2024-09-03, 18:06
Medlem
zombie-nations avatar
Jättebra, nu hoppas jag att Mrkoll följer.
2024-09-03, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterJaedong
Någon borde starta en sida där man kan betala för att få sig själv borttagen överallt.

https://www.polisforbundet.se/rad-och-stod/hot-och-vald-mot-poliser/minska-din-synlighet-pa-internet/

Här kan man få veta hur man gör för att få bort dina uppgifter. Vissa är inte så självklara hur man gör så det kan vara värt att gå in här o läsa tbh.
2024-09-03, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrnyfiken
Hur länge tar det innan man blir borttagen?

Vissa sidor tar några timmar märkte jag ...
2024-09-03, 18:07
Medlem
Kaffekrigs avatar
Bara Mr.Koll och Birthday som ska ta och sluta ignorera ens Mail om att bli borttagen och hävda att de har rätt att publicera informationen… har hållit på hur länge som helst utan resultat…
2024-09-03, 18:10
Medlem
Bra sån skit är bara doxing som skulle helt förbjudas.

Skulle varit att ett val hos Skatteverket eller vilken myndighet som nu glatt doxar oss alla.
Senast redigerad av Ulf-Bredyxa 2024-09-03 kl. 18:17.
2024-09-03, 18:17
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
(FB) Dödsstöten för mrkoll,Lexbase och liknade sidor är GDPR

Finns info i denna tråd hur du går tillväga, du ska dra ett mail till respektive kundtjänst.

Edit: Verkar som flera har gjort det enkelt enligt denna post (FB) Dödsstöten för mrkoll,Lexbase och liknade sidor är GDPR

Riktigt bra!
2024-09-03, 18:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekrig
Bara Mr.Koll och Birthday som ska ta och sluta ignorera ens Mail om att bli borttagen och hävda att de har rätt att publicera informationen… har hållit på hur länge som helst utan resultat…

Tror du bör pröva igen, enligt dessa instruktioner
(FB) Dödsstöten för mrkoll,Lexbase och liknade sidor är GDPR
2024-09-03, 18:56
Medlem
53....so whats avatar
Hmmmm. Det är ju bara för oss dödliga som man kan ta bort infon.
Vem skiter inte i det.
Polis och andra myndigheter ser er mycket tydligt fortfarande.
2024-09-03, 19:31
Medlem
Jag trodde först det var lexbase men det är ju bara ratsit. Man kan ta bort sig från hitta. Se och Eniro med, bara skriva till dom.
2024-09-03, 19:33
Medlem
TweentyFives avatar
Tack för det. Nu tog man bort sig. De hade så mycket info om mig att det gjorde mig förbannad.
2024-09-03, 19:35
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekrig

Det är för jävligt. Dessa två företag är vidriga.
2024-09-03, 19:41
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlobalVision
Jag tror på grund utav detta https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2023/10/skyddet-for-personuppgifter-ska-forstarkas/

Men vet inte helt säkert, men jag avskyr dom här hemsidorna, dom är så vidriga, så hoppas dom försvinner för evigt en dag

Det hela grundar sig i GDPRwarriors stämning utav Lexbase och staten, stämningen mot Lexbase har gått vidare till ett förhandsavgörande i eu domstolen.

Detta har fått regeringen och dessa sidor att bli skitenödiga då EU kan tvinga Sverige att ändra grundlagen.
Nu gör regeringen allt för att förhindra detta.

Detta går att följa i tråden som länkades i första sidan, "dödsstöten mot Lexbase m.m.."

Tycker själv att det är värt att starta en insamling till GDPRwarrior då han har lagt så otroligt mycket tid på att försöka få bort detta sjuka system där personuppgifter och massa känslig information om privatpersoner är offentligt.
Senast redigerad av tram123 2024-09-03 kl. 19:44.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in