2024-09-03, 22:01
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlobalVision
https://www.ratsit.se/tabort

Förut kunde du bara dölja dig själv i det öppna söket i 12 månader. Men nu verkar det finnas en möjlighet att ta bort sig själv helt och hållet med länken ovan!

Hatar såna här sidor och tycker dom inte borde finnas! Så hoppas det här hjälper någon!

Tack!
Eftersom dessa sidor är en guldgruva för dom kriminella så är det helt otroligt att dessa uppgifter få ligga ute till allmänheten.
2024-09-03, 22:03
Medlem
1754s avatar
Fan vad kasst.
2024-09-03, 22:04
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Plockade bort mig själv men namn, ålder och civilstånd kommer fortfarande upp om jag söker på mitt namn. Däremot kommer det upp ett felmeddelande om jag klickar på mitt namn.
Är det så för er andra också eller försvinner ni helt från sökresultaten?

Jag får upp info när jag söker på mitt namn. När jag trycker på ratsit är uppgifterna raderade. Personen kunde inte hittas.

Det tas antagligen bort efter ett tag. Håll koll. Google är slö.
2024-09-03, 22:10
Medlem
Styrkelyftares avatar
En enkel fråga i all välmening: varför vill man som privatperson överhuvudtaget ta bort sig från Ratsit och Mrkoll och liknande plattformar om man inte har något att dölja?

Jag kan absolut förstå att man som offentlig person kan ha legitima skäl till att bli "osökbar" på nätet. Men inte som medelsvensson.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2024-09-03 kl. 22:14.
2024-09-03, 22:10
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Som flera andra redan har påpekat i tråden:

Det är MrKoll och Birthday.se som är de två stora problemen. Svårt att bli bortplockad därifrån. Testa själva så får ni se vad de svarar på era meddelanden!

Om seriösaste sidan Ratsit låter folk få plocka bort sig så är det för att dom vet vad som kommer ske framöver, dom andra skvallerkärringssidorna som drivs av snorungar kommer tvingas göra samma sak.
2024-09-03, 22:12
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
En enkel fråga i all välmening: varför vill man som okänd privatperson överhuvudtaget ta bort sig från Ratsit och Mrkoll och liknande plattformar om man inte har något att dölja?

Eftersom dom kriminella använder sig av dessa sidor så är man korkad om man inte plockar bort sig.
När jag var liten så behövde man inte låsa dörren, idag måste man t.o.m låsa brevlådan.
2024-09-03, 22:15
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
En enkel fråga i all välmening: varför vill man som privatperson överhuvudtaget ta bort sig från Ratsit och Mrkoll och liknande plattformar om man inte har något att dölja?

Vill du att vem som helst ska kunna ta upp vad du äger för fordon, lön, storlek på bostad, om det finns husdjur på adressen? Perfekt info för kriminella.
2024-09-03, 22:18
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Vill du att vem som helst ska kunna ta upp vad du äger för fordon, lön, storlek på bostad, om det finns husdjur på adressen? Perfekt info för kriminella.

Har inget emot att folk kan ta del av den typen av information om mig.

Så länge man inte är kriminell själv eller har samröre med kriminella så finns det inget att vara rädd för.
2024-09-03, 22:19
Medlem
CyberIngmars avatar
Kollar runt och fann det här

https://reportcontent.google.com/forms/rtbf?visit_id=638410356488180862-345888039&hl=sv&rd=1
2024-09-03, 22:19
Medlem
Citat:

Jag kan absolut förstå att man som offentlig person kan ha legitima skäl till att bli "osökbar" på nätet. Men inte som medelsvensson.
Klassisk naiv idiot är du, ursäkta språket.

Jag vet massor av tjejer som har blivit stalkade genom olika dejting appar, det är därför många är tvungna att använda falska namn i början. Någon kanske heter Natalie och är 22 år och bor i en ort. När man söker på detta så kanske bara det finns 4-5 stycken i den åldern, i den orten som heter Natalie , för en stalker är det lätt sen att börja trakassera på Facebook , dyka upp utanför dörren osv osv . Finns massor med exempel men orkar inte dra upp allt, tänk lite själv idiot?

Edit:

Säg att du hamnar i konflikt med någon på jobbet eller liknande, han vet ditt förnamn och ort, och ungefärlig ålder. Du vågar inte stå upp för dig eftersom du är rädd för repressalier , då du är väldigt enkel att hitta

Osv osv osv

Edit 2:

Som jag skrev tidigare så kanske detta även får en helt motsatt effekt, eftersom alla blir anonyma så kan man komma undan med rätt mycket också.
Senast redigerad av BongoBongoKongo 2024-09-03 kl. 22:23.
2024-09-03, 22:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BongoBongoKongo
Klassisk naiv idiot är du, ursäkta språket.

Jag vet massor av tjejer som har blivit stalkade genom olika dejting appar, det är därför många är tvungna att använda falska namn i början. Någon kanske heter Natalie och är 22 år och bor i en ort. När man söker på detta så kanske bara det finns 4-5 stycken i den åldern, i den orten som heter Natalie , för en stalker är det lätt sen att börja trakassera på Facebook , dyka upp utanför dörren osv osv . Finns massor med exempel men orkar inte dra upp allt, tänk lite själv idiot?

Edit:

Säg att du hamnar i konflikt med någon på jobbet eller liknande, han vet ditt förnamn och ort, och ungefärlig ålder. Du vågar inte stå upp för dig eftersom du är rädd för repressalier , då du är väldigt enkel att hitta

Osv osv osv

Korkat inlägg, så där resonerar bara skummisar som har saker att dölja. Man borde inte kunna ta bort sig från Ratsit.
Senast redigerad av Alfons-Bokalen 2024-09-03 kl. 22:25.
2024-09-03, 22:24
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:

Dom två rasister jag följer på Ratsit är en som skiljt sig, en annan skaffade hund förra året, massor av info som kommer in löpande i e-posten. En behöver inte ens söka, ganska obehagligt att själv finnas där, därför tog jag bort mig från Ratsit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in