2024-08-31, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Det verkar vara så mycket lögner.
Angelica har lagt upp flera inlägg idag som visar på att J ljuger.

Ajdå.
Det var inte längesedan hon förklarade varför hon inte hållt sig till sanningen och spelat ett fulspel.
Verkar vara återkommande att ha svårt att hålla sig till sanningen.
Det är inte så bra.
Citera
2024-08-31, 19:02
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Jag har svårt att tro att syftet med att dela informationen var att den enbart skulle stanna mellan Jullan och Anjo.
Tanken var väl att sprida den för att bevisa att Kräftan var oskyldig och hade blivit utsatt? Eftersom Jullan inte kände Anjo, vad kan syftet ha varit något annat än att dela det offentligt?

Jag tror att det fanns två avsikter med allt som kom fram i början: en för att hjälpa och en för att stjälpa. Men det gick inte som planerat.
Vi vet ju inte ens om Julia gav informationen direkt till Anjo, det kan ju vara så att Julia gav det till Jocke, och Jocke gav det till Anjo, vi vet ju redan att Jocke gett annan information till Anjo som han använde i sina videos.

Det gick inte som planerat? enligt vems plan? Anjos plan? Jockes plan? Deras plan verkar ju ha varit att skydda Chrippa ifrån att bli dömd för misshandel, och det lyckades dem ju med.
Citera
2024-08-31, 19:03
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Jag vet inte, vad tusan hände 😂
Känns skönt att kunna ha en vuxen konversation 😀

Ja det är bra om det blir en ordentlig utredning, hemskt om det är så men också vidrigt om folk hittar på.

Ibland kan man läsa fupar som är extremt öppna med allt och vissa ggr är jättemycket maskat när det gäller barn.
Jo men jag tänkte innan det blir en fup, om det går att se redan nu ifall någon anmält att lilla C ska ha blivit misshandlad, och i sånt fall när anmälan gjordes. Men såna uppgifter kanske också är sekretess?
Citera
2024-08-31, 19:07
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Nej, det var inte det jag menade. Jag tänkte om du tror att Julia pratade illa om Linnea med Jocke och Anjo? Alltså när Chrippa satt i häktet?
Det tror jag absolut hon gjorde. Julia älskade Chrippa och hon såg ju Linnea både som en person som tog Chrippa ifrån henne, och nu riskerade Chrippa fängelse för misshandel "pga" Linnea (om man tänker hur Julia troligen såg på situationen)
Så tror absolut inte Julia sa några positiva saker om Linnea medans Chrippa satt häktad.
Men hon verkar ju dock ha sagt det privat och inte offentligt.
Citera
2024-08-31, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Är det så då att Julia var den som spred lögner om Linnea när Chrippa var i häkte?

Och att det var sant att Chrippa misshandlade Linnea? Men att han nu behöver henne för sin ekonomi så han är "snäll" med henne.

Och är Linnea bara med Chrippa tills hon har en egen kanal som hon kan tjäna pengar på?

Reser de runt i ett feberaktigt ljus och missbrukar och det hela är på väg emot ett dystert slut?

Kommer Chrippas ekonomi att braka sönder innan nyår?

Jag tror att mycket som dom gick ut med i början var sanningen för vad som hände då, lite av det kan man se av Chrippas sms till Jocke i december, alla ljudinspelningar Linnea hade visar ju att det har varit extremt kaos.

Men nu tror jag ändå att dom är kära och vill leva ihop, men det känns ju som att Chrippa lever på lite ”lånad” tid.
Jag har hela tiden trott att han kom sitta innan jul.

Sen hoppas jag att Linnea är med honom för kärleken och inte för att bli något på sociala medier.
Dock så tror jag förhållandet kan bli tufft då jag misstänker att dom har mycket hållhakar på varandra och de brukar aldrig sluta bra.
Senast redigerad av mutemute123 2024-08-31 kl. 19:28.
Citera
2024-08-31, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Vi vet ju inte ens om Julia gav informationen direkt till Anjo, det kan ju vara så att Julia gav det till Jocke, och Jocke gav det till Anjo, vi vet ju redan att Jocke gett annan information till Anjo som han använde i sina videos.

Det gick inte som planerat? enligt vems plan? Anjos plan? Jockes plan? Deras plan verkar ju ha varit att skydda Chrippa ifrån att bli dömd för misshandel, och det lyckades dem ju med.

Vilken information är det du menar?

Det jag menar är att jag tror att det fanns olika avsikter och att man inte var helt synkade kring det, och det i sin tur kan ha påverkat hur saker och ting utvecklade sig.
Citera
2024-08-31, 19:34
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Vilken information är det du menar?

Det jag menar är att jag tror att det fanns olika avsikter och att man inte var helt synkade kring det, och det i sin tur kan ha påverkat hur saker och ting utvecklade sig.
Jag har ju skrivit det flera gånger? print screen på chattarna som Julia fick ifrån lilla C padda var ju dem Anjo använde i sina videos.
Citera
2024-08-31, 19:35
Medlem
Citat:
Ajdå.
Det var inte längesedan hon förklarade varför hon inte hållt sig till sanningen och spelat ett fulspel.
Verkar vara återkommande att ha svårt att hålla sig till sanningen.
Det är inte så bra.

Tyvärr så brukar det aldrig sluta bra med lögner, den som verkar mest sårad nu är Felicia & wempa.
Jag hoppas att Julia försöker prata med sina vänner och förklarar vad som har hänt, wempa har ju hjälp till mycket med pengar.
Hon borde också få hjälp med den ekonomiska biten, man kan ju inte ha sådär höga mobil räkningar.
Citera
2024-08-31, 19:38
Medlem
Citat:
Jo men jag tänkte innan det blir en fup, om det går att se redan nu ifall någon anmält att lilla C ska ha blivit misshandlad, och i sånt fall när anmälan gjordes. Men såna uppgifter kanske också är sekretess?

Jag tror det är sekretess men jag kan inte svära på det.
Men en gång har jag fått svaret att det finns ett pågående ärende men inget mer.
Citera
2024-08-31, 20:00
Medlem
Citat:
Jag har ju skrivit det flera gånger? print screen på chattarna som Julia fick ifrån lilla C padda var ju dem Anjo använde i sina videos.

Okej, då är jag med.

Det är väl lite mer saker hon varit delaktig i?
Delat/tagit fram information om "sekten", prints, vad barnet har utsatts för, "förhör" med barnet och filmen på L i lägenheten, som kom från Jullans vän, om jag inte misstar mig.
Vad mer har hon varit involverad i? Det är inte direkt lite saker, om man säger så.

Hon sa ju själv i sin första förklaring att hon spela på båda sidor och för att kunna göra det sa hon något om att ge information.
Citera
2024-08-31, 20:12
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Okej, då är jag med.

Det är väl lite mer saker hon varit delaktig i?
Delat/tagit fram information om "sekten", prints, vad barnet har utsatts för, "förhör" med barnet och filmen på L i lägenheten, som kom från Jullans vän, om jag inte misstar mig.
Vad mer har hon varit involverad i? Det är inte direkt lite saker, om man säger så.

Hon sa ju själv i sin första förklaring att hon spela på båda sidor och för att kunna göra det sa hon något om att ge information.
Tagit fram och tagit fram. Någon random okänd människa har sagt saker till Julia om sekten, Julia delade sen den informationen med Anjo i ett telefonsamtal.
Och Anjo valde att publicera detta samtal utan att först kolla källan på det han spred.

Hur vet vi att förhöret var Julias plan? och inte Jockes eller Anjo som bad Julia spela in ett fejkat förhör?
Vilken film på L ifrån lägenheten? jag minns ingen film på L i någon lägenhet förutom den Anjo, Lisen och Jocke spelade in när dem olagligt tog sig in i Chrippas lägenhet för att filma Linnea?
Och vi vet alla vilken sida hon gav information till, och vad den sidan sedan gjorde med den informationen.

Men det känns som du missar det viktiga i allt detta.
Oavsett vad Julia har sagt till någon, det är inte hon som valde att sprida detta offentligt, den person som valde att sprida informationen offentligt är ju den personen som ska ha skulden för spridningen.
Citera
2024-08-31, 20:14
Medlem
Citat:
Tyvärr så brukar det aldrig sluta bra med lögner, den som verkar mest sårad nu är Felicia & wempa.
Jag hoppas att Julia försöker prata med sina vänner och förklarar vad som har hänt, wempa har ju hjälp till mycket med pengar.
Hon borde också få hjälp med den ekonomiska biten, man kan ju inte ha sådär höga mobil räkningar.

Det brukar inte bli så bra om man väljer den vägen. Det absolut sämsta man kan göra är att fortsätta ljuga och försöka få andra att se dåliga ut istället för att vara ärlig för en gångs skull.
Varför alla dessa lögner hela tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in