2024-08-30, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Rabblade inte J upp grejer hon talat om för A i de där TikToksnuttarna, när hon erkände att hon ”spelat i båda lagen”? Kan minnas helt fel, är ju ganska mycket som sagts och tagits tillbaka.

Det är en del av allt. Det var tidigare.
Nu har hon sagt själv att Anjo inte överhuvudtaget hade kunnat göra en endast vide utan henne. Inte ordagrant.

Varför uttrycker man sig på ett sådant vis?
Senast redigerad av VilaVila 2024-08-30 kl. 23:58.
Citera
2024-08-30, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Det måste ha varit information hon fick av Chrippa som hon sen sa till Jocke eller Anjo, och säkert tvärtom också.
Hon spelade in klipp där hon säger att hon ville spela i det vinnande laget.
Nu verkar de ju även vara så att Anna Books dotter var den som tog diskussionen med Chrippa i Spanien men kan inte förstå varför hon deltog i videon med cluee.

Varför tar Anna Books dotter diskussionen om hennes barn?
Hon var ju inte i fara. Hon var inte kidnappad, Jullan visste var barnet befanns sig eftersom de ordnade pass och hade en planering.
Så varför behövde Anna Books dotter ens åka med?

Det är ju bara att åka och hämta dit barn som du kommit överens om med pappan. Inget mer med det.

Det ligger inte bara en hund begraven här utan x antal.
Citera
2024-08-30, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Är Lisen 100% sjukskriven?
Vet du om att försäkringskassan inte brukar se med milda ögon på folk som är 100% sjukskrivna som kan både resa, vara fysiskt aktiva, festa, renovera hus, osv?

Vem har sagt något om att barnen ska omhändertas?

Jag drog bara upp och jämförde kraven en användare ställde på Chrippa emot Lisen när det gällde skuldsanering.
Det är ni som väljer att göra detta till världens diskussion. Vill du fortsätta diskutera Lisen kanske vi ska flytta till Anjos tråd?
Lisen e nt sjukskriven e du blind? Hon har jobb hon får lön från Anjo å jobbar me han massa de har dom sagt oxå. Anjo kan nt betala räkningar å de så hon gör de å alla han nt kan. Chrippa å Lisen är hos kronofogden men de e många faktiskt
Senast redigerad av Pallal 2024-08-30 kl. 23:57.
Citera
2024-08-30, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är din uppfattning.
Själv äger jag både hus och lägenhet och har en okej soffa - men jag tycker ändå det är att leva gott om man kan åka utomlands och bara njuta av livet.

Gör han det för lånade pengar? Jag har uppfattat det som att han tjänar pengar som han inte skattar för i Sverige - men pengarna rullar in.

Fast att han reser utomlands och bor på fina hotell och lyxar sig är ju inte bara ett "sken" utåt. Han gör ju faktiskt det.

Hur han känner sig inuti vet ju vare sig du/ni eller jag - men han ger inte sken av att vara särskilt stressad.

Han reser utomlands på lånade och oskattade pengar, vilken legend. Life goal achieved.

Kontona i Sverige är fortsatt spärrade
Citera
2024-08-30, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Det verkar som om Linnea har börjat få samarbeten:
https://www.tiktok.com/@linnealundstroms/video/7407872435501927713
"Linnea10 för 10% rabatt på hela deras sortiment i 2 veckor 😍 @F E M E N I N A"

Nån som vet om hon startat bolag än?

Snart är hennes konton spärrade också.
Citera
2024-08-30, 23:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Han reser utomlands på lånade och oskattade pengar, vilken legend. Life goal achieved.

Var skulle han få låna pengar menar du?
Citera
2024-08-31, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Var skulle han få låna pengar menar du?

Det finns banker utanför landets gränser, han både lånar och tar ut sina andelar i bitcoin via dessa. I Sverige är han körd, han kan inte ens hyra en släpvagn på macken.
Citera
2024-08-31, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Aha, ja hamnar dem både i fängelse så blir det svårt, men troligen tar väl kanske Julias mamma hand om lilla C då.
Har Julia tidigare domar?

Jag har sett 0 växt hos Julia sedan starten av drevet, därför jag blev så förvånad att hon hyllades som mamma och att folk ansåg att det vore bäst om hon fick ensam vårdnad.
Snarare borde folk pratat allvar med Julia, sagt att hon måste ta tag i sitt liv för att bli en bra mamma åt lilla C, för att bli en ansvarstagande vuxen.
Folk låter även Julia komma undan med att inte ta ansvar, genom att ta hand om henne, ta hand om lilla C åt henne, det är klart hon kan ligga på soffan och inte göra någonting när hon vet att andra lagar mat och tar hand om lilla C.
Jag tycker det känns skönt att Julia och lilla C är hos Julias mamma, jag litar på att Julias mamma ser till att allt funkar, och jag hoppas hon börjar prata med Julia om att Julia måste ta tag i sitt mående och styra upp sitt liv.

Håller med dig i det mesta du skriver, tänka sig 😉😀
Tyvärr är hon hos en annan soffa nu, inte mammans kanske det blivit någon slitning mellan dom efter alla avslöjanden.
Anna book med dotter är tydligen jätte ledsna och besvikna.
Dom hade sätt blåmärken på lilla c och dom hade kommit från nea säger lilla C ( men det vet jag inte om de e sant) dom hade tagit kort på blåmärkena iaf.
Tydligen fler i kompisgänget som anmält.
Citera
2024-08-31, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ja det är ju helt klart att hon lurat av wempa pengar och inte så lite om jag utläste det som lades ut rätt. Hennes konton är som sagt frysta men det ser ut som att detta beteendet kan hon haft länge dvs innan kontona frös.

Det är klart att hon säger det men hon har ju sagt mycket innan om andra bakom deras rygg. Vänder kappan efter vinden hela tiden som det ser ut.

Hon har tydligen lätt att få nya kompisar men svårare att behålla dessa.

Stackars wempa han verkar vara så snäll mot allt och alla.
Citera
2024-08-31, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Varför tar Anna Books dotter diskussionen om hennes barn?
Hon var ju inte i fara. Hon var inte kidnappad, Jullan visste var barnet befanns sig eftersom de ordnade pass och hade en planering.
Så varför behövde Anna Books dotter ens åka med?

Det är ju bara att åka och hämta dit barn som du kommit överens om med pappan. Inget mer med det.

Det ligger inte bara en hund begraven här utan x antal.

Ja enligt det som har framkom så ville inte chrippa lämna ifrån sig barnet och Julia kände att hon hade noll chans så Felicia tog den fajten istället, hon kanske betalade Julias resa också. Detta bekräftar ju Felicia.
Citera
2024-08-31, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane

bättre än Anjo. han leker skenhelig å e misstänkt för brott nu ju
Citera
2024-08-31, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Lisen e nt sjukskriven e du blind? Hon har jobb hon får lön från Anjo å jobbar me han massa de har dom sagt oxå. Anjo kan nt betala räkningar å de så hon gör de å alla han nt kan. Chrippa å Lisen är hos kronofogden men de e många faktiskt

Varför har du blivit så otrevlig? Och du skriver helt annorlunda vad har hänt med dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in