2024-09-03, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Tack själv🫶 ( ni ouppfostrade valpar får tycka vad ni vill 😉 )

Hon bromsar för hon vill ha ensam vårdnad så
att hon kan flytta utomlands som hon säger
i podden. På detta vis kommer A inte ha någon talan om det är hans dotter. (Skulle det visa sig att han inte är det hade hon blivit canceled är jag säker på, som fame och golddigger är det hennes skräck. Hon blev det efter hon dumpa och sen försökte lura Ben på hans företag och bettedde sig vidrigt.) Hon fortsätter så tvivel hos honom och denna strategi verkar ju funka i vår märkliga byråkrati. Jag brukar oftast stå på kvinnors sida, men inte i detta fallet eller där det är uppenbart att problemet är mamman då gör jag INTE det. Strategin är tydlig för mig, men uppenbart inte hos myndigheter, så sjukt att det får ta så lång tid som det gör. Hulken hade rätt som någon påstod han inte hade, han fick också rätt mot mamman som gjorde som Nicci. Tack och lov att rättvisan vinner ibland. Finns nog mycket som borde ändras juridiskt så som detta med faderskapstest. Inget problem i flesta länder att få till stånd men här ska det stoppas, varför är min genuina fråga, vad är problemet egentligen, då finns inga tvivel nu eller i framtiden för barn och pappa t om mamman i vissa fall.
Exakt så känner jag oxå , och vi alla har ju tagit del av det på nära håll går ej att missa .

El blundar man helt enkelt för det 🤷‍♀️
2024-09-03, 12:00
Medlem
Citat:
Tack för svar.

Jag har en helt annan ståndpunkt
om faderskapsfrågan och vem
som förhalar som du förstår.
Väcker onekligen fler frågor 🤔

Utifrån det man ser från honom själv så ville han ta på sig faderskapet fram tills han blev anklagad för att smittat N för klamydia, som senare visar sig kom från N.
Det är då han började tvivla
(hade jag också gjort om jag var kille)
för han visste att han inte varit otrogen.

Efter alla hot och polisanmälningar och utesluten från förlossning. Dessutom att N inte vill skriva vem pappan är för att hon vill ha ensam vårdnad, tydligt för alla utom socialtjänsten tydligen.
Jag tror det blev droppen,
och tvivlet växte.
Först då han önskar faderskapstest
eftersom han tror att det är N som
varit otrogen och skyller på honom.

Inget konstigt alls att han tvivlar
i en lekmans ögon. Hade inte du
tvivlat menar du?

Så soc. (och lagen som det verkar)
de anser att han ska bonda med
flickan först och sen se om det är
hans? Hur kan det vara humant?
Varför är faderskapstest något
mamman kan vägra från början?
Är barnet man tar DNA på inte henne
Vet du varför?

Som det ser ut nu så måste
barnet i framtiden gå igenom
onödig trauma pga en egoistisk
mamma och soc. agerande.
Hur denna fyrkantiga svartvita
byråkrati kan gagna barnet, is beyond me.

Det här med att klamydian skulle komma från N är väl bara en trådsanning? Båda testade negativt inför love island väl?
2024-09-03, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Då vänder vi på det hela iom du påstår att du jobbar med det varför har inte A tagit initiativet själv att fastställa det hela då, Nicci har inte det ansvaret det åligger på motparten och har motparten ingen vilja så faller caset eller hur??

Det inte folk vill fatta MAN kan inte tvinga någon som inte ens vill vara pappa eller än mindre ge underhåll för dessa saker skall ske måste A ge DNA som påvisar det so far har han gjort det NEJ, Stora problemet är som jag sagt man har 10% realitet 90% fantasi blandat med ilska mot Nicci ingen fattar hon är ensamstående Mamma och fram tills annat ske så behöver hon inte göra ett uns av knop att påvisa vem fadern är!

Jag undrar fortfarande varför du vänt i frågan när du var så säker på att A inte är pappan. Men det får jag aldrig nåt svar på ändå.

Eftersom det verkar som att N nekat faderskapstest så har han ju uppenbarligen försökt. Då är det ju hon som sätter käppar i hjulet. Men du kanske tycker att hon gör rätt eftersom hon inte behöver göra "ett uns"

Jag har verkligen all förståelse för att han vill veta vem som är pappan.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2024-09-03 kl. 12:05.
2024-09-03, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Exakt så känner jag oxå , och vi alla har ju tagit del av det på nära håll går ej att missa .

El blundar man helt enkelt för det 🤷‍♀️

Vi får mycket skit från vissa, låt vara, de kommer med hån och glåpord som "korkad", nedlåtande svar osv osv
Trust me tar screenshot på allt från det hållet då det ändras efter hand som irl med N och J.
Tyvärr på ett sätt ser vissa bara det dom tillrättalägger och inte det innan och allt de raderat.

Vi bryr oss endast om flickan och ser vilken okunskap de besitter kring barnets framtida välmående. Could care less vad som händer med dom om det inte vore för flickan som behöver båda föräldrarna hur konstiga de än är.

Säger mer om dom och inte lönt att bemöta dessa människor utan vi får ta det med människor som kan föra en dialog.

Tänker också så här, vi tänker med våra känslor vilket byråkratin inte gör och då krockar det.

Alla förstår sig inte på hur det fungerar
som t ex A i detta fallet, där han inte förstår hur han ska göra när olika människor säger "gör det!" "Nej gör detta" "ta DNA på dig och flickan"
(hur man gör det när motparten nekar barnets dna🤷‍♀️) "du kan inget göra, tiden får avgöra"
Allt från olika människor både i och utanför etablissemanget. Inte så säker på om jag hade hanterat det annorlunda i hans ålder.
Och sen bli hotad och hatad pga gaslightare ovanpå det. Jag beundrar hans tålamod och lugn.
Osäker om jag hade pallat få så mycket lögner och skit serverat om jag varit lika lugn🫣

Dagens citat från okänd:

"Sårbarhet är den högsta formen av mod"
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2024-09-03 kl. 12:22.
2024-09-03, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jotack
Det här med att klamydian skulle komma från N är väl bara en trådsanning? Båda testade negativt inför love island väl?
Nix ingen trådsanning hon anklagade sitt ex oxå om att han har smittat henne så kan hon ha det latent i kroppen och bryta ut vid en graviditet som i detta fall det var N som bärare och hade det ej A varken innan el efter el när han testa sig igen efter anklagelserna.
2024-09-03, 12:17
Medlem
Citat:
Varför då ?? När svaret & frågan var till dej 😉
👊👍🙏
2024-09-03, 12:17
Medlem
Citat:
Tack, vi kan tycka & tänka olika helt ok bara man visar varandra respekt 😊

Vad jag har förstått kan han inte bara gå in och begära ett DNA test då N säger nej utan det måste socialtjänsten gå in och sen via en domstol.
Han har försökt vid flera tillfällen även vid förlossning. Och från början hade han inte dessa tankar och behövde inget DNA.
Utan dessa tankar & tvivel har ju kommit sen .
Han tar insativ men det är N som mottarbetat han hela tiden och detta tar tid det är inte gjort på en pisskvart
Det är många led det ska gå igenom innan det bedöms att Ett DNA och faderskapet utförs och det döms sedan via domstol

Jag förstår oxå att det kan verka som att A ej gör något för han gör det i det tysta och tar I allt på sociala medier . Men när man hört nån som står honom nära säga att A deras gör saker för att få ha kontakt med dottern så måste jag ju tro på det .
Klockrent svar 👍
2024-09-03, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jotack

Mycket riktigt båda testade negativt

Tror inte det är trådsanning för A i situationen.

N hade blivit smittad tidigare i sin förra relation med en annan LI deltagare från annan säsong.
Men detta är inget A visste om då.
Vad jag har förstått så kan klamydia ligga latent i kroppen (vet inte hur länge) trots man inte smittar längre. Men att det kan bryta ut igen när kroppen är stressad som vid en graviditet/förlossning. Det är så jag läst och fått förklarat för mig.

Hans reaktion är inte konstig snarare sund eftersom han inte varit otrogen efter
Nicci i love island🤷‍♀️

En annan förklaring om han smittas i elfte timmen innan han gick in i huset då är han ju fortfarande inte otrogen och har ett negativt test i fickan. Vad jag förstår så visade test efter anklagelse negativt då faller ovan förklaring

De ENDA som egentligen vet vad som hänt är dessa två oavsett inblandningar efter vad de subjektivt berättat till sina nära.
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2024-09-03 kl. 12:26.
2024-09-03, 12:25
Medlem
Citat:
Vi får mycket skit från vissa, låt vara, de kommer med hån och glåpord som "korkad", nedlåtande svar osv osv
Trust me tar screenshot på allt från det hållet då det ändras efter hand som irl med N och J.
Tyvärr på ett sätt ser vissa bara det dom de tillrättalägger och inte det innan och allt de raderat.

Vi bryr oss endast om flickan och ser vilken okunskap de besitter kring barnets framtida välmående. Could care less vad som händer med dom om det inte vore för flickan som behöver båda föräldrarna hur konstiga de än är.

Säger mer om dom och inte lönt att bemöta dessa människor utan vi får ta det med människor som kan föra en dialog.

Tänker också så här, vi tänker med våra känslor vilket byråkratin inte gör och då krockar det.

Alla förstår sig inte på hur det fungerar
som t ex A i detta fallet, där han inte förstår hur han ska göra när olika människor säger "gör det!" "Nej gör detta" "ta DNA på dig och flickan"
(hur man gör det när motparten nekar barnets dna🤷‍♀️) "du kan inget göra, tiden får avgöra"
Allt från olika människor både i och utanför etablissemanget. Inte så säker på om jag hade hanterat det annorlunda i hans ålder.
Och sen bli hotad och hatad pga gaslightare ovanpå det. Jag beundrar hans tålamod och lugn.
Osäker om jag hade pallat få så mycket lögner och skit serverat om jag varit lika lugn🫣

Dagens citat från okänd:

"Sårbarhet är den högsta formen av mod"
Först tack för ditt tålamod att gång på gång försöka förklara sakligt så att man ska förstå hur du menar & tänker 🫶🙏❤️

Ja det är inte lätt el att försöka att få andra att förstå saker då man får slängt både det ena och det andra i ansiktet vissa är så hårda ord så man undrar varför

Var och en har rätt att tycka och tänka saker utan att trycka ner någon genom vissa ord som vi har fått höra ett ex antal ggr nu

Man kopierar våra texter sen tidigare man hånar när man gång på gång ger en förklaring

Som du säger dom ändrar el raderar texten lägger till ord vi ej sagt

Det ända vi vill är att Chiara ska ha det bra och ha rätten till både en mamma och pappa

Sen blir både jag men fler förvånad över någon som just har blivit mamma kan sitta och slänga så mkt hat mot barnets pappa motarbeta han gång på gång

Nä alla förstår inte el vill inte förstå hur processen fungerar spelar ingen roll att nån som du säger Hulken52 som gått igenom detta och har berättat detta tar tid och jag hoppas som i hans fall att dom tar hänsyn till barnet och dens behov inte en egoistiskt mammas behov

Och som alla vet A kan inte göra ett skit så länge N vägrar att samarbeta tex vid möten som hon blir kallad på Han kan ej heller begära ett DNA om N nekar allt måste nu ske via myndigheter

Ja Andreas kan bara vänta och Se vad som händer måste vara fruktansvärt påfrestande att alltid vara i underläge då N hela tiden kommer med nya påståenden
Senast redigerad av Millan75 2024-09-03 kl. 12:38.
2024-09-03, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Jag undrar fortfarande varför du vänt i frågan när du var så säker på att A inte är pappan. Men det får jag aldrig nåt svar på ändå.

Eftersom det verkar som att N nekat faderskapstest så har han ju uppenbarligen försökt. Då är det ju hon som sätter käppar i hjulet. Men du kanske tycker att hon gör rätt eftersom hon inte behöver göra "ett uns"

Jag har verkligen all förståelse för att han vill veta vem som är pappan.

Exakt!
2024-09-03, 12:32
Medlem
Citat:
Mycket riktigt båda testade negativt

Tror inte det är trådsanning för A i situationen.

N hade blivit smittad tidigare i sin förra relation med en annan LI deltagare från annan säsong.
Men detta är inget A visste om då.
Vad jag har förstått så kan klamydia ligga latent i kroppen (vet inte hur länge) trots man inte smittar längre. Men att det kan bryta ut igen när kroppen är stressad som vid en graviditet/förlossning. Det är så jag läst och fått förklarat för mig.

Hans reaktion är inte konstig snarare sund eftersom han inte varit otrogen efter
Nicci i love island🤷‍♀️

En annan förklaring om han smittas i elfte timmen innan han gick in i huset då är han ju fortfarande inte otrogen och har ett negativt test i fickan. Vad jag förstår så visade test efter anklagelse negativt då faller ovan förklaring

De ENDA som egentligen vet vad som hänt är dessa två oavsett inblandningar efter vad de subjektivt berättat.

Ja, klamydia kan ligga latent i kroppen, men det skulle ändå visa sig på ett klamydiatest. Jag har också för mig att A sagt att han legat med någon efter testet togs, tycker det känns mer troligt att han blivit smittad då, eller om han eller N blivit smittad strax innan testet togs då det kan ta någon vecka innan testet visas positivt.

Var har ni hört att A testat sig efter N testat positivt? Om det stämmer skulle jag tro att N drog på sig smittan strax innan testet togs. Om vi utgår från att ingen av dem varit otrogen förstås. Det är inte rimligt att testa negativt trots att smittan skulle ligga latent.
Senast redigerad av jotack 2024-09-03 kl. 12:37.
2024-09-03, 12:35
Medlem
Citat:
Först tack för ditt tålamod att gång på gång försöka förklara sakligt så att man ska förstå hur du menar & tänker 🫶🙏❤️

Ja det är inte lätt el att försöka att få andra att förstå saker då man får slängt både det ena och det andra i ansiktet vissa är så hårda ord så man undrar varför

Var och en har rätt att tycka och tänka saker utan att trycka ner någon genom vissa ord som vi har fått höra ett ex antal ggr nu

Man kopierar våra texter sen tidigare man hånar när man gång på gång ger en förklaring

Som du säger dom ändrar el raderar texten lägger till ord vi ej sagt

Det ända vi vill är att Chiara ska ha det bra och ha rätten till både en mamma och pappa

Sen blir både jag men fler förvånad över någon som just har blivit mamma kan sitta och slänga så mkt hat mot barnets pappa motarbeta han gång på gång

Detsamma🙏❤️

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in