Citat:
Ursprungligen postat av
MissAntrophy
När jag såg henne hålla i tampen till storseglet mellan tummen och pekfingret så förstår jag att hon tyckte "det var machostämning"! Även som novis och oavsett kön förstår man väl att man måste ta tag och hålla tampen med hela handen när storseglet ska hissas? Gurra förklarade för henne varför man måste ha ett fast grepp om tamparna och man såg direkt på henne att det flög inte väl, en "tillrättavisning" från en man. Satt med skämskudden framför mig. Ang besättning och filmcrew: en inte alltför vild gissning är att det kanske inte finns så många segelvana kvinnliga film, ljud, ljudtekniker..? Suzanne Reuter däremot, en betydligt äldre kvinna har inte sagt ett pip om denna "hemska machostämning" eller könsfördelning! En tydlig generationsfråga och livserfarenhet. Reuter är kvinna nog att inte känna sig förnärmad av antalet män vs kvinnor och inser att färre kvinnor än män tackar JA till en sådan här utmaning. Henry är en produkt av sin tid: sojalättmjölk.
Ja man kan alltid hoppas att hon tagit intryck av Reuter antingen mer direkt eller lite så omedvetet möjligen, och mogna mer även om det ju är svårt att släppa det feministiska tänket för henne när det är det hon tagit sig fram på och väl på nåt sätt "måste" forts med även om det är trist att det ska behöva vara så.
Hon känns för mig ändå lite mer som en kandidat än många andra av landets uttalade feminister till att möjligen över tid kunna "omvandlas" lite ā la Cassie Jaye som gjorde Red Pill dokumentären för ett antal år sedan och det hade varit väldigt häftigt å se en sådan insikt, men jag inser också att det nog är mycket önsketänkande från min sida

Jag skulle tillåmed tro att hon inte ens vågat se den just av anledningen till att det möjligen på sikt kunde få henne byta ståndpunkt!
Det hon själv sagt om seglatsen är att hon kom hem med känslan av att hon vill vara en snällare person och att det är viktigt att omge sig med sådana.
Första avsnittet var för övrigt rätt mediokert men hoppas det kan ske nånting som man får anledning att skriva nåt om