Citat:
Ursprungligen postat av
Djicp
Jag har vid mycket få tillfällen träffat vänliga personer från Mellanöstern. Men dessa har inte varit muslimer.
Jag har träffat bra Somalier, men dessa har varit lite ''halvt'' muslimer eller egentligen inte trott på det, men man förstår att dessa blivit påtvingade till det, p.g.a deras släkt, förmodligen. Det har då varit endast somaliska kvinnor. Villiga att lära sig och villiga att jobba. Om det nu har varit vänliga och bra somalier, så har det alltid varit kvinnor.
Överlag, har jag aldrig någonsin träffat vänliga och bra muslimer. Sysslat med bedrägerier, trakasserier och massa annat.
Jag träffade en gång en muslim. Det var gränsfall en ''granne'' till mig. Han bodde tvärs över gatan. Vänlig i början. Talade ren svenska. Verkade intelligent och det kanske han var också. Men mer och mer i tiden, började han skryta om hur mycket han tjänar i månaden, samtidigt som han kontrade med: ''Jag skryter inte. Utan jag försöker inspirera andra.''. Samtidigt som han uppvisade omgångar med sin häftiga humör. Kort stubin. Empatilös. Kallade andra för konstiga.
Kontakten avslutades. Vi blev aldrig kompisar. Jag hade kunnat bli det, men la märke till hans absurda beteende och klippte bandet.
Som rubriken: Har ni träffat bra muslimer någon gång? Eller har kompisar som är muslimer?
som en klok sa:
"jag har aldrig träffat en otrevlig arab, men aldrig heller en hederlig"
att lisma och vara opputinistiska liksom ingår i kulturen
märker dom att nån är snäll går hjärnan genast igång hur detta kan dras nytta av
Enligt deras anti-jante-motto måste dom passa på, annars klipper nån annan tillfället
det är min erfarenhet