Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Vad det gäller Ukraina så delas landet troligen upp vid floden Dnepr, en naturlig gräns och speglar också befolkningens syn på Ryssland (se den politiska kartan från före 2014). Den västra delen blir dock utan sitt älskade NATO men kanske man kastrerade blir fattiga medlemmar av EU (säg hej till alla kommande ukrainare som inte redan är här). Alternativt tar Ryssland hela Ukraina genom att dom tvingas kapitulera och en ryssvänligare regim tar plats. Ett ryssvänligare Ukraina tar plats i BRICS så småningom och Turkiet hoppar möjligen på tåget.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Du tar sedan upp Pokrovsk i sedvadlig anda och att staden inte kommer att falla. Den kommer att falla ganska snart
Då har vi två förutsägelser från dig.
Ganska snart betyder 1 vecka? 2 veckor? Jag är beredd att utmana dig här och ge dig 1 hel månad! Trots att du självsäkert skriver "ganska snart". Jag säger att ryska styrkor inte erövrat Pokrovsk 1:e oktober. Om du antar utmaningen och ryska styrkor erövrat Pokrovsk så lovar jag att aldrig skriva i denna tråd något mer. Om ryska styrkor inte erövrat Pokrovsk 1:e oktober så lämnar du denna tråd och skriver aldrig något mer här.
Angående ditt försvar av din själsfrände och mytoman. Ni är bägge ohederliga drägg utan svenska värderingar som hatar Sverige, Väst, USA, internationell rätt, demokrati och frihet samtidigt som ni försvarar en massmördares regim, förtryck, diktatur, olagliga ockupation, krigsförbrytelser och rena terror mot ukrainska befolkningen. Givetvis är du en lika stor lögnare och påstår dig vara "neutral" precis som din mytomankollega. Hela din historik är full av proryska lögner, Mr "Neutral".
Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Själv är jag neutral eftersom för mig spelar det ingen roll om Ukraina hamnar i öst eller väst.