2024-09-03, 13:56
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej här görs inga misstag.

Du tolkar allt så det passar dig och dina fantasier.
Det finns givetvis variationer inom detta, precis som med oss människor, dvs vissa hundar inom begreppet "one-mans dog" är mer extrema och "speciella". Och vad det gäller Laban så förefaller han onekligen ha varit en mycket säregen och speciell hund.

Huruvida PAJ kunde locka till sig Laban eller inte vet du inget om, inte ett skvatt.

I den stressade sitiuation som uppstod i samband med överfallet och det bestialiska mordet på Eva så är jag HELT SÄKER på att INGEN annan än Anneli kunde ha lockat till sig Laban. Han har dessutom beskrivits som en HARIG hund, dvs skygg och rädd.
Under överfallet och mordet nere vid Långbackens början sprang/flydde Laban upp till föräldrahemmet och började skälla. Han var uppenbart stressad och rädd, förmodligen även i chock när han sprang runt ungdomarnas bil och fortsatte skälla.

Nu VET jag iofs att du fantiserar mycket, men tror du i din VILDASTE FANTASI att hariga Laban - i det tillstånd han befann sig i, just där och då - AV FRI VILJA skulle ta sig ner till Eva's mördare?

Den ENDA PERSONEN som i detta EXTREMA LÄGE kunde locka Laban till sig var garanterat, med 100% säkerhet ANNELI! - INGEN ANNAN!
Inte i den situationen och under dom omständigheter som rådde.

Hunden var redan hemma, inte så svårt då för Anneli att dela ut knivhugget på Laban vid farstukvisten ?
När det var utfört gick hon ned med Laban och lade honom bredvid Eva.
Mamman och pappan kanske innerst inne visste vad som hände, och det tog knäcken på dom.
Senast redigerad av Enotroligkille 2024-09-03 kl. 14:02.
Citera
2024-09-03, 14:25
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille
Hunden var redan hemma, inte så svårt då för Anneli att dela ut knivhugget på Laban vid farstukvisten ?
När det var utfört gick hon ned med Laban och lade honom bredvid Eva.
Mamman och pappan kanske innerst inne visste vad som hände, och det tog knäcken på dom.

Laban sprang efter ungdomarnas bil så det är väl troligt att Anneli lockade till sig honom i nånstans i Långbacken. Laban kan även ha stannat kvar uppe vid krönet på backen om han var rädd, inga problem för Anneli att ta honom av daga då heller, bara att locka på honom.

Hon kan som du var inne på, även ha burit den döda Laban en bit och sen lagt honom intill Eva.
Att Laban dödades vid farstukvisten helt öppet utanför föräldrahemmet är väl det minst troliga. Men eftersom det var väldigt mörkt ute så går det kanske inte att utesluta det heller, Laban kan säkert ha tagits av daga väldigt nära hemmet också.
Citera
2024-09-03, 14:52
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
P står för PAJ. Han uppträdde även som Evas pojkvän på begravningen.

Nej, PAJ var Eva's nya pojkvän och han närvarade på begravningen.

Citat:
Så sjukt då hon aldrig ville ha honom för hon visste för mycket om hans kvinnosyn och att han var otrogen när han hade flickvän.

Struntprat! DU personligen vet ingenting om Eva's känslor för PAJ.

All smutskastning av PAJ kommer ursprungligen från boanchga och det har NOLL värde eftersom inget av det går att styrka eller verifiera.
Det här som du nu lyfte fram är inget annat än ryktesspridning och rent förtal av PAJ och därmed helt ointressant för fallet.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2024-09-03 kl. 14:56.
Citera
2024-09-03, 14:54
Ja det där med ungdomarna i bilen ska ju ha varit ca 23.15, men då kanske även AS hunnit hem. Laban försöker antagligen påkalla uppmärksamhet då han insåg att något hemskt hände. Andra gången Laban springer hem blev även Laban dräpt. Det kanske inte ens var så att han behövde lockas in…
Citera
2024-09-03, 19:03
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Nej, PAJ var Eva's nya pojkvän och han närvarade på begravningen.

Struntprat! DU personligen vet ingenting om Eva's känslor för PAJ.

All smutskastning av PAJ kommer ursprungligen från boanchga och det har NOLL värde eftersom inget av det går att styrka eller verifiera.
Det här som du nu lyfte fram är inget annat än ryktesspridning och rent förtal av PAJ och därmed helt ointressant för fallet.
Du har verkligen blivit hjärntvättad. Har du glömt vad du skrev i pm till mig?
Citera
2024-09-03, 19:49
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Du har verkligen blivit hjärntvättad. Har du glömt vad du skrev i pm till mig?

Vad jag skrev i PM för X antal år sedan är i dagsläget fullständigt ointressant.

Med tiden kan man se på saker med nya ögon, det gäller de flesta men uppenbarligen inte dig.

Att du fortfarande tror att PAJ är mördaren beror antingen på att du inte KAN se på fallet med nya ögon - eller - att du inte VILL göra det.
Det i kombination med en mycket effektiv hjärntvätt som slugt iscensattes av Anneli o PG och sen pumpades ut via media med början 2016 (i samband med att mordet aktualiserades på nytt i Svenska Fall)
Senast redigerad av Pudelfrillan 2024-09-03 kl. 19:52.
Citera
2024-09-03, 21:39
Avstängd
Handfatstrallarens avatar
Jag ska börja göra som Timeout istället, hålla mig till det som har kommit fram som verkar sannolikt utifrån uppgifter som har funnits i TV program, tidningsartiklar och inlägg i tråden som berättar vem PAJ är.

2021-02-14, 20:14
Jag håller mig till det som har kommit fram som verkar sannolikt.
Sammanställningen är gjord utifrån uppgifter som har funnits i TV program, tidningsartiklar och inlägg i tråden som berättar vem PAJ är.

Jag börjar väl med en gång; hoppas det feta äcklet dör en långsam plågsam död

Hoppas fortfarande att det äckliga feta kräket får en långsam plågofylld död.

Jag riktigt känner hur jag bidrar till tråden nu

Snart har jag avslöjat Evas mördare.

PAJ är mördaren för han är den enda som kunde locka till sig Laban!

Nu då
Citera
2024-09-03, 22:57
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
Hmm?

Jaa?

boanchga från 2019-04-18, 19:30 länk

boanchga från 2019-04-19, 09:43 länk

boanchga från 2019-04-19, 11:53 länk

boanchga från 2019-11-04, 16:14 länk

boanchga från 2019-11-08, 20:57 länk

boanchga från 2021-04-11, 19:59 länk

Vem eller vilka är det egentligen som ger AS och PG ett 💯% vattentätt alibi under mordnatten?

Det är frågan?

Jag tror B*rbro Frest*dius, PG ensam är inget 100% vattentätt alibi, men om man är flera så har man ett vattentätt alibi.
Sen ställer jag mig ändå tveksam till om Anneli verkligen spenderade hela natten i Bollstabruk, troligen var det bara tal om några timmar, om hon nu ens var där?
Pojkvännen och Anneli spenderade en 5 timmar lång lunch dagen efter i Kramfors?
Även BFs granne måste ha anat att något inte stod rätt till ?
Senast redigerad av Enotroligkille 2024-09-03 kl. 23:18.
Citera
2024-09-03, 23:42
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag tror B*rbro Frest*dius, PG ensam är inget 100% vattentätt alibi, men om man är flera så har man ett vattentätt alibi.
Sen ställer jag mig ändå tveksam till om Anneli verkligen spenderade hela natten i Bollstabruk, troligen var det bara tal om några timmar, om hon nu ens var där?
Pojkvännen och Anneli spenderade en 5 timmar lång lunch dagen efter i Kramfors?
Även BFs granne måste ha anat att något inte stod rätt till ?

Anneli och PG är varandras alibi, det kan ha räckt.
Stendum polis hade givetvis ingen misstanke om att Eva's lillasyster var mördaren.

Det är möjligt att dom ev. åkte till Bollstabruk en stund, om nu Anneli hade sin pojkvän där. Men jag är långt ifrån övertygad om att Anneli sov över där.
Dom kan ha åkt och hälsat på pojkvännen en stund under kvällen/natten med syftet att stärka alibit.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2024-09-03 kl. 23:51.
Citera
2024-09-04, 07:55
Avstängd
Citat:
Jag ska börja göra som Timeout istället, hålla mig till det som har kommit fram som verkar sannolikt utifrån uppgifter som har funnits i TV program, tidningsartiklar och inlägg i tråden som berättar vem PAJ är.

Let's Rock

Citat:
Anneli och PG är varandras alibi, det kan ha räckt.
Stendum polis hade givetvis ingen misstanke om att Eva's lillasyster var mördaren.

Det är möjligt att dom ev. åkte till Bollstabruk en stund, om nu Anneli hade sin pojkvän där. Men jag är långt ifrån övertygad om att Anneli sov över där.
Dom kan ha åkt och hälsat på pojkvännen en stund under kvällen/natten med syftet att stärka alibit.
Men jag är långt ifrån övertygad om att Anneli sov över där.
När åkte Anneli hem till det Söderströmska föräldrahemmet på Bruket efter städjobbet på lördagen?
boanchga
Hon städade på Konsum må-lö.

boanchga
Anneli städade där mellan 6-9 varje morgon. På den tiden hade vi inte mobiler så Paj ringde till kontoret så de fick hämta Anneli.

Moosky
06.30 Ringer han systern och frågar om Eva kommit hem.

echoesofglory
Anneli var inte med när blocket hittades, hon var inte ens vid Bruket utan kom precis tillbaka efter att varit på lunch med sin pojkvän när grannarna sprang upp och berättade om att Eva hittats
echoesofglory skriver nämligen att Anneli kom precis tillbaka efter att varit på lunch med sin pojkvän.

Det innebär ju att Anneli redan varit på Bruket efter städjobbet och innan lunchen med pojkvännen.
echoesofglory
Modern börjar oroa sig vid 12.00 på lördagen, hon ringer bla en granne.

Eva anmäls som försvunnen kl 14.14 på Lördagen. Man börjar leta på allvar då.

Systern anländer till Bruket samtidgt som Eva hittats.

Eva hittas ungefär samtidigt som hon anmäls försvunnen.
Frågan är, började Anneli leta efter sin syster Eva direkt efter jobbet klockan 9 eller efter att modern började oroa sig vid 12?
echoesofglory från 2016-12-06, 20:19
Eva anmäldes saknad kl 14.14 på lördagen av brodern N. Orsaken var att modern var orolig för att Eva inte hört av sig och inte skjutsat hästarna till Sundsvall som planerat på morgonen. Om hon ringt Evas vänner framgår inte någonstans. Däremot ringde systern Anneli sina vänner för att se om de hört av Eva. Grannarna letar 14.00-14.30. En bror till en granne som varit på besök skulle åka hem, men på hemvägen ser han kollegieblocket som han plockar upp, han ser Evas namnteckning och beger sig mot Evas föräldrar för att lämna över blocket. På vägen träffar han på en granne till modern som vet att Eva inte kommit hem, tillsammans började de leta efter fler tillhörigheter till Eva. Grannfrun ser något inne i buskaget, mannen går in lite och ser kroppen. De går inte fram till Eva utan beger sig upp mot bruket för att underrätta Evas anhöriga.

Systern som också letat dök upp utanför Bruket när grannarna kom upp för att larma föräldrarna. Hon rusar ner och identifierar Eva kl 14.40. Därefter ringer systern P och sedan polisen, P hinner före med ca 3-4 minuter.
Systern Anneli ringde sina vänner för att se om de hört av Eva.

Det gick säkert fort

Annelis vän Pia borde ju då redan på lördagen ha vetat om att Eva varit försvunnen.

Därefter letade Anneli så smått efter Eva innan lunchen med pojkvännen tog vid.

Att äta lunch med pojkvännen tog väl sisådär en timma.

Anneli kom precis tillbaka till Bruket 14:40.

Att Anneli redan varit på Bruket från runt 9 till 13 innan lunchen tog vid med pojkvännen är en helt ny infallsvinkel som ingen tidigare har lyft i tråden.

För kom inte och säg att Anneli tog lunch redan vid frukost klockan 9 till 14:40.

Hur tog sig Anneli hem till Bruket från städjobbet?
echoesofglory
Anneli bodde hemma i Bruket, inte i Bollstabruk.
Till fots eller med röd cykel?

Sammanställningen är gjort utifrån uppgifter som har funnits i inlägg i tråden som verkar sannolikt.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2024-09-04 kl. 08:23.
Citera
2024-09-04, 08:43
Citat:
Let's Rock

Men jag är långt ifrån övertygad om att Anneli sov över där.
När åkte Anneli hem till det Söderströmska föräldrahemmet på Bruket efter städjobbet på lördagen?
boanchga
Hon städade på Konsum må-lö.

boanchga
Anneli städade där mellan 6-9 varje morgon. På den tiden hade vi inte mobiler så Paj ringde till kontoret så de fick hämta Anneli.

Moosky
06.30 Ringer han systern och frågar om Eva kommit hem.

echoesofglory
Anneli var inte med när blocket hittades, hon var inte ens vid Bruket utan kom precis tillbaka efter att varit på lunch med sin pojkvän när grannarna sprang upp och berättade om att Eva hittats
echoesofglory skriver nämligen att Anneli kom precis tillbaka efter att varit på lunch med sin pojkvän.

Det innebär ju att Anneli redan varit på Bruket efter städjobbet och innan lunchen med pojkvännen.
echoesofglory
Modern börjar oroa sig vid 12.00 på lördagen, hon ringer bla en granne.

Eva anmäls som försvunnen kl 14.14 på Lördagen. Man börjar leta på allvar då.

Systern anländer till Bruket samtidgt som Eva hittats.

Eva hittas ungefär samtidigt som hon anmäls försvunnen.
Frågan är, började Anneli leta efter sin syster Eva direkt efter jobbet klockan 9 eller efter att modern började oroa sig vid 12?
echoesofglory från 2016-12-06, 20:19
Eva anmäldes saknad kl 14.14 på lördagen av brodern N. Orsaken var att modern var orolig för att Eva inte hört av sig och inte skjutsat hästarna till Sundsvall som planerat på morgonen. Om hon ringt Evas vänner framgår inte någonstans. Däremot ringde systern Anneli sina vänner för att se om de hört av Eva. Grannarna letar 14.00-14.30. En bror till en granne som varit på besök skulle åka hem, men på hemvägen ser han kollegieblocket som han plockar upp, han ser Evas namnteckning och beger sig mot Evas föräldrar för att lämna över blocket. På vägen träffar han på en granne till modern som vet att Eva inte kommit hem, tillsammans började de leta efter fler tillhörigheter till Eva. Grannfrun ser något inne i buskaget, mannen går in lite och ser kroppen. De går inte fram till Eva utan beger sig upp mot bruket för att underrätta Evas anhöriga.

Systern som också letat dök upp utanför Bruket när grannarna kom upp för att larma föräldrarna. Hon rusar ner och identifierar Eva kl 14.40. Därefter ringer systern P och sedan polisen, P hinner före med ca 3-4 minuter.
Systern Anneli ringde sina vänner för att se om de hört av Eva.

Det gick säkert fort

Annelis vän Pia borde ju då redan på lördagen ha vetat om att Eva varit försvunnen.

Därefter letade Anneli så smått efter Eva innan lunchen med pojkvännen tog vid.

Att äta lunch med pojkvännen tog väl sisådär en timma.

Anneli kom precis tillbaka till Bruket 14:40.

Att Anneli redan varit på Bruket från runt 9 till 13 innan lunchen tog vid med pojkvännen är en helt ny infallsvinkel som ingen tidigare har lyft i tråden.

För kom inte och säg att Anneli tog lunch redan vid frukost klockan 9 till 14:40.

Hur tog sig Anneli hem till Bruket från städjobbet?
echoesofglory
Anneli bodde hemma i Bruket, inte i Bollstabruk.
Till fots eller med röd cykel?

Sammanställningen är gjort utifrån uppgifter som har funnits i inlägg i tråden som verkar sannolikt.

Om man lyssnar på Beriths samtal var det inte förutbestämt att man skulle rasta Laban och det var normalt inget som Eva gjorde. Så hur skulle PAJ kunna veta ?

Tveksamt om Anneli var i Bollstabruk, hon verkar inte ha alibi genom pojkvännen och hans mamma, bara genom PG. Så Anneli sov med största sannolikhet hemma på Bruket i Kramfors.

Mördaren AS kanske ställde upp anteckningsblocket som en riktningsvisare, hur hamnade annars anteckningsblocket vid trädet ?
En random mördare hade inte brytt sig om Evas anteckningsblock.

Anneli gör också det grova misstaget att ringa PAJ innan polisen anlänt.
Senast redigerad av Enotroligkille 2024-09-04 kl. 09:10.
Citera
2024-09-04, 09:25
Avstängd
Citat:
Mördaren AS kanske ställde upp anteckningsblocket som en riktningsvisare, hur hamnade annars anteckningsblocket vid trädet ?
En random mördare hade inte brytt sig om Evas anteckningsblock.

Precis min tanke.

Anneli ställde upp anteckningsblocket mot trädet då hon gick nerför Långbacken på väg till lunchen med pojkvännen, efter att modern börjat oroa sig för Eva vid 12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in