Citat:
Ursprungligen postat av
Snyggast.i.Speedo
Då har vi två förutsägelser från dig.
Ganska snart betyder 1 vecka? 2 veckor? Jag är beredd att utmana dig här och ge dig 1 hel månad! Trots att du självsäkert skriver "ganska snart". Jag säger att ryska styrkor inte erövrat Pokrovsk 1:e oktober. Om du antar utmaningen och ryska styrkor erövrat Pokrovsk så lovar jag att aldrig skriva i denna tråd något mer. Om ryska styrkor inte erövrat Pokrovsk 1:e oktober så lämnar du denna tråd och skriver aldrig något mer här.
Angående ditt försvar av din själsfrände och mytoman. Ni är bägge ohederliga drägg utan svenska värderingar som hatar Sverige, Väst, USA, internationell rätt, demokrati och frihet samtidigt som ni försvarar en massmördares regim, förtryck, diktatur, olagliga ockupation, krigsförbrytelser och rena terror mot ukrainska befolkningen. Givetvis är du en lika stor lögnare och påstår dig vara "neutral" precis som din mytomankollega. Hela din historik är full av proryska lögner, Mr "Neutral".
Dnepr är en flod som ger en naturlig avdelning så att landet delas där är en trolig naturlig utveckling.
Pokrovsk kommer att falla. Detta "ganska" i relation till Bachmut där man förberett försvar under lång tid och detsutom hade välutbildade soldater. Spela får du göra med någon annan barnrumpa, det här är krig och allt kan hända men att Pokrovsk faller någon gång är helt klart, tiden; "ganska snart".
Jag har inga hästar i varken Ryssland eller Ukraina så för mig spelar det ingen roll om Ukraina hamnar i väst eller öst, jag ser det här som ett inbördeskrig. Men jag finner det enklare att försvara Ryssland för Kievregimen är lögnaktiga äckel, banderiter (nazister) och högerextremister. Rent krast är det nu bättre att Ukraina och dess kvarvarande folk hamnar i öst och i BRICS för väst kommer ju annars att kräva tillbaka pengarna dom satsat, dvs, plundra landet. Naturligvis tar väl Ryssland också sin del men dom har ju tillräckligt med naturesurser så det blir nog så att det blir kineser som utvecklar Donbas och fortsätter utvinning av kol och prospektering av Litium ... man kan ju hoppas att mycket kommer folket där till godo (du vet, ryssjävlarna).
Jag är neutral i grunden vad det gäller den här konflikten. Jag kan försvara Ryssland mot alla lögner som kastas mot landet från Kiev och väst och jag gör det oavsett vad du och andra tycker om det, jag hatar helt enkelt lögner. Det finns många, många länder som inte vill ha västs typ av demokrati och könsförvirrning. Jag anser att varje land går sin egen väg och att folk där i slutändan bestämmer vad landet ska vara. Det gjorde vi också en gång i tiden efter upplysning och fick demokrati som nu tvärr missbrukas. Jag tror på neutralitet så långt det går och tycker problem ska lösa på diplomatisk väg, Ryssland har hållit på länge med det och det stora problemet är NATO och Ukrainas svek men väst ignorerade Rysslands säkerhetbehov. Jag tror också på fri handel och hejar då gärna på BRICS så att även fattiga eller mindre länder som vårt kan ha någon chans på världsmarknaden.
Nu är det inte demokrati som ska införas i Ryssland eller Ukraina av väst utan lydiga landsförädare som säljer länderna till superrika i väst. Precis som i Ukraina, Saudiarabien och Qatar spelar styret ingen roll bara man lyder (nåja, vi får se med Saudiarabien).
Lag och rätt i Ukraina, EU och i USA, ja fast mest för de rika och lydiga. De rikas barn i Ukraina undviker mobilisering och sprätter nu omkring i London, Paris eller New York. Det övriga du listar har USA pysslat med i många många år om du kan något om historia och geopolitik. Krigsförbrytelser kan du ta upp med Israel för något liknade finns inte i Ukraina.
Det gör inget om du och dina likar kallar mig och andra för "drägg" och "lögnare" för varenda inlägg vi gör för det betyder att ni är rädda för de sanningar och upplysningar vi kommer med, så jävla enkelt är det.