2024-09-03, 09:28
Medlem
Ananasflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Du vill alltså ha en förklaring trots att du också jobbar med detta dagligen? Brukar vara tvärtom 😉 Men okej, vi kör…

1, Hon har inte skickat in någon ansökan.
(förklara gärna för dom i tråden som inte vet skillnaden på dessa olika bidrag och stöd)

2, Precis vad jag också har förklarat.

3, Det är inte det som är det aktuella här. Här handlar det om en far som inte vill bekräfta faderskapet.

4, Se inledningen på detta inlägg.

Du svarar inte på min fråga om N bekräftat att A är pappan. Börja med att göra det är du snäll.

Du verkar ha blivit lite ställd när jag konstaterade att du kommer med felaktiga uppgifter om utredningstiden på 4 månader 😉
2024-09-03, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ananasflickan
Socialtjänsten förhalar inte. Som jag skrev tidigare så kan de behöver utreda i upp till ett år. Socialtjänsten måste visa för nämnden och rätten att de verkligen gjort allt innan de går vidare.

A kan inte göra så mkt i detta fall förutom att höra av sig och säga att han tror att han är pappan. Och om N skrivit på att han är pappan så kan han ju bekräfta det. Om det är A som inte vill bekräfta faderskapet så är det ju han som gör att det tar längre tid. Om han har goda skäl för att tro att han inte är pappan så har jag inget att säga om det men är det inte goda skäl så tycker jag personligen att han gör fel.
Tack för svar.

Jag har en helt annan ståndpunkt
om faderskapsfrågan och vem
som förhalar som du förstår.
Väcker onekligen fler frågor 🤔

Utifrån det man ser från honom själv så ville han ta på sig faderskapet fram tills han blev anklagad för att smittat N för klamydia, som senare visar sig kom från N.
Det är då han började tvivla
(hade jag också gjort om jag var kille)
för han visste att han inte varit otrogen.

Efter alla hot och polisanmälningar och utesluten från förlossning. Dessutom att N inte vill skriva vem pappan är för att hon vill ha ensam vårdnad, tydligt för alla utom socialtjänsten tydligen.
Jag tror det blev droppen,
och tvivlet växte.
Först då han önskar faderskapstest
eftersom han tror att det är N som
varit otrogen och skyller på honom.

Inget konstigt alls att han tvivlar
i en lekmans ögon. Hade inte du
tvivlat menar du?

Så soc. (och lagen som det verkar)
de anser att han ska bonda med
flickan först och sen se om det är
hans? Hur kan det vara humant?
Varför är faderskapstest något
mamman kan vägra från början?
Är barnet man tar DNA på inte henne
Vet du varför?

Som det ser ut nu så måste
barnet i framtiden gå igenom
onödig trauma pga en egoistisk
mamma och soc. agerande.
Hur denna fyrkantiga svartvita
byråkrati kan gagna barnet, is beyond me.
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2024-09-03 kl. 09:41.
2024-09-03, 09:38
Medlem
Citat:
1. Så du menar att Nicci bekräftat för nämnden att Andreas är pappan? Kan du då Förklara för mig varför hon inte erhåller underhållsstöd?

2. Ja, går det till rätten så är det dom som fastställer faderskapet. Men det måste ju få gå till rätten först, verkar inte som det gjort det i detta fall.

3. Om mamman vägrar samarbeta för att fastställa faderskapet så går det till på samma sätt, men eftersom pappan inte är part så kan inte han kräva faderskapsutredning, då blir det nämnden som får göra det och skicka ärendet till rätten.

4. Jag förstår mycket väl socialtjänstens procedurer och begrepp. Jobbar med det dagligen 😉
Tack för att du finns och ger förklaring på hur saker & ting går till .

Förstår att det aldrig kan vara lätt att jobba så här då man verkligen måste ha med all fakta så saker och ting blir rätt beslut
2024-09-03, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Tack för svar.

Jag har en helt annan ståndpunkt
om faderskapsfrågan och vem
som förhalar som du förstår.
Väcker onekligen fler frågor 🤔

Utifrån det man ser från honom själv så ville han ta på sig faderskapet fram tills han blev anklagad för att smittat N för klamydia, som senare visar sig kom från N.
Det är då han började tvivla
(hade jag också gjort om jag var kille)
för han visste att han inte varit otrogen.

Efter alla hot och polisanmälningar och utesluten från förlossning. Dessutom att N inte vill skriva vem pappan är för att hon vill ha ensam vårdnad, tydligt för alla utom socialtjänsten tydligen.
Jag tror det blev droppen,
och tvivlet växte.
Först då han önskar faderskapstest
eftersom han tror att det är N som
varit otrogen och skyller på honom.

Inget konstigt alls att han tvivlar
i en lekmans ögon. Hade inte du
tvivlat menar du?

Så soc. (och lagen som det verkar)
de anser att han ska bonda med
flickan först och sen se om det är
hans? Hur kan det vara humant?
Varför är faderskapstest något
mamman kan vägra från början?
Vet du varför?

Som det ser ut nu så måste
barnet i framtiden gå igenom
onödig trauma pga en egoistisk
mamma och soc. agerande.
Hur denna fyrkantiga svartvita
byråkrati kan gagna barnet, is beyond me.
Mkt bra skrivet och tänk och bra frågor som man gärna vill ha svar på 🙏👍

Då jag sagt från början hela historien är skev från början till slut .
Folk vi få det till att det är A som är boven i dramat !
Fanns det finns en massa bevis att han ville och vill fortfarande vara en del av Cs liv om han är pappan.
Tycker inte alls det är konstigt att tvivel har kommit upp under vägens gång .

Och jag tycker fortfarande det vore konstigt om vi är så många som både sett ,läst och hört folk i hans omgivning som står han nära som sa att han vill men får inte för N för det är hon som bromsar och förhalar hela utredning ang faderskapet
Senast redigerad av Millan75 2024-09-03 kl. 09:47.
2024-09-03, 09:49
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
1. Så du menar att Nicci bekräftat för nämnden att Andreas är pappan? Kan du då Förklara för mig varför hon inte erhåller underhållsstöd?

2. Ja, går det till rätten så är det dom som fastställer faderskapet. Men det måste ju få gå till rätten först, verkar inte som det gjort det i detta fall.

3. Om mamman vägrar samarbeta för att fastställa faderskapet så går det till på samma sätt, men eftersom pappan inte är part så kan inte han kräva faderskapsutredning, då blir det nämnden som får göra det och skicka ärendet till rätten.

4. Jag förstår mycket väl socialtjänstens procedurer och begrepp. Jobbar med det dagligen 😉
Då vänder vi på det hela iom du påstår att du jobbar med det varför har inte A tagit initiativet själv att fastställa det hela då, Nicci har inte det ansvaret det åligger på motparten och har motparten ingen vilja så faller caset eller hur??

Det inte folk vill fatta MAN kan inte tvinga någon som inte ens vill vara pappa eller än mindre ge underhåll för dessa saker skall ske måste A ge DNA som påvisar det so far har han gjort det NEJ, Stora problemet är som jag sagt man har 10% realitet 90% fantasi blandat med ilska mot Nicci ingen fattar hon är ensamstående Mamma och fram tills annat ske så behöver hon inte göra ett uns av knop att påvisa vem fadern är!
2024-09-03, 09:54
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75

Fanns det finns en massa bevis att han ville och vill fortfarande vara en del av Cs liv om han är pappan.

Och jag tycker fortfarande det vore konstigt om vi är så många som både sett ,läst och hört folk i hans omgivning som står han nära som sa att han vill men får inte för N för det är hon som bromsar och förhalar hela utredning ang faderskapet
Snälla Millan har fullständig respekt för dina inlägg totalt MEN har han gjort något för att få till DNA test nej, Det är mycket han lägger upp lite txt samt annat men utöver det nej skulle han velat fastställa hade det skett direkt efter födsel!

Detta är problemet ingen svartmålar A men han MÅSTE ta initiativ sedan sitter folk i tråden och kill gissar och säger JAG vet och jag har en som känner någon som känner A och säger så här är det, I en rättegång hade dyl vittnesmål blivit utkastat som hörsägen för mig dyl saker är oväsentliga det är mer något för sig själv men som sagt Millan keep up skit i folk säger du skriver konstigt etc etc!
2024-09-03, 10:00
Medlem
Citat:
Du svarar inte på min fråga om N bekräftat att A är pappan. Börja med att göra det är du snäll.

Du verkar ha blivit lite ställd när jag konstaterade att du kommer med felaktiga uppgifter om utredningstiden på 4 månader 😉
Ber du mig snällt nu när DU vill ha svar bara för att du är nyfiken 🤣
Hon har inte ansökt, det är därför hon inte erhåller något. Du frågade varför hon inte erhåller stödet och jag svarar på det.

Jag är inte det minsta ställd, men du verkar lite spak 😉
Utredningstiden är fyra månader och inom den tiden brukar oftast en bekräftelse kommit till stånd. Givetvis fortsätter ärendet om det intr gör det. Man sätter ju inte punkt bara för att det gått fyra månader.
Det här bör du redan veta anser jag.

Lägg krutet att förklara för dom som inte vet. Du kanske har större framgång att nå fram än andra har haft.

Ha det gott 😁
2024-09-03, 10:03
Medlem
Citat:

Vet inte varför men texten blev konstig här eller så råka jag citera dig 2 ggr🤷‍♀️ som det kan bli😂 du får läsa på nästa🫶
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2024-09-03 kl. 10:24.
2024-09-03, 10:12
Medlem
Citat:

Tack själv🫶 ( ni ouppfostrade valpar får tycka vad ni vill 😉 )

Hon bromsar för hon vill ha ensam vårdnad så
att hon kan flytta utomlands som hon säger
i podden. På detta vis kommer A inte ha någon talan om det är hans dotter. (Skulle det visa sig att han inte är det hade hon blivit canceled är jag säker på, som fame och golddigger är det hennes skräck. Hon blev det efter hon dumpa och sen försökte lura Ben på hans företag och bettedde sig vidrigt.) Hon fortsätter så tvivel hos honom och denna strategi verkar ju funka i vår märkliga byråkrati. Jag brukar oftast stå på kvinnors sida, men inte i detta fallet eller där det är uppenbart att problemet är mamman då gör jag INTE det. Strategin är tydlig för mig, men uppenbart inte hos myndigheter, så sjukt att det får ta så lång tid som det gör. Hulken hade rätt som någon påstod han inte hade, han fick också rätt mot mamman som gjorde som Nicci. Tack och lov att rättvisan vinner ibland. Finns nog mycket som borde ändras juridiskt så som detta med faderskapstest. Inget problem i flesta länder att få till stånd men här ska det stoppas, varför är min genuina fråga, vad är problemet egentligen, då finns inga tvivel nu eller i framtiden för barn och pappa t om mamman i vissa fall.
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2024-09-03 kl. 10:38.
2024-09-03, 10:51
Medlem
Tydligen sitter socionomen framför spegeln och pratar om sig själv🤷‍♀️lite tragikomiskt
2024-09-03, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Snälla Millan har fullständig respekt för dina inlägg totalt MEN har han gjort något för att få till DNA test nej, Det är mycket han lägger upp lite txt samt annat men utöver det nej skulle han velat fastställa hade det skett direkt efter födsel!

Detta är problemet ingen svartmålar A men han MÅSTE ta initiativ sedan sitter folk i tråden och kill gissar och säger JAG vet och jag har en som känner någon som känner A och säger så här är det, I en rättegång hade dyl vittnesmål blivit utkastat som hörsägen för mig dyl saker är oväsentliga det är mer något för sig själv men som sagt Millan keep up skit i folk säger du skriver konstigt etc etc!
Tack, vi kan tycka & tänka olika helt ok bara man visar varandra respekt 😊

Vad jag har förstått kan han inte bara gå in och begära ett DNA test då N säger nej utan det måste socialtjänsten gå in och sen via en domstol.
Han har försökt vid flera tillfällen även vid förlossning. Och från början hade han inte dessa tankar och behövde inget DNA.
Utan dessa tankar & tvivel har ju kommit sen .
Han tar insativ men det är N som mottarbetat han hela tiden och detta tar tid det är inte gjort på en pisskvart
Det är många led det ska gå igenom innan det bedöms att Ett DNA och faderskapet utförs och det döms sedan via domstol

Jag förstår oxå att det kan verka som att A ej gör något för han gör det i det tysta och tar I allt på sociala medier . Men när man hört nån som står honom nära säga att A deras gör saker för att få ha kontakt med dottern så måste jag ju tro på det .
Senast redigerad av Millan75 2024-09-03 kl. 11:57.
2024-09-03, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Här är något och någon Ananasbruden borde lägga krutet på att förklara en del. Inte bara en del, ALLT.
Varför då ?? När svaret & frågan var till dej 😉

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in