Citat:
Ursprungligen postat av
Styrkelyftare
En enkel fråga i all välmening: varför vill man som privatperson överhuvudtaget ta bort sig från Ratsit och Mrkoll och liknande plattformar om man inte har något att dölja?
Jag kan absolut förstå att man som offentlig person kan ha legitima skäl till att bli "osökbar" på nätet. Men inte som medelsvensson.
Klassisk naiv idiot är du, ursäkta språket.
Jag vet
massor av tjejer som har blivit stalkade genom olika dejting appar, det är därför många är tvungna att använda falska namn i början. Någon kanske heter Natalie och är 22 år och bor i en ort. När man söker på detta så kanske bara det finns 4-5 stycken i den åldern, i den orten som heter Natalie , för en stalker är det lätt sen att börja trakassera på Facebook , dyka upp utanför dörren osv osv . Finns massor med exempel men orkar inte dra upp allt, tänk lite själv idiot?
Edit:
Säg att du hamnar i konflikt med någon på jobbet eller liknande, han vet ditt förnamn och ort, och ungefärlig ålder. Du vågar inte stå upp för dig eftersom du är rädd för repressalier , då du är väldigt enkel att hitta
Osv osv osv
Edit 2:
Som jag skrev tidigare så kanske detta även får en helt motsatt effekt, eftersom alla blir anonyma så kan man komma undan med rätt mycket också.