2024-09-04, 00:25
Medlem
En bil är aldrig så dålig som när bilskojare köper den
Men heller aldrig så bra som när dom säljer den.
Citera
2024-09-04, 00:49
Medlem
Inget nytt, varför sådan hysteri?

ALLA bilhandlare är skojare, varenda en. Alla vill sälja sälja sälja. Pengar pengar pengar. Vilket är förståeligt. Vem vill inte sälja?

En begagnad bil medför alltid en risk, man vet aldrig när en bil ska strula, oavsett modell eller vem du köpt den ifrån. Det är ens egen uppgift att kolla upp objektet man ska köpa, oavsett om det är en bil, båt, lägenhet osv osv.

Fördelen med att köpa av en större bilfirma är oftast att dom har garantier.

Läs på om bilen ni ska köpa, kolla kända fel osv, sen fråga säljaren innan köp, och kolla alla garantier.
Citera
2024-09-04, 01:07
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan8585
Såg videon med VDn på Youtube.

Tycker inte man ska sitta och le, fnysa och allmänt spela överlägsen reportern i det läget.

Framstår som en riktig fjant ärligt talat. Patetiska försök att släta över något som är uppenbart utifrån det reportern säger.

Han var ju världens jävla gris. Blev förbannad bara jag såg idioten. Han sitter säkert o skrattar på nästa möte efter Aschberg o reportern gått därifrån.

Tycker fan riktigt synd om dessa så kallade äldre människor eller pensionärer som denna skräpfirma lurat. Nog får man väl kolla listpris o kika blocket men lite själv får man också tänka.
Citera
2024-09-04, 01:12
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL
För några år sedan satt några av deras blattesäljare nere vid Pizza Hut i Barkarby med högtalartelefon under lunchen.

Internsamtalen jag och alla lunchgäster fick lyssna på gjorde mig säker på att aldrig göra affärer med vare sig araber eller någon på Riddermark Bil. Vilka jävla svin!

Tyvärr har två vänner gjort affärer med Riddermark Bil.
En Volvo XC60 som rasade, kamremsbyten var visst inte gjort tror ”bevis” om motsatsen. Sen en Qashqai där turbo mm rasade efter 1 månad. Verkstaden som tog hand om den sa att de aldrig någonsin mer skulle ta in en bil såld av Riddermark.
Det enda positiva är väl att Riddermark pröjsat för reparationerna, och i ena fallet fixade en ersättningsbil, även om jag inte vet detaljerna till fullo.

Du skulle bjudit på stekt fläsk med löksås 😂 till araben
Citera
2024-09-04, 01:17
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Hehe bilförsäljare är sliskiga typer. Det är sen gammalt. Vettifan hur man ska köpa beg bil tryggt.

Du får hoppas att en granne eller snäll släkting har en bil 🙂
Citera
2024-09-04, 01:53
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Är det bra ladd eller fifflar de med det också? Utbankat skit?

Ingen aning. Dom stod och snacka tydligen och bilskojare kan vara duktiga på det sociala samspelet är trots allt försäljare så det blev väl lite privat snack för en stund och frågan kom upp på bordet om koks. Hon blev ställd, tackade nej och stack därifrån.
Citera
2024-09-04, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Personligen så tycker jag att han gav ett ganska gott intryck och hade en del goda poänger. Han medger att det funnits fusk som går emot deras policy etc och samtidigt på ett rimligt sätt bemöter att det ibland blir fel när man hanterar så stora volymer med bilar. Det är uppenbart fusk i vissa fall men det här med att man säger att man behöver en felkodsläsare för att släcka motorlampor då och då behöver ju inte betyda att man släcker dessa för att luras. Så där är det lite upp till hur det sett ut i just det fallet..

Inte för att det är försvarbart, men tänk själv att omsätta 50.000 bilar med säljare som tar sig friheter att bryta mot företagets egna regler. Behövs inte många idioter för att det ska bli ett par 100 ärenden av dessa 50 000.

Men i slutändan så är det VD som bär ansvaret. Behövs uppenbarligen betydligt hårdare tag mot personalen givet att han själv inte fuskar och dessutom ljuger i intervjun.

En lysande motorlampa tyder på fel. Släcker man lampan har man dolt felet tills ECU tänder lampan igen beroende på om felet är aktivt eller sporadiskt.

En normalt fungerande bil behöver heller inte släcka någon motorlampa.
Citera
2024-09-04, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
En lysande motorlampa tyder på fel. Släcker man lampan har man dolt felet tills ECU tänder lampan igen beroende på om felet är aktivt eller sporadiskt.

Det han säger i intervjun om att släcka motorlampa är vid ett batteribyte/bilen varit strömlös. Har själv varit med om det efter att jag fick starthjälp efter att min bil hade slut på batteri. Släckte lampan och den lyste aldrig igen.

Annars släcks lampan av sig själv efter några omstarter och när man kört några mil. Alltså jag menar fortfarande om det enda som hänt är att bilen varit strömlös. Man ska inte släcka lampor om de dyker upp plötsligt under körning.

Jag tycker att han gav rimliga och vettiga svar. Det man kan beskylla han för att han lite tappat kontrollen för att företaget växt så fort. Då har man fått in en del dålig personal. Behövs inte många för att förstöra...
Senast redigerad av argahannen 2024-09-04 kl. 04:59.
Citera
2024-09-04, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan8585
Såg videon med VDn på Youtube.

Tycker inte man ska sitta och le, fnysa och allmänt spela överlägsen reportern i det läget.

Framstår som en riktig fjant ärligt talat. Patetiska försök att släta över något som är uppenbart utifrån det reportern säger.

Jag hade förväntat mig en blatte, men förmodligen har han bara unga lågutbildade blattar under sig som blåser folk.
Citera
2024-09-04, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ullwandstrasser
Inget nytt, varför sådan hysteri?

ALLA bilhandlare är skojare, varenda en. Alla vill sälja sälja sälja. Pengar pengar pengar. Vilket är förståeligt. Vem vill inte sälja?

En begagnad bil medför alltid en risk, man vet aldrig när en bil ska strula, oavsett modell eller vem du köpt den ifrån. Det är ens egen uppgift att kolla upp objektet man ska köpa, oavsett om det är en bil, båt, lägenhet osv osv.

Fördelen med att köpa av en större bilfirma är oftast att dom har garantier.

Läs på om bilen ni ska köpa, kolla kända fel osv, sen fråga säljaren innan köp, och kolla alla garantier.
Så det är ok att ljuga om en bil?
Citera
2024-09-04, 05:36
Medlem
Oj, bilhandlare som är oseriösa, vem kunde aaaana? klart aftonhoran "granskar" riddermark med det svenska namnet än alla skumma blattebilbutiker.. men vem vill granska organiserad brottslighet.. detta är ungefär som att gå in på en McDonaldsfranchise och dra längs listerna "se så smutsigt". Wow, vilket gräv.
Citera
2024-09-04, 06:05
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLR

Jaså? En bekant har en motorlampa på sin Audi som tänds då och då men aldrig visar någon felkod eller symptom på fel, besiktningen ok men de kommer underkänna bilen om den råkar vara tänd under besiktningen.
I det läget är det bra att kunna släcka den eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in