2024-09-03, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Det är inte bara du som inte har några bevis för "chemtrails". Det har ingen annan "chemtrails-troende" heller.
Bara okunniga dumskallar tror att man kan bevisa chemtrails genom att titta på strimmorna med ett tidtagarur I handen.

Nu har ju jag inte påstått att jag bara kolla på strimlor på himlen ?
Tex så har du en ökad mängd aluminum oxide i vatten drag och natur
Samt att du kommer hitta metaller i regnvattnet som ska vara kemiskt rent

Om man använder sin lilla hjärna man föddes med så kan man, eller man borde kunna lista ut vad som händer
Citera
2024-09-03, 07:33
Medlem
Citat:
Om du menar att 99,99% av alla contrails försvinner inom 30 sekunder, så har du helt fel. Antingen ljuger du medvetet, eller så sitter du inne vid datorn hela tiden i stället för att gå ut och titta på strimmorna.
t(sec) = ((d(u) * (9.17E-13) * (4.21dT + 335) J cm^3 gm kg m^3 s
m^2) / (Watts * 1E-12 J m^2 m^3 cm^3 gm kg)

Here are the results of the the math as worked out by

1-50 600 1
10 -50 600 8
30 -50 600 25
50 -50 600 42
100 -50 600 83

1 -40 400 1
10 -40 400 12
30 -40 400 35
50 -40 400 58
100 -40 400 115

1 -30 700 1
10 -30 700 6
30 -30 700 18
50 -30 700 33
100 -30 700 60
It can be read as follows (see last item): a 100 micron diameter ice crystal subjected to temperatures of -30°C and solar radiation of 700 W per square meter will dissolve and evaporate in 60 seconds.
Citera
2024-09-03, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superburkeen

Om man använder sin lilla hjärna man föddes med så kan man, eller man borde kunna lista ut vad som händer

Det heter aluminiumoxid på svenska. Du uppvisar tydliga tecken på att ha dålig koll och egentligen bara sitter och klipper och klistrar från engelskspråkiga foliehattsforum.

Och som sagt, aluminium finns överallt och har funnit överallt långt innan chemtrails blev påhittat. Och ökande halter av aluminiumoxid brukar tillskrivas försurning.

Och nej. Regnvatten är inte kemiskt rent.

Citat:
Och hur förklarar du mängden aluminum i regnvatten som ska vara rent h2o

Det förklaras med att du har fel. Regnvatten är inte och har aldrig varit rent vatten.
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-09-03 kl. 08:48.
Citera
2024-09-03, 08:23
Medlem
Citat:
t(sec) = ((d(u) * (9.17E-13) * (4.21dT + 335) J cm^3 gm kg m^3 s
m^2) / (Watts * 1E-12 J m^2 m^3 cm^3 gm kg)

Here are the results of the the math as worked out by

1-50 600 1
10 -50 600 8
30 -50 600 25
50 -50 600 42
100 -50 600 83

1 -40 400 1
10 -40 400 12
30 -40 400 35
50 -40 400 58
100 -40 400 115

1 -30 700 1
10 -30 700 6
30 -30 700 18
50 -30 700 33
100 -30 700 60
It can be read as follows (see last item): a 100 micron diameter ice crystal subjected to temperatures of -30°C and solar radiation of 700 W per square meter will dissolve and evaporate in 60 seconds.

Spännande med klipp och klistra från ChatGPT. När jag frågar ChatGPT om hur längre kondensationstrimmor kan ligga kvar får jag svaret:
Citat:
Om det däremot är mycket fuktigt, kan strimmorna expandera och sprida sig, och därmed ligga kvar i timmar.

Du vet väl att cirrusmoln, som består av iskristaller och finns på samma höjd som contrails, består betydligt längre än 60 sekunder?

Och du vet väl att kvardröjande contrails finns beskrivet från långt innan chemtrails var påhittat?
Citat från boken Clouds från 1943:
Citat:
sometimes the trails are very slight and short lived, sometimes they are very persistant.
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-09-03 kl. 09:06.
Citera
2024-09-03, 09:16
Medlem
Citat:

Bara okunniga dumskallar tror att man kan bevisa chemtrails genom att titta på strimmorna med ett tidtagarur I handen.

Citat:

Jag skrev helt allmänt om "okunniga dumskallar", jag syftade inte specifikt på dig.

Inse en sak: Om man vid en analys hittar aluminium i ett vattenprov, så bevisar det att det fanns aluminium i det vattenprovet när det analyserades. Inget mer.

Sedan kan man spekulera i hur aluminiumet kom dit. Eftersom aluminium är den i särklass vanligaste metallen i jordskorpan kan man tänka sig diverse småpartiklar därifrån. En annan källa kan vara utsläpp från trafiken och från industrier. Provet kan också förorenas vid provtagningen och på vägen till labbet. Även andra källor är fullt möjliga, jag tänker inte spekulera vidare där.

Att aluminium i regnvatten från moln på några hundra meters höjd skulle vara bevis för avsiktligt spridd aluminium på en mils höjd är däremot helt fel, tillochmed korkat.

Regnvatten är för övrigt inte kemiskt rent vatten och har aldrig varit det heller. Naturligtvis tar det upp kemikalier, damm mm vid kondensationen och på sin väg från moln till mark.
Senast redigerad av pewana 2024-09-03 kl. 09:23.
Citera
2024-09-03, 09:45
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Nej det är inte fakta, det är din minnesbild.

FAKTA är att om jetplan flög på marschhöjd över staden där du bodde, så bildade de contrails. Detta vet vi mycket väl från bilder, filmer och böcker. Och det går också att förklara mycket enkelt, det behövs bara grundskolekunskaper i fysik och kemi.

Såg du aldrig contrails på den tiden så berodde det på att inga plan flög över dig när du tittade på himlen. Men mer troligt är att du helt enkelt minns fel.

Din mor såg säkert contrails i Stockholm. Från flygplan som flög över staden på marschhöjd!

Spår på marschhöjd blev en grej efter år 2001, men ingen hade sett dom innan dess pga fysiken som säger att vatten aldrig kan förbli vatten på 13 000 meters höjd.

Att du hävdar att spåren alltid har synts , och att det är vatten i dom.. betyder bara att du är oförmögen att greppa att det finns en verklighet utanför din sektbubbla där regeringar räddar miljön, och NASA bygger månbas.. inför de äventyr som sektledningen ska ta med sig ateisterna på.
Senast redigerad av KungPungPat 2024-09-03 kl. 09:48.
Citera
2024-09-03, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Spännande med klipp och klistra från ChatGPT.

Du vet väl att cirrusmoln, som består av iskristaller och finns på samma höjd som contrails, består betydligt längre än 60 sekunder?

Och du vet väl att kvardröjande contrails finns beskrivet från långt innan chemtrails var påhittat?

Använder inte chatGPT men tack antar jag ?
Nu består ju cirrusmoln av iskristaller med metall partiklar i sig så du bevisa poängen själv, men du är för trög för att förstå det

"majority of cloud particles freeze, or nucleate, around two types of seeds: mineral dust and metallic aerosols."
Så nästa fråga hur kom metallerna upp på den höjden ?
Citera
2024-09-03, 09:50
Medlem
Citat:
Använder inte chatGPT men tack antar jag ?
Nu består ju cirrusmoln av iskristaller med metall partiklar i sig så du bevisa poängen själv, men du är för trög för att förstå det

"majority of cloud particles freeze, or nucleate, around two types of seeds: mineral dust and metallic aerosols."
Så nästa fråga hur kom metallerna upp på den höjden ?

Även contrails består av iskristaller med en kondensationskärna.

Förklara varför cirrusmoln kan bestå i timmar men contrails förångas på 30 sekunder.
Förklara varför kvardröjande strimmor fanns innan chemtrails var påhittat.
Citera
2024-09-03, 09:53
Medlem
Citat:
Jag skrev helt allmänt om "okunniga dumskallar", jag syftade inte specifikt på dig.

Inse en sak: Om man vid en analys hittar aluminium i ett vattenprov, så bevisar det att det fanns aluminium i det vattenprovet när det analyserades. Inget mer.

Sedan kan man spekulera i hur aluminiumet kom dit. Eftersom aluminium är den i särklass vanligaste metallen i jordskorpan kan man tänka sig diverse småpartiklar därifrån. En annan källa kan vara utsläpp från trafiken och från industrier. Provet kan också förorenas vid provtagningen och på vägen till labbet. Även andra källor är fullt möjliga, jag tänker inte spekulera vidare där.

Att aluminium i regnvatten från moln på några hundra meters höjd skulle vara bevis för avsiktligt spridd aluminium på en mils höjd är däremot helt fel, tillochmed korkat.

Regnvatten är för övrigt inte kemiskt rent vatten och har aldrig varit det heller. Naturligtvis tar det upp kemikalier, damm mm vid kondensationen och på sin väg från moln till mark.
Du kanske ska lära dig något om metaller innan du försöker leka smart ?
Det gör är återigen ett bevis på att du inte vet något utan bara upprepar saker som du blivit tillsagt.
Nu är det så att aluminium oxide inte finns naturlig
Du kan bryta ut aluminium ut mineraler som bauxite eller cryolite

"It is usually found in minerals such as bauxite and cryolite. These minerals are aluminium silicates. Most commercially produced aluminium is extracted by the Hall–Héroult process. In this process aluminium oxide is dissolved in molten cryolite and then electrolytically reduced to pure aluminium."

Hur förklarar du att man hittar höga mängder metaller i bergstoppar i isen där det omöjligt för metallerna att komma upp på den höjden ?
Om det inte kommer uppifrån

Rainwater is naturally pure, as it has not come into contact with pollutants or chemicals. However, the purity of rainwater can vary depending on the surrounding environment and air pollution levels.

Förklara hur aluminium oxide tar sig upp på 30-40000 feet höjd om det nu är så korkat som du påstår
Blir roligt att höra
Senast redigerad av Superburkeen 2024-09-03 kl. 09:55.
Citera
2024-09-03, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Spår på marschhöjd blev en grej efter år 2001

Spår på matchhöjd finns beskrivet långt innan 2001.

Citat:
... men ingen hade sett dom ...

Finns massor med fotografier och filmer. Och ögenvittnen.

Citat:
... pga fysiken som säger att vatten aldrig kan förbli vatten på 13 000 meters höjd...

Nyss var det typ 2km. Varför helt plötsligt 13km?

Har du äntligen insett att cirrusmoln ligger på 9-12km?
Citera
2024-09-03, 10:08
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Spår på matchhöjd finns beskrivet långt innan 2001.

Finns massor med fotografier och filmer. Och ögenvittnen.

Nyss var det typ 2km. Varför helt plötsligt 13km?

Har du äntligen insett att cirrusmoln ligger på 9-12km?

2 km max är vad jag hävdar är maxhöjden för iskristaller är i atmosfären.
Moln bevisar ju detta.. så bara en hönshjärna med bristande fysikförståelse hade hävdat något annat.

Det är där ni förnekare kommer in i bilden.. och även SMHIs gasljusavdelning som hävdar att moln ligger 10x högre upp än vad dom gör i verkligheten.
13 km höjd är där ni hävdar att lufttrycket ÄR tillräckligt för att göra moln dvs is svävandes 10x högre upp än där moln visar att maxgränsen för islevitering ligger.. Under 1 km upp.
Citera
2024-09-03, 10:16
Medlem
Citat:
Nu är det så att aluminium oxide inte finns naturlig

Självklart finns aluminiumoxid i naturen. Aluminiumoxid är en av de vanligaste keramerna.

Citat:
Rainwater is naturally pure, as it has not come into contact with pollutants or chemicals. However, the purity of rainwater can vary depending on the surrounding environment and air pollution levels.

Förstår du inte ens vad du skriver?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in