2024-08-30, 17:24
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Det spelar ingen roll vem Mårten tycker är lik den person han såg, när det gått 30 år. Att Mårten tycker mannen var lik SE betyder inte att andra inte kan vara mer lika.

Det som definitivt påverkats av 30 år är Mårtens minnesbild. Fantombilden är oförändrad. Gjord nån vecka efter mordet.

Faktum är att människor tycker hans fantombild liknar CA. Och AI visar att det är en objektiv åsikt.

Två bristfälliga datorprogram som tillsamnans tolkar verkligheten är alltså mer trovärdigt än primärkällan.

Mycket mumbo-jumbo har man hört, men ...

Tyska polisens fantomgenerator och AI är Den Objektiva Sanningen!

Haha ... hahaha ... HAHAHA!

Kalla in Terry Gilliam och Franz Kafka.

Så passande att AI kom på detta just nu.
Citera
2024-08-30, 17:40
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Två bristfälliga datorprogram som tillsamnans tolkar verkligheten är alltså mer trovärdigt än primärkällan.

Haha ... hahaha ... HAHAHA!

Kalla in Terry Gilliam och Franz Kafka.

Så passande att AI kom på detta just nu.

Nu har väl självaste Kafka sett sig slagen av dödgrävarjournalisten TP när det gäller bizarra och osannolika teorier om SE som mördaren i MOP?

Skratta du gärna åt att MPs fantombild är mycket lik CA. Vi andra ser likheten utan att använda AI.
Citera
2024-08-30, 17:57
Medlem
Knattarnas avatar
Att försöka bortförklara fantombildens likhet med CA är ingen kamp jag skulle ta. Den är lik, det är den.

Istället kan man ju fråga sig vilken av alla fantombilder som är träffande lik SE?
Citera
2024-08-30, 18:06
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellbastard
I mina ögon har "skägget" alltid varit skuggning.

Jag har sett skäggtolkningen här, men hade aldrig tänkt på den innan dess. Jag har frågat nåra enstaka personer i min omgivning, och även de tyckte att det var skugga snarare än skägg.

Ett skägg är det väl, rent tekniskt. Ett skägg som hörde ihop med bilden på huvudbonaden. Man lyckades inte sudda ut det helt.

Men samma här, jag har aldrig reagerat på det mer än som en skugga.
Citera
2024-08-30, 18:16
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Ditt inlägg har inget med verkligheten eller mitt inlägg att göra.

Ingen sa något om att fantombildsgeneratorn och AI är den objektiva sanningen. Jag sa att CA är lik fantombilden och AI visar att det är en objektiv sanning.

Ingen sa två datorprogram är mer trovärdiga än primärkällan. Jag sa att primärkällans uppgifter kort efter mordet (fantombilden) är mer trovärdiga är primärkällans uppgifter 30 år senare om att SE:s kläder stämmer hyfsat bra in på möbelaffärsmannen.
Senast redigerad av enough-is-enough 2024-08-30 kl. 18:48.
Citera
2024-08-30, 18:31
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Nu har väl självaste Kafka sett sig slagen av dödgrävarjournalisten TP när det gäller bizarra och osannolika teorier om SE som mördaren i MOP?

Skratta du gärna åt att MPs fantombild är mycket lik CA. Vi andra ser likheten utan att använda AI.

Men Skandiamannen-tråden är visst fortfarande den snuttefilt som CA-anhängarna krampaktigt håller fast vid. Nu när du har hittat din kandidat, klarar du av att släppa taget? AI Smart Extra+ kallar. Du följer.
Citera
2024-08-30, 18:48
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Men Skandiamannen-tråden är visst fortfarande den snuttefilt som CA-anhängarna krampaktigt håller fast vid. Nu när du har hittat din kandidat, klarar du av att släppa taget? AI Smart Extra+ kallar. Du följer.

En rock som 'fladdrar fel' är inte mycket till 'snuttefilt' när det gäller SE som GM heller om man ska vara helt objektiv.

Men tydligen lockar det till märkliga slutledningar om SE utan stöd i materialet.

Vuxensagan SE som GM tycks ha vissa i ett järngrepp.

Själv har jag ingen direkt favorit, men förhåller mig sunt skeptisk till den 'osannolika LÖSNINGEN'.
Citera
2024-08-30, 18:53
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ditt inlägg har inget med verkligheten att göra.

Din logiska läsförståelse har sina uppenbara brister.

Ingen sa något om att fantombildsgeneratorn och AI är den objektiva sanningen. Jag sa att CA är lik fantombilden och AI visar att det är en objektiv sanning.

Ingen sa två datorprogram är mer trovärdiga än primärkällan. Jag sa att primärkällans uppgifter kort efter mordet (fantombilden) är mer trovärdiga är primärkällans uppgifter 30 år senare om att SE:s kläder stämmer hyfsat bra in på möbelaffärsmannen.

Fast detta har ju påpekats långt innan AI.

Problemet är att primärkällan uppger att han vid fantombildens tillkomst inte tyckte att den stämde, och att mannen vid Grand var lik en person som var lik SE.

En annan grej är att vi inte vet om mannen vid Grand var GM.

Dessutom förefaller "Tensonmannen" mer lik SE än CA. Eller såg CA vid 34 år "lite äldre" ut.

Är det fastställt att CA bar handledsväska och keps, sprang framåtlutat och kunde ta trappen med 2-3 steg i taget. Vi vet att SE, med sitt spänstiga steg, stämmer in på dessa fyra punkter.

Men härligt att du funnit din heliga sko, i sann Monty Python anda.
Citera
2024-08-30, 19:01
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
En rock som 'fladdrar fel' är inte mycket till 'snuttefilt' när det gäller SE som GM heller om man ska vara helt objektiv.

Men tydligen lockar det till märkliga slutledningar om SE utan stöd i materialet.

Vuxensagan SE som GM tycks ha vissa i ett järngrepp.

Själv har jag ingen direkt favorit, men förhåller mig sunt skeptisk till den 'osannolika LÖSNINGEN'.

YN uppgav att flera saker stämde vad gäller bilden på SE och mannen på åsen.

Nu uppger AI att flera saker stämmer vad gäller bilden på CA och mannen vid Grand.

Kliver AI fram som det viktigaste vittnet i utredningen?
Citera
2024-08-30, 19:11
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
YN uppgav att flera saker stämde vad gäller bilden på SE och mannen på åsen.

Nu uppger AI att flera saker stämmer vad gäller bilden på CA och mannen vid Grand.

Kliver AI fram som det viktigaste vittnet i utredningen?

YN hittade flera saker som stämde med både kurden Latif A och CP också. YN tyckte mannen på åsen rörde sig som CP. Det kanske du har missat?
Citera
2024-08-30, 19:20
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
YN hittade flera saker som stämde med både kurden Latif A och CP också. YN tyckte mannen på åsen rörde sig som CP. Det kanske du har missat?

Ja, saker kan diskuteras hit och dit, uppgifter kan vägas fram och tillbaka ...

Måndag hela veckan kanske har missat att detta redan har diskuterats flera gånger?

Skandiamannen-spåret har en kärna tung som bly.

Varför skulle det annars dra hit anhängare från andra trådar som en magnet?

SE är den jätteplanet kring vilken vi alla kretsar. Likt Newtons tyngdlag dras man in ...
Citera
2024-08-30, 19:28
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ja, saker kan diskuteras hit och dit, uppgifter kan vägas fram och tillbaka ...

Måndag hela veckan kanske har missat att detta redan har diskuterats flera gånger?

Skandiamannen-spåret har en kärna tung som bly.

Varför skulle det annars dra hit anhängare från andra trådar som en magnet?

SE är den jätteplanet kring vilken vi alla kretsar. Likt Newtons tyngdlag dras man in ...

Jag har nog missat den 'blytunga kärnan' i vuxensagan 'SE som GM'. Som bojsänke kanske LÖSNINGEN är användbar som ett slags mentalt rundningsmärke som är synnerligen lätt att runda eller 'komma runt'.

Eftersom bojsänket inte har med verkligheten att göra kan man nog hoppa över blyisotopanalysen också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in