2024-08-13, 11:07
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Har ni träffat bra muslimer någon gång?

Har flera på min gata som är trevliga och hjälpsamma. Men jag är ändå lite orolig för på vilken sida de kommer ställa sig när kriget bryter ut.
Citera
2024-08-13, 11:11
Medlem
Bara för att en person är från mellanöstern så betyder inte det att personen är muslim.
Islam i sig är en fredlig religion där många förvränger vad religionen står för.
Det finns runt 2 miljarder muslimer idag. Om majoriteten inte var bra så hade vi haft en fucked up värld.
Många träffar unga muslimer som tyvärr inte bör kallas för muslimer då de inte praktiserar vad islam lär.
Du har 100% gått in på livsmedel, restauranger eller träffat på personer som jobbar inom service. Har de behandlat dig fel? har de varit otrevliga mot dig?
Majoriteten är otroligt snälla och givmilda
Citera
2024-08-13, 22:21
Medlem
flaess avatar
Visst har man stött på vettiga muslimer genom åren, men de är sannerligen inte många. Muslimer från Balkan, framför allt Bosnien, och Iran har jag haft i särklass bäst erfarenheter utav. Även om det förstås finns många kräk även där.

Det är talande att det är ganska vanligt att bosniska/bosniakiska och iranska/persiska tjejer är i förhållanden med svenska killar. Störst andel sekulära muslimer i dessa folkgrupper.
Citera
2024-08-14, 09:31
Medlem
-Pelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreveholmLeif
Hej Pelle. Jag är troende och utövande kristen. Jag är medveten om vad det står i koranen och haditherna om icke troende/kristna. Betyder det att alla muslimer är dåliga människor? Nej. Många har ingen koll eller är särskilt insatta i skriften. Jag älskar mina muslimska kompisar och vill såklart samtidigt att de accepterar Jesus.

Inget betyder nånsin att nånting gäller alla

men islam i sin helhet är ju inte finfin
inte heller alla kristna är hederliga
och alla negrer är inte svarta, finns många albinos också
samt långa kineser
och hinduer som äter nötkött hittar du säkert några tusen också

så alltså kan vi inte prata om nåt, för att några sticker ut?
Islam betyder underkastelse, de flesta muslimer är förföljda av muslimer -för att inte följa islam tillräckligt
Säg vad du vill men islam förespråkar inte tolerans direkt, tolerans behövs om dom ska komma hit och utöva sin tro bland ateister
Citera
2024-08-14, 09:34
Medlem
Galejans avatar
Jag satte på en muslimsk kvinna för några år sedan, från Iran. Hon var mycket behaglig. Gillade analt. Mycket trevligt. Hennes religion utgjorde verkligen noll problem i vår relation.
Citera
2024-08-14, 11:57
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Visst har man stött på vettiga muslimer genom åren, men de är sannerligen inte många. Muslimer från Balkan, framför allt Bosnien, och Iran har jag haft i särklass bäst erfarenheter utav. Även om det förstås finns många kräk även där.

Noterat detta också. Muslimer från Balkan (framförallt Bosnien) och Iran tenderar att vara vad jag kallar för bacon-muslimer. De kallar sin gud för Allah (som de sällan ber till) och kör på i livet tämligen sekulärt.

Kanske bara jag, men noterat att bägge grupper, framförallt iranier, dessutom tenderar att betrakta familjemedlemmar med en utbildningsgrad lägre än veterinär som skamfullt. Är din läkare "blatte" så är sannolikheten stor att henomet är av persiskt påbrå.

Kurder tenderar också att vara bacon-muslimer.

Edit:

Kanske också bara jag men andra++ generationens unga muslimska kvinnor som utbildat sig till sjuksyrror brukar vara bangers. Verkligen sympatiska, empatiska och hjälpsamma till skillnad mot sina WT-kollegor.
Senast redigerad av Sqrbanken 2024-08-14 kl. 12:06.
Citera
2024-08-14, 13:02
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Pelle
Inget betyder nånsin att nånting gäller alla

men islam i sin helhet är ju inte finfin
inte heller alla kristna är hederliga
och alla negrer är inte svarta, finns många albinos också
samt långa kineser
och hinduer som äter nötkött hittar du säkert några tusen också

så alltså kan vi inte prata om nåt, för att några sticker ut?
Islam betyder underkastelse, de flesta muslimer är förföljda av muslimer -för att inte följa islam tillräckligt
Säg vad du vill men islam förespråkar inte tolerans direkt, tolerans behövs om dom ska komma hit och utöva sin tro bland ateister

Frågeställningen var: Har ni träffar bra muslimer? Jag svarade ”Ja det har jag, massvis!”. Och du kommer in och säger att det är för att jag är muslim, vilket jag inte är? Du är full av skit brorsan
Citera
2024-08-14, 13:07
Medlem
Det vet man ju aldrig...innerst inne kan de ha sjuka värderingar ju.
Citera
2024-08-15, 22:24
Medlem
Tror det.
Men som med alla människor så kan man aldrig veta.
Folk har en fasad.
Bara Gud känner det inre i var och en.
Citera
2024-08-31, 22:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
nej, jag har känt muslimer i omgångar (bosniska) och dessa är vettiga men de hatar verkligen homsexuella, de gillar att lura till sig bidrag från sverige, de skrattar åt sverige. Jag har känt några iranier, dessa är vettiga men fan vad de är olika ändå, de stöjder sin egen familj och grupp extremt mkt men de skiter fullständigt i vanliga lagar om de kan komma undan med det. Sedan har jag träffat många som är ren skit, irakier är riktigt svåra.
somalier har jag arbetat med, de likt mig ville göra så lite som möjligt men deras syn på tjejer är helt knäpp, och tyvärr så är de inte så klipska, de lever för dagen gärna på andras pengar, ändå så hade vi kul ihop men när vi gick ut så funkade det inte, de uppförde sig så jävla illa att jag skämdes

Haha, nej, jag har känt muslimer i omgångar (bosniska) och dessa är vettiga men de hatar verkligen homsexuella, de gillar att lura till sig bidrag från sverige, de skrattar åt sverige.
Citera
2024-08-31, 22:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Retard
"Har ni träffat bra muslimer någon gång?"

Svar: Nej.

På ytan må vissa av dom verka trevliga, men det är bara en fasad. Skrapa på den ytan genom att kritisera deras religion och pedofeten Mohammad framför dom så får du se muslimens rätta ansikte.

Men om det ska fungera så ska du inte kritisera på ett svenskt mjäkigt intetsägande sätt som inte når ända fram. Ge ordentlig kritik, väldigt hårt. Det är då demonen kommer fram. Det har aldrig slagit fel när jag har provat. 100% success rate.

Är det hur du öppnar ett samtalsämne med en muslim genom att kritisera deras religion och pedofeten Mohammad.
Citera
2024-08-31, 22:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Inga muslimer är bra

Svårt att inte säga samma sak om italienare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in