Cannabis är knark. De som knarkar knark är missbrukare. Kan inte göra det klarare för dig nu. Fattar du inte så får du fimpa jointen och vänta minst 6 veckor innan du läser här igen så kanske du fattar.
Var det inte du som skrek dig hes tidigare idag om att vi pundare bara kommer med glåpord? Kolla dig själv i spegeln din lilla alkis!
Det måste vara 10:e gången jag frågar detta nu, men skam den som ger sig.
Om farligheten mellan två droger inte kan jämföras, hur kan du då dra slutsatsen att den ena drogen är så pass mycket farligare än den andra så till den milda grad att den måste vara olaglig? Det strider nämligen mot grundläggande logik. Kan man inte jämföra så finns det ingen möjlighet att dra den slutsatsen.
Dock förstår jag givetvis att det inte passar din agenda att jämföra de parametrar som man vanligtvis tar i beaktning i analysen av vilka risker en drog kan medföra. Dvs saker som sjukdomar, abstinens och dödsfall.
Det är du som envisas med att jämföra. Jag har inget intresse av att jämföra cannabis med alkohol. Cannabis är lika farligt oavsett om du jämför det med nåt annat eller ej.
Cannabis är knark. De som knarkar knark är missbrukare. Kan inte göra det klarare för dig nu. Fattar du inte så får du fimpa jointen och vänta minst 6 veckor innan du läser här igen så kanske du fattar.
Jag vet att du påstår detta. Det jag frågar efter är en källa på att det du påstår stämmer, inte att du ska upprepa påståendet om och om igen.