2024-08-12, 17:54
Medlem
En gång 1985, han verkade trevlig i alla fall 😊
Citera
2024-08-12, 17:54
Medlem
stoppsmälls avatar
Ja jag har haft olyckan att ha göra med en del Muslimer.
En del kan verka trevliga, men efter ett tag så inser man att de är av en annan sort.

Det finns inget hos en sån som tilltalar mig. Dessutom är väldigt många av dom fula. Kvinnor som män.
Citera
2024-08-12, 18:12
Medlem
Nej, aldrig. Ibland har dom till en början verkat normala men sen har dom helt plötsligt börjat prata om svävande stenblock, kommenterat rumpan på ett barn, försökt värva mig till pyramidspel eller lite i förbifarten kommenterat konflikter i mellanöstern med att judarna ligger bakom allt och att dom rövar bort spädbarn för att suga deras blod. Ofta är det högutbildade muslimer som stått för detta.
Citera
2024-08-12, 18:14
Medlem
Är det inte krav man ska vara en bra människa om man religös ?
Citera
2024-08-12, 18:26
Medlem
Rotebro-Retards avatar
"Har ni träffat bra muslimer någon gång?"

Svar: Nej.

På ytan må vissa av dom verka trevliga, men det är bara en fasad. Skrapa på den ytan genom att kritisera deras religion och pedofeten Mohammad framför dom så får du se muslimens rätta ansikte.

Men om det ska fungera så ska du inte kritisera på ett svenskt mjäkigt intetsägande sätt som inte når ända fram. Ge ordentlig kritik, väldigt hårt. Det är då demonen kommer fram. Det har aldrig slagit fel när jag har provat. 100% success rate.
Senast redigerad av Rotebro-Retard 2024-08-12 kl. 18:30.
Citera
2024-08-12, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Jag har vid mycket få tillfällen träffat vänliga personer från Mellanöstern. Men dessa har inte varit muslimer.

Jag har träffat bra Somalier, men dessa har varit lite ''halvt'' muslimer eller egentligen inte trott på det, men man förstår att dessa blivit påtvingade till det, p.g.a deras släkt, förmodligen. Det har då varit endast somaliska kvinnor. Villiga att lära sig och villiga att jobba. Om det nu har varit vänliga och bra somalier, så har det alltid varit kvinnor.

Överlag, har jag aldrig någonsin träffat vänliga och bra muslimer. Sysslat med bedrägerier, trakasserier och massa annat.

Jag träffade en gång en muslim. Det var gränsfall en ''granne'' till mig. Han bodde tvärs över gatan. Vänlig i början. Talade ren svenska. Verkade intelligent och det kanske han var också. Men mer och mer i tiden, började han skryta om hur mycket han tjänar i månaden, samtidigt som han kontrade med: ''Jag skryter inte. Utan jag försöker inspirera andra.''. Samtidigt som han uppvisade omgångar med sin häftiga humör. Kort stubin. Empatilös. Kallade andra för konstiga.

Kontakten avslutades. Vi blev aldrig kompisar. Jag hade kunnat bli det, men la märke till hans absurda beteende och klippte bandet.

Som rubriken: Har ni träffat bra muslimer någon gång? Eller har kompisar som är muslimer?

Ja många trevliga, faktiskt.

Men just araber tenderar att vara skrytsamma och otrevliga, även om inte alla är det. Trevligast muslimer finns i
Västafrika, Pakistan och Kina. Även Indien.
Senast redigerad av Midtown 2024-08-12 kl. 18:41.
Citera
2024-08-12, 18:37
Medlem
Samma som flera andra. Har jag träffat någon vettig och trevlig person från afrika eller mellanöstern så har de inte varit muslimer.

Varför blir det så?

Ja läser man deras religiösa bok så finns svaret där. De som inte är muslimer är helt enkelt mindre värda. Detta slår igenom i deras syn på oss andra helt enkelt.
Citera
2024-08-12, 18:38
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Absoluta majoriteten av dom muslimer jag interagerar med är trevligt folk. Vad rör du dig i för kretsar ts?
Såklart, även när de vill skära halsen av dig uppfattar du de som trevliga bara förvar du är programmerad att älska muslimer. Du är ingen bra måttstock!
Senast redigerad av Tervull 2024-08-12 kl. 18:42.
Citera
2024-08-12, 18:41
Medlem
Blaskas avatar
Majoriteten av musslorna jag träffat har varit bra.
Citera
2024-08-12, 18:55
Medlem
Ja, dom allra flesta har varit trevliga. Gissningsvis ligger problemet hos dig, i ditt bemötande, snarare än hos dom.
Citera
2024-08-12, 19:03
Medlem
dwgs avatar
Har en anställd som är troende, men han är duktig och punktlig med tiden oftast jobbar han 10-15 min över för han är noggrann med det han lämnar. Inte som svenskarna som gärna smiter kvart innan dagens slut.

Han tar ledigt under ramadan, för att jobbet ska bli lidande. Orkar väl en vecka sen under fastan sen blir de påtagligt.

För snäll, är runt 40 och gör inte en fluga nära
Om han var svensk skulle man kalla han för (nörden i skolan )
Citera
2024-08-12, 19:09
Medlem
Ja, självklart.
Men jag träffade fler för 20-30 år sen än idag, det känns som muslimer har blivit mer aktiva muslimer i tanke och gärning på senare tid.
Problemet med många av muslimer jag haft i umgängeskretsen eller som arbetskamrater är det funkar bra så långe inget händer som dom blir upprörda över, tex tål dom inte kritik.
Då kommer självmordsbombaren i dom fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in