att du lever på 70-talet mentalt och inte förstår hur det går till idag.