Citat:
Ursprungligen postat av
pewana
Jag skrev helt allmänt om "okunniga dumskallar", jag syftade inte specifikt på dig.
Inse en sak: Om man vid en analys hittar aluminium i ett vattenprov, så bevisar det att det fanns aluminium i det vattenprovet när det analyserades. Inget mer.
Sedan kan man spekulera i hur aluminiumet kom dit. Eftersom aluminium är den i särklass vanligaste metallen i jordskorpan kan man tänka sig diverse småpartiklar därifrån. En annan källa kan vara utsläpp från trafiken och från industrier. Provet kan också förorenas vid provtagningen och på vägen till labbet. Även andra källor är fullt möjliga, jag tänker inte spekulera vidare där.
Att aluminium i regnvatten från moln på några hundra meters höjd skulle vara bevis för avsiktligt spridd aluminium på en mils höjd är däremot helt fel, tillochmed korkat.
Regnvatten är för övrigt inte kemiskt rent vatten och har aldrig varit det heller. Naturligtvis tar det upp kemikalier, damm mm vid kondensationen och på sin väg från moln till mark.
Du kanske ska lära dig något om metaller innan du försöker leka smart ?
Det gör är återigen ett bevis på att du inte vet något utan bara upprepar saker som du blivit tillsagt.
Nu är det så att aluminium oxide inte finns naturlig
Du kan bryta ut aluminium ut mineraler som bauxite eller cryolite
"It is usually found in minerals such as bauxite and cryolite. These minerals are aluminium silicates. Most commercially produced aluminium is extracted by the Hall–Héroult process. In this process aluminium oxide is dissolved in molten cryolite and then electrolytically reduced to pure aluminium."
Hur förklarar du att man hittar höga mängder metaller i bergstoppar i isen där det omöjligt för metallerna att komma upp på den höjden ?
Om det inte kommer uppifrån
Rainwater is naturally pure, as it has not come into contact with pollutants or chemicals. However, the purity of rainwater can vary depending on the surrounding environment and air pollution levels.
Förklara hur aluminium oxide tar sig upp på 30-40000 feet höjd om det nu är så korkat som du påstår
Blir roligt att höra