2024-09-03, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Cannabis är knark. De som knarkar knark är missbrukare. Kan inte göra det klarare för dig nu. Fattar du inte så får du fimpa jointen och vänta minst 6 veckor innan du läser här igen så kanske du fattar.
Var det inte du som skrek dig hes tidigare idag om att vi pundare bara kommer med glåpord? Kolla dig själv i spegeln din lilla alkis!
Citera
2024-09-03, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu

Tillbaka till ruta ett för femtioelfte gången.

Det måste vara 10:e gången jag frågar detta nu, men skam den som ger sig.
Om farligheten mellan två droger inte kan jämföras, hur kan du då dra slutsatsen att den ena drogen är så pass mycket farligare än den andra så till den milda grad att den måste vara olaglig? Det strider nämligen mot grundläggande logik. Kan man inte jämföra så finns det ingen möjlighet att dra den slutsatsen.

Dock förstår jag givetvis att det inte passar din agenda att jämföra de parametrar som man vanligtvis tar i beaktning i analysen av vilka risker en drog kan medföra. Dvs saker som sjukdomar, abstinens och dödsfall.

Det är du som envisas med att jämföra. Jag har inget intresse av att jämföra cannabis med alkohol. Cannabis är lika farligt oavsett om du jämför det med nåt annat eller ej.
Citera
2024-09-03, 17:10
Medlem
Citat:
Nej. Knark är mycket farligare än allt du nämner och skadeverkningarna kommer smygande.

Kan man jämföra nu helt plötsligt?
Citera
2024-09-03, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Var det inte du som skrek dig hes tidigare idag om att vi pundare bara kommer med glåpord? Kolla dig själv i spegeln din lilla alkis!

Ständigt detta babbel om alkohol för att flytta fokus.
Citera
2024-09-03, 17:11
Medlem
Citat:
Jag tror att du gör det med tanke på hur du argumenterar och pga dina åsikter i frågan.

Ja det är tydligt att du baserar de flesta av dina åsikter på någon form av religiös tro. Tyvärr är din tro irrelevant.
Senast redigerad av Tickelitu 2024-09-03 kl. 17:30.
Citera
2024-09-03, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Kan man jämföra nu helt plötsligt?

Helst inte men du envisas ju med det.
Citera
2024-09-03, 17:12
Medlem
TongLongLCs avatar
Citat:
Men nu är det 2024 och knark är förbjudet.

Varför har vi inte en kommitté som går igenom och sedan en folkomröstning gällande cannabis precis som vi hade gällande alkoholen?

Folkhälsomyndigheten har begärt en genomgång av narkotikapolitiken men fick ett blankt nej av Socialdemokraterna.
Citera
2024-09-03, 17:13
Medlem
Citat:
Vi bor i Sverige. Du behöver bara veta hur det är här när du är här.
Så det är alltså så att hur farligt cannabis är, skiljer sig beroende på vilket land man befinner sig i? Eller vad fan pratar du om egentligen?
Citera
2024-09-03, 17:15
Medlem
Citat:
Cannabis är knark. De som knarkar knark är missbrukare. Kan inte göra det klarare för dig nu. Fattar du inte så får du fimpa jointen och vänta minst 6 veckor innan du läser här igen så kanske du fattar.
Jag vet att du påstår detta. Det jag frågar efter är en källa på att det du påstår stämmer, inte att du ska upprepa påståendet om och om igen.
Citera
2024-09-03, 17:16
Medlem
En sak är nog säker...tas straffen bort så ökar konsumtionen rejält....kanske det vi vill ??
Citera
2024-09-03, 17:19
Medlem
Citat:
Förstår att du pratar med dig själv.
Jag pratar med dig. Du påstod att jag inte kunde räddas. Jag vill veta vad du anser att jag ska räddas från.

Rätt normal följdfråga, i mitt tycke.
Citera
2024-09-03, 17:20
Medlem
TongLongLCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
En sak är nog säker...tas straffen bort så ökar konsumtionen rejält....kanske det vi vill ??

Det enda som tyder på ökad användning är att flera blir öppna med deras användning, därav rapporteras flera siffror in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in