2024-09-01, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad har Anjo för agenda då - ni som vet? Vems ärenden springer han?

Jocke går hårt åt Chrippa för att Chrippa är olydig och inte följer den uppsatta planen med att dumpa Linnea och leva (o)lycklig med Julia. Det hade ju Julia och Jocke fixat för när Chrippa satt i häkte -- och så valde han en annan istället - den rackarn.

Vet nästan ingenting om Anjo eller någon agenda. De verkar allihopa lite småstörda så där, jag förstår mig inte riktigt på det här att hålla på och vara störda på nätet för att tjäna pengar. Fast alla måste ju tjäna pengar och allt kan inte ha en chef till exempel eller bestämda arbetsuppgifter för att de är för röriga i roten.

Jag lyssnade ju på något för ett tag sen och där var ju Jocke mest upprörd över att Linnea slagit barnet, puttat ner henne på marken, kallat henne för fula saker och varit otrevlig mot barnet. Och därför tyckte han inte att Chrippa skulle vara med Linnea och barnet samtidigt.

Sen var det säkert en massa mer som jag inte riktigt kan göra klart för mig vad fasen det är som händer.

Men min favoritteori där är ju att Julia har pratat med Jocke och eventuellt Anjo för det var väl där hon uppträdde sen, och inbillat dem att Julia var värre än hon egentligen är. Och det kom från början från Chrippa som hade pratat med Julia innan han åkte in i häkten. Sen får saker och ting här sitt eget liv också så jag har det bara som en teori. Vill inte säga att så här är det, men jag tror det är så här.

Sen är Linnea mycket med Chripa nu för att få en egen kanal och bli en influencer. Och det kommer hon att lyckas med medan Chrippa hamnar i fängelse.

Vad skulle Jocke tjäna på att gå på Chrippa och vad fan gör han mot Chrippa? Jag fattar fan ingenting av det. Sitter han bara och är ond?
Citera
2024-09-01, 14:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lilleduu
Hon är snart 30 år. Mår man dåligt tar man ansvar över sin hälsa. Alla vuxna har ett ansvar. Är man dessutom förälder så har man ansvar för det också.

Jaså hon delade det också. Hon gör det inte lätt för sig. Badar i problem och skapar nya.
Ljuger och skapar drama och låter det gå ut över sitt barn. Ville att dramat skulle drabba Chrippe men gråter när det hon skapat slår tillbaka.
Vilken mamma gör så?
Hoppas att prefab inte försökt ta sig in i förbundet via spa entrén med henne i släptåg.
Vill tro att spaavdelningen är stängd för den sortens problem. Jocke fattar nivån och att han inte vill bli inblandad eller associerad i den typen av destruktivt beteende.
Hon måste se sin del i allt och ta ansvar för sin situation. Hon är inte mer offer än någon annan.

Julia som inte sparat på smaskigt skvaller om Jockiboi borde se om sitt hus. Bäst var om hon skaffade sig ett liv utan Chrippa. Inse att Chrippa bara är dotterns pappa, inget annat
Citera
2024-09-01, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Men då blir det kanon om soc gör en ny utredningen så kan chrippa ha barnet på heltid så får man se hur de går.

Jag har inte sett att prefab går på spat med Julia eller gick han själv?

Jag skrev ju att jag hoppas att hon inte går med i släptåg. Att den dörren är stängd. Vad jag vet så gick han själv och det skrev jag också tidigare.
Med släptåg menar jag att hon kommer in samma väg i efterhand på grund av de nya bekantskaperna.
Citera
2024-09-01, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Anjo har ju dessutom vittnat om både bristande hygien för både Julia och barnet och Julias bristande intresse i barnet .. finner ni honom trovärdig när han snackar skit om Chrippa och Linnea så bör nu finna honom lika trovärdig i det.

Så behöver något utredas så är det nog i så fall Julias "ömma" omvårdnad och förmåga när det gäller barnet.

Det är sånt här som får mig att undra om hon dricker för mycket och om hon nyttjar något annat? För det som hon håller på med nu och snurrar fram och tillbaka verkar ju vara att hon är värre än hon varit förut? Men jag vet inte. Men jag uppfattar det som hon faktiskt är det. Och det att hon inte har ordning på sin ekonomi. Saker och ting kostar ju.
Citera
2024-09-01, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Hade inte Kräftan samtal med Jullan innan häktningen om flytten som var planerad? Finns en konversation från någon dag innan han blev häktad, att han ville vara med sin familj (ej ordagrant).
Jag tolkar det som att han själv ville gå tillbaka till Jullan innan händelsen den 29 december.
Vad finns det som tyder på att han skulle ha varit tvingad?
Jag har svårt att se att det skett något tvång.

Kan det inte vara så att man vill ha kakan och äta den? Eller att man är så pass vilsen i sig själv och inte har förmågan att ta bra beslut och då blir det pannkaka när man lovat guld och gröna skogar till mer än en?

Så var det ju. Det var ju därför Linnea satte honom i häkte. Alltså inte bokstavligt då utan med vad hon lät polisen veta.
Citera
2024-09-01, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Julia som inte sparat på smaskigt skvaller om Jockiboi borde se om sitt hus. Bäst var om hon skaffade sig ett liv utan Chrippa. Inse att Chrippa bara är dotterns pappa, inget annat

Ja precis så. Lägga fokus på det som är viktigt. Inget unikt med par som går isär. Skapa ett liv som hon kan vara stolt över. Hon har en mamma som verkar engagerad och hjälpsam. Även hon ensamstående. Kan inte bli bättre, att lära sig av erfarenheter.
Citera
2024-09-01, 15:26
Medlem
Citat:
Jag skrev ju att jag hoppas att hon inte går med i släptåg. Att den dörren är stängd. Vad jag vet så gick han själv och det skrev jag också tidigare.
Med släptåg menar jag att hon kommer in samma väg i efterhand på grund av de nya bekantskaperna.

Ber om ursäkt läste lite slarvigt.

Men håller du inte med om att det vore bra med en ny utredning? För om Julia har ljugit om Chrippa & Linnea kanske han ska ha barnet på heltid? det är ju starka anklagelser
Citera
2024-09-01, 15:33
Avslutad
Vad skulle hända om alla bara slutade? Lät Chrippa själv ta beslut om sitt liv och ta ansvar om det finns några frågetecken. Varför denna eviga inblandning av Jocke, Rask och Anjo plus svansen med småkreatörer
Det är fan den sjukaste häxjakten någonsin, och det finns inga vinnare. Dom största förlorarna i detta kommer bli trion plus Julia
Citera
2024-09-01, 15:37
Medlem
Citat:
Ber om ursäkt läste lite slarvigt.

Men håller du inte med om att det vore bra med en ny utredning? För om Julia har ljugit om Chrippa & Linnea kanske han ska ha barnet på heltid? det är ju starka anklagelser

En utredning gjordes väl?
Jocke promotade LVU.
Chrippa hotade Anjos barn i samband med den.
Att Julia kommer ännu en gång och hävdar misshandel kan väl inte vara skäl till att låta barnet genomlida samtal med främlingar igen.
Det är ett barn!!! Sekundärt att hennes förälder skickar bajsmackor från höger och vänster.
Hon behöver kanske en psykolog.
Du har rätt. Det är väldigt allvarliga anklagelser. Värsta sorten. Hoppas att Julia har anmält situationen om den är verklig. Annars är det bara skitsnack. Svårt för utomstående att värdera alla påståenden. Polisen anmäler till Soc om de anser att brott har begåtts.
Citera
2024-09-01, 15:47
Medlem
Citat:
En utredning gjordes väl?
Jocke promotade LVU.
Chrippa hotade Anjos barn i samband med den.
Att Julia kommer ännu en gång och hävdar misshandel kan väl inte vara skäl till att låta barnet genomlida samtal med främlingar igen.
Det är ett barn!!! Sekundärt att hennes förälder skickar bajsmackor från höger och vänster.
Hon behöver kanske en psykolog.
Du har rätt. Det är väldigt allvarliga anklagelser. Värsta sorten. Hoppas att Julia har anmält situationen om den är verklig. Annars är det bara skitsnack. Svårt för utomstående att värdera alla påståenden. Polisen anmäler till Soc om de anser att brott har begåtts.

Jaha så det var så att chrippa hotade Anjos barn?
Men det var ju vänner som tydligen hade sett blåmärken som dom har fotat och det ska väl vara anmält nu.
Så har dom gjort de ska dom ju inte ha med barnet att göra och ljuger Julia så behöver hon hjälp.
Men vad vet jag flickan kanske ska bo med pappa på heltid men filmklipp som visades i linneas första video verkade varken mamma eller pappa vilja ha henne, blev ju bara bråk och skrik.
Citera
2024-09-01, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Vad skulle hända om alla bara slutade? Lät Chrippa själv ta beslut om sitt liv och ta ansvar om det finns några frågetecken. Varför denna eviga inblandning av Jocke, Rask och Anjo plus svansen med småkreatörer
Det är fan den sjukaste häxjakten någonsin, och det finns inga vinnare. Dom största förlorarna i detta kommer bli trion plus Julia

Det är väl det vi är många som anser, att Chrippa får stå till svars och ta ansvar för det han gjort helt själv utan att det ska skyllas hit och dit på någon annan.
Han är en vuxen person och har ett vuxet ansvar men dessutom ett ansvar som förälder och förmyndare till en fyraårig liten flicka.

Likaså att övriga personer får ta ansvar och stå till svars för sina egna grejer.
Citera
2024-09-01, 16:39
Medlem
Citat:
Jaha så det var så att chrippa hotade Anjos barn?
Men det var ju vänner som tydligen hade sett blåmärken som dom har fotat och det ska väl vara anmält nu.
Så har dom gjort de ska dom ju inte ha med barnet att göra och ljuger Julia så behöver hon hjälp.
Men vad vet jag flickan kanske ska bo med pappa på heltid men filmklipp som visades i linneas första video verkade varken mamma eller pappa vilja ha henne, blev ju bara bråk och skrik.

Jag vet inte om det är sant. Men så sades det. Dock framkom inga bevis.

Spelar väl ingen roll om det är vänner som säger det?? Så om din vän fotar ett blåmärke på ditt barn så är det din fru som slagits?
Du återkommer till om pappan ska ha barnet på heltid?
Ärligt talat så är det inte speciellt viktigt för mig.
Jag är inte känslomässigt engagerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in