2024-08-31, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Fast sektryktet startade ju med att någon ifrån förtals gänget hade sett en bild på en tjej som var med i församlingen som dem ansåg påminde om Linnea, så man trodde det kunde vara Linneas kusin. Liam M berättar mer om detta i hans video om ämnet.
Oavsett om du har ett förtroende, när du inser att du gjort fel tar du ansvar för ditt beteende och går ut och ber om ursäkt. Detta har inte gjorts av personen som spred informationen offentligt.

Jo, men du verkar fortfarande missa att det inte var Julia som postade förhöret offentligt. Det spelar ingen roll om hon spelar in det och skickar till Jocke eller Anjo, personen som väljer att dela klippet offentligt är personen som är ansvarig för spridningen.

Fast att möjliggöra något är inte det samma som att sprida något. Man kan inte sprida lögner inför hundratusentals människor och sedan skylla på någon annan. Man måste ta ansvar för sitt eget agerande. Julia är ansvarig för att dela detta privat till människor, hon är inte ansvarig för den offentliga spridningen.
Men det känns som att folk inte vill ta ansvar för det dem gjort, dem försöker hitta ett offer att kasta under bussen. Vilket dem inte kommer lyckas med.

Det spelar ingen roll var informationen kom ifrån, Anjo sa ju flera gånger i sina videos att han enbart gick ut med sånt han visste var sant, att det var vattentätt.
Lika vattentätt som Titanic efter att dem krockat med isberget

Är det kanske Anjo som försöker få det till att det är Julias fel? för att han ska slippa ta ansvar för dem lögner han spred?
Eller ligger kanske Anjo illa till för förtal och därför han försöker flytta skulden?

Vi vet inte om Jullan godkände publiceringen. Det kan finnas dokumentation som visar att det var okej, eftersom de uppenbarligen brukar vara noga med att dokumentera sina konversationer.

Jag pratar inte bara om ansvaret för spridningen, utan också om helheten och delaktigheten i att möjliggöra den. Därför anser jag att det är av stort intresse var informationen kommer ifrån eftersom det kan ge nya perspektiv på situationen.
Och med tanke på den ständiga förändringen i den här cirkusen och att saker ofta sopas under mattan, tycker jag att ursprunget till informationen spelar en roll.
Men vi har delade åsikter, och det är helt okej.

Absolut ska man ta ansvar och be om ursäkt. Det har varit en del övertramp från alla parter som är mer eller mindre allvarliga, men det är väl ingen hittills som genuint bett om ursäkt?

Jag vet inget om Anjo försöker flytta någon skuld på någon, är det någon information som nyligen kommit fram?
Citera
2024-08-31, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Visst var det så att videon när dom gick in i lägenheten inte skulle ha kommit ut? Julia skickade den till en vän som la ut den här eller någonstans, eller har jag fel?
(Menar inte att de är rätt de som hände)

Jag har för mig det att det var så att den inte var ämnad för att komma ut offentligt, utan Jullan skulle ta den till socialtjänsten. Men den hade hamnat i hennes polares telefon istället. Sen fick det som det gick.
Varför det skulle filmas till socialtjänsten, det har jag ingen aning om eller vad det kan ha varit för överenskommelse.
Citera
2024-08-31, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Vi vet inte om Jullan godkände publiceringen. Det kan finnas dokumentation som visar att det var okej, eftersom de uppenbarligen brukar vara noga med att dokumentera sina konversationer.

Jag pratar inte bara om ansvaret för spridningen, utan också om helheten och delaktigheten i att möjliggöra den. Därför anser jag att det är av stort intresse var informationen kommer ifrån eftersom det kan ge nya perspektiv på situationen.
Och med tanke på den ständiga förändringen i den här cirkusen och att saker ofta sopas under mattan, tycker jag att ursprunget till informationen spelar en roll.
Men vi har delade åsikter, och det är helt okej.

Absolut ska man ta ansvar och be om ursäkt. Det har varit en del övertramp från alla parter som är mer eller mindre allvarliga, men det är väl ingen hittills som genuint bett om ursäkt?

Jag vet inget om Anjo försöker flytta någon skuld på någon, är det någon information som nyligen kommit fram?

Jag undrar också om det kommit ut ny information som jag har missat. För jag har inte sett något nytt i den frågan.
Citera
2024-09-01, 02:24
Medlem
Citat:

Hur vet vi att förhöret var Julias plan? och inte Jockes eller Anjo som bad Julia spela in ett fejkat förhör?
[/b]

Men även OM någon av dem bad henne om det, har hon ju fortfarande ett ansvar.
Citera
2024-09-01, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Jag har för mig det att det var så att den inte var ämnad för att komma ut offentligt, utan Jullan skulle ta den till socialtjänsten. Men den hade hamnat i hennes polares telefon istället. Sen fick det som det gick.
Varför det skulle filmas till socialtjänsten, det har jag ingen aning om eller vad det kan ha varit för överenskommelse.

Så var det, Julia skulle visa soc eftersom Linnea inte skulle vara med barnet då, nu minns jag.
Citera
2024-09-01, 10:34
Medlem
https://imgur.com/a/andjEPv

Det senaste från AT.
Citera
2024-09-01, 11:10
Medlem
Citat:

Det senaste från AT.

Julia säger att hon inte tagit något offentligt alls. Har hon väldigt kort minne?
Citera
2024-09-01, 11:23
Medlem
Citat:

Det senaste från AT.

Man får ju bara hoppas att de utomstående som nu, enligt detta, fått se och höra om hur lillflickan behandlas från båda håll och sagts fotat och anmält detta faktiskt på riktigt har gjort detta nu så att det inte bara är snack och rykten samt att detta även tas på allvar och utreds grundligt och rätt åtgärder sätts in och att en uppryckning av båda flickans föräldrar måste ske.
Citera
2024-09-01, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Julia säger att hon inte tagit något offentligt alls. Har hon väldigt kort minne?

Hur har Julia haft det med alkohol och annat och hur är det nu på de punkterna?
Citera
2024-09-01, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111

Ja hon har ju suttit hos Anjo samt cluee och sen uppdaterat på lives.
Hon blev tyst ett tag och tog inget på sin live det var då jag trodde hon hade förändrats.
Citera
2024-09-01, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Man får ju bara hoppas att de utomstående som nu, enligt detta, fått se och höra om hur lillflickan behandlas från båda håll och sagts fotat och anmält detta faktiskt på riktigt har gjort detta nu så att det inte bara är snack och rykten samt att detta även tas på allvar och utreds grundligt och rätt åtgärder sätts in och att en uppryckning av båda flickans föräldrar måste ske.

Ja det hoppas jag också, för det behöver utredas om flickan far illa så måste ju något göras.
Och är allt bara en lögn så behöver det också komma fram för då används barnet som ett verktyg.
Hur som helst så behöver föräldrarna stöd i föräldraskapet och få ordning på sina liv.
Citera
2024-09-01, 12:36
Medlem
Citat:
Fast sektryktet startade ju med att någon ifrån förtals gänget hade sett en bild på en tjej som var med i församlingen som dem ansåg påminde om Linnea, så man trodde det kunde vara Linneas kusin. Liam M berättar mer om detta i hans video om ämnet.
Oavsett om du har ett förtroende, när du inser att du gjort fel tar du ansvar för ditt beteende och går ut och ber om ursäkt. Detta har inte gjorts av personen som spred informationen offentligt.

Jo, men du verkar fortfarande missa att det inte var Julia som postade förhöret offentligt. Det spelar ingen roll om hon spelar in det och skickar till Jocke eller Anjo, personen som väljer att dela klippet offentligt är personen som är ansvarig för spridningen.

Fast att möjliggöra något är inte det samma som att sprida något. Man kan inte sprida lögner inför hundratusentals människor och sedan skylla på någon annan. Man måste ta ansvar för sitt eget agerande. Julia är ansvarig för att dela detta privat till människor, hon är inte ansvarig för den offentliga spridningen.
Men det känns som att folk inte vill ta ansvar för det dem gjort, dem försöker hitta ett offer att kasta under bussen. Vilket dem inte kommer lyckas med.

Det spelar ingen roll var informationen kom ifrån, Anjo sa ju flera gånger i sina videos att han enbart gick ut med sånt han visste var sant, att det var vattentätt.
Lika vattentätt som Titanic efter att dem krockat med isberget

Är det kanske Anjo som försöker få det till att det är Julias fel? för att han ska slippa ta ansvar för dem lögner han spred?
Eller ligger kanske Anjo illa till för förtal och därför han försöker flytta skulden?

Anjo har en personlig agenda i detta. Han och Jocke hetsade upp intresset för sekten i början av året. Julia hoppade på den tråden eftersom hon vill vara med det vinnande laget. Med hjälp av sina vänner från sekten i Höör spred hon mer än gärna det hon visste och var absolut medveten om att det skulle spridas av mannen som har trovärdiga källor på allt han säger.
När Chrippa långt senare pratar om att Linneas familj inte mår bra så svarar Anjo med att säga att de inte är oskyldiga och att han ska går hårt åt dem. Han har inte ens börjat. Frågan är varför han inte har börjat?

OT

Såg att Prafab varit hemma hos Jockiboi och badat. Hur många vänner ska Lundell skaffa sig i jakten på brorsans nedgång och fall. Den gubben backar upp den ena idioten efter den andra. Hoppas att det är värt det i slutändan. Antalet gubbar i förbundet växer och det blir smutsigare och smutsigare.
Chrppert har gjort ett rätt detta år, lämnat förbundet för att stå på egna ben. Det kan te sig en svår och lång process men i slutet av dagen lönar det sig nog. Det borde storebror Jocke lära sig av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in