2024-08-12, 19:25
Medlem
Öh, ja.
Citera
2024-08-12, 19:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Som rubriken: Har ni träffat bra muslimer någon gång? Eller har kompisar som är muslimer?

Definiera "BRA".

Jag har träffat muslimer som kan vara artiga och korrekta, men det räcker inte för att jag ska definiera dem som "BRA". Om det visar sig att en person har sunkiga värderingar när man skrapar lite på ytan så är givetvis inte personen bra, tvärtom.

De allra flesta muslimer har en rubbad syn på kvinnan och hennes sexualitet, en störd syn på jämställdhet, demokrati, homosexuella, judar, Israel, USA. På detta har många av dem anammat kultur och sed som gör dem till ett riktigt skitfolk. Det är heller inte ovanligt att de ser ned på andra etniciteter och nationaliteter.

Jag har träffat flertal muslimer från Bosnien som är sekulära dvs inte särskilt troende och mer europeiska i sitt sätt att vara än muslimer från Afrika/Mö. Dessa tillhör gruppen "muslimer" jag har lättast att definiera som "bra" men i övrigt är det uppenbart att de inte är en förenande faktor i Sverige.
Citera
2024-08-12, 19:32
Medlem
Ja absolut. Inom vården har jag jobbat med dom. Dock dricker jag ju alkohol och äter bacon. Gå endå att komma överens om andra saker 😂
Citera
2024-08-12, 19:53
Medlem
Firewaias avatar
Är starkt emot invandringen vi har i Sverige idag, röstat höger i 20+ år och hatar alla organiserade religioner.

Men min bästa vän för stunden är en relativt nyinflyttad (6 år) pakistanier, tillika praktiserande muslim. Jag är på honom som en bandhund om allt hyckleri och allt jag anser vara fel med hans, och alla andras religioner…
…Aldrig några problem, han vet att jag respekterar hans privata tro och enbart attackerar organiserad religion. Han är ödmjuk, har ett väldigt lugnt sätt med stort tålamod och han älskar Sverige förmodligen mer än mig. Om alla invandrare vore som honom hade vi inte haft något muslim-hat.

Tyvärr är han en extrem raritet.
Citera
2024-08-12, 19:56
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Är starkt emot invandringen vi har i Sverige idag, röstat höger i 20+ år och hatar alla organiserade religioner.

Men min bästa vän för stunden är en relativt nyinflyttad (6 år) pakistanier, tillika praktiserande muslim. Jag är på honom som en bandhund om allt hyckleri och allt jag anser vara fel med hans, och alla andras religioner…
…Aldrig några problem, han vet att jag respekterar hans privata tro och enbart attackerar organiserad religion. Han är ödmjuk, har ett väldigt lugnt sätt med stort tålamod och han älskar Sverige förmodligen mer än mig. Om alla invandrare vore som honom hade vi inte haft något muslim-hat.

Tyvärr är han en extrem raritet.
Det låter ju bra men jag tror inte att du känner honom särskilt väl. Vänta och se...
Citera
2024-08-12, 19:57
Medlem
stoppsmälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoppsmäll
Ja jag har haft olyckan att ha göra med en del Muslimer.
En del kan verka trevliga, men efter ett tag så inser man att de är av en annan sort.

Det finns inget hos en sån som tilltalar mig. Dessutom är väldigt många av dom fula. Kvinnor som män.

Jag vill revidera lite, efter att ha tänkt till och ämnar vara mer icke ensidig:

En del av muslimerna jag har haft att göra med har faktiskt varit trevliga. Faktiskt genomtrevliga.
Visst har man kunnat reta sig på en del av dom, men inte värre än en del svenskar, liksom.

Det hindrar mig ändå inte att jag föredrar att inte ha med dom att göra.
Citera
2024-08-12, 19:59
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Det låter ju bra men jag tror inte att du känner honom särskilt väl. Vänta och se...
Känt honom i 5 år än så länge. Han har gått från busschaufför (han älskar att åka runt i Sverige, han har rest och sett mer av det än jag har på mina 40 år under sina 6), till egenföretagare (kiosk såklart) och spottar på sina landsmän som inte driver företag vitt. Han har en familj, kör Volvo och älskar att spendera tid i min stuga fiskandes…. Jag känner nog honom så väl man kan tänkas göra utan att ligga med honom.

Men kul att du tror att du kan argumentera bort min upplevelse så enkelt.
Citera
2024-08-12, 20:31
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina2017
om man bor i ett område som just de bor?

var dom här först, menar du
svensken som både byggde och var i majoritet i numera "deras" områden ända tills dom kom hit och la ägg

Sen har dessutom svenska staten beslutat om tvångsblandning, så dom sprider sig i varje område nu.
Du menar att muslimer kom och stal någons lägenhet? Det är inget jag känner till.

Du låter väldigt bitter. Var det du som blev av med lägenheten?
Citera
2024-08-12, 20:41
Bannlyst
Självklart har jag träffat bra muslimer, sluta tro allt du läser på internet och tro på det. Givetvis finns det bra muslimer
Citera
2024-08-12, 20:48
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Pelle
läs nedan

Bara för att du själv är muslim

hela 60% av islams skrifter handlar faktiskt om att förnedra icke-muslimer enligt dom som studerat triologin bakom religionen

www.islam-for-dummies.com

Hej Pelle. Jag är troende och utövande kristen. Jag är medveten om vad det står i koranen och haditherna om icke troende/kristna. Betyder det att alla muslimer är dåliga människor? Nej. Många har ingen koll eller är särskilt insatta i skriften. Jag älskar mina muslimska kompisar och vill såklart samtidigt att de accepterar Jesus.
Citera
2024-08-12, 21:01
Medlem
Vet inte ens varför jag väljer att bemöda mig att svara en sådan tråd, men svaret är självfallet Ja, för alla så länge man inte är ett WT eller bor långt ut på landet , bra/dåliga människor kommer i alla färger samt religioner , skaffa dig ett liv nolla
Citera
2024-08-12, 21:01
Avstängd
Dyrkar man pedofiler och åsnan mohammad är man ju inte riktigt frisk i huvudet från början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in