2024-08-30, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sagutyren
En man i 20-årsåldern åtalas för sexuellt ofredande.

Detta sedan mannen hållit om en kvinna i samma ålder runt hennes midja, samt vid upprepade tillfällen smekt hennes rumpa.

Det hände i mitten av maj i år på en adress i Boden.

Extra åklagare Julia Sjöberg yrkar på skadestånd på 12 000 kronor.

https://nsd.se/nyheter/boden/artikel/smekte-kvinna-pa-rumpan-atalas-for-sexuellt-ofredande/l6g9xgwj

Vem är rumpsmekaren?
Varför är det ens intressant?
Citera
2024-08-30, 12:06
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Nej. Vi män är inte lika känslostyrda som kvinnor, en ren lögn. Nej, kvinnor är inte inte känslostyrda och emotionellt intelligenta. Du sa emot dig själv när du sa att vi män är lika känslostyrda som kvinnor. Du säger med andra ord att män beter sig som kvinnor. Det gör vi inte. För att vi inte är känslostyrda rent biologiskt. Och det är helt ok. Det är precis som det ska vara. Att du vill förneka det som gör kvinnan till kvinna förvånar mig, det är bara du som finner det negativt att de är känslostyrda. Är du möjligtvis en kvinna?

Könen är lika känslostyrda. Skälet till att du tror annorlunda är för att du är korkad och styrs av fördomar som att kvinnors reaktioner på känslor uppmärksammas mer och relateras till negativa egenskaper som kläs med nedsättande epitet som att kvinnor är "hysteriska". Uttryckssätten är helt enkelt annorlunda men likväl känslostyrda.

Citat:
Ursprungligen postat av Logique88
Vad har tafsande män med din förmåga att hitta en bra man att göra? Jag förstår inte din take där.

Det har det inte och det var heller inte utifrån det jag svarade.

Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
För tydlighetens skull - vad anser du en rättmätig "tillrättavisning" av din pojkvän består av?

Rättmätig bestraffning avgör kladdaren utifrån sitt bemötande när han konfronteras av min man.

Citat:
Detta med "feminist" och "lättkränkt" får du gärna förklara - borde inte en feminist klara sig från att inte tafsa på kvinnor?

Du fattade alltså inte att jag använde "era" argument men kastade om könen.

Citat:
Ja, du är en feg fjant som inte själv örfilar den som oförättat dig - varför gömma dig bakom en man? En lavett och en utskällning, så är saken ur vägen. Du har fått upprättelse och "den slemmige" typen har fått lite sveda på kinden men viktigare så, får skämmas framför alla närvarande - detta är straff nog. Att du anser att misshandel är ok för att någon smekt dig på rumpan är enkom löjligt - men, jag kan se det framför mig vad du är för en donna. Säkerligen bipolär, i det minsta och gillar brottslingar/kriminella... Tyvärr finns inga riktiga kvinnor kvar - allt är fake och yta...

För mig är det så här enkelt att min kropp är helig, den petar ingen på utan tillåtelse, det gör mig helt klart våldsbejakande. Den som kastar första stenen får vara beredd på ett stenröse, "lika för lika" är inte ett fungerande system, jag föredrar räntesystem.

Vem har talat om att en örfil som kompensation för tafsande? Du har verkligen inte fattat, höj insatsen, rejält. Återigen, detta tafsande är ytterst medvetna respektlösa handlingar. Män som tafsar väljer att tafsa på kvinnor de tror är ensamma, de tafsar INTE på kvinnor de misstänker har manligt sällskap (utom kaosblattar i grupp, de skiter i vilket). Denna utstuderade disrespekt till strategi förtjänar så mycket mer än en kraftlös örfil från en kvinna. Hur kan du inte fatta detta?

Jag får beklaga, det har visat sig att jag är neurotypisk, varken EIPS eller bip eller annat. Kan det vara så att du, däremot, förstörts av feminismen och tappat kontakten med ditt biologiskt naturliga habitat som man? Du vet, exempelvis instinkten att beskydda din kvinna och din familj? Kanske är det du som är en "feg fjant" som ogillar tanken på att ditt (eller din sons) "rättmätiga och oskyldiga" tafsande på fel kvinna kan sluta med att hennes man kan komma att kosta dig/din sons tänder och/eller annan sorts smärtsam skada?

Gällande din spekulation angående mina manliga preferenser så som att jag skulle gilla kriminella så nej, jag befattar mig inte med samhällets lägre fungerande skikt. Jag dras till intelligenta kraftfulla maskulina män med pondus där testosteronnivåerna inte behöver vara ett frågetecken.

Jag är givetvis inte intresserad av att "få upprättelse inför alla närvarande", jag vill att den som tafsar ska få en så skarp kännbar tillrättavisning att han aldrig mer kommer anse att det är värt risken att chans-tafsa på en kvinna. Ogillar han konsekvenserna av sitt beteende får han reklamera hos sina odugliga föräldrar som inte hade förmågor som klarade av mer än att uppfostra en tölp.

Jag behöver inte gömma mig bakom en man men, återigen, den grad av tillrättavisning jag anser att tafsaren gjort sig förtjänt av har min man större chans att utdela. Dessutom finns ytterligare en stor effektskillnad mellan mig och min man. Bevisat är att tafsaren varken hyser respekt eller rädsla inför mig, inför min man kommer han däremot göra det. För att vara riktigt tydlig: tafsare är bra exempel på misogyna low lifes, deras öde intresserar mig övht inte, skit ska skit ha.

Så, nu har vi klarat av det.
Senast redigerad av Lava 2024-08-30 kl. 12:08.
Citera
2024-08-30, 12:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaktlucas
Fast det var någon sida som skrev att det räcker med att kvinnan tittar bort för att det ska räknas som våldtäkt tillexempel. Hon behöver inte säga nej eller ens visa att hon inte vill. Tycker du det är rätt?
Ja, jag tycker att det är rätt att båda parter skall VISA/GE samtycke innan man har samlag med någon.
Det är ju inte så att kvinnors kroppar är upplagda för självservering och det bara är att ta för sig tills hon säger något annat. Samspel/samtycke borde vara ett självklart krav för alla innan man går vidare till samlag.
Citera
2024-08-30, 12:46
Medlem
Lavas avatar
"Män är särskilt duktiga på att spela dumma i huvudet och extremt oförstående till varför kvinnor blir förbannade när män kladdar på dem. Det är ju så här, vet män att den kvinna de vill kladda på har sin man nära - ja då väljer de att kladda på en kvinna som inte har sin man nära. Exakt så medvetna och utstuderade är dem."

Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Det här är i princip allt som behövs sägas om saken. Om du verkligen menar att du inte förstår vad som är fel med kladdandet - varför kladdar du inte på nån som har sin snubbe med sig?

Ja, exakt så enkelt är det. Samtidigt är det detta mycket väl medvetna utstuderade val av tafsobjekt som gör att jag anser att dessa män utsättas för svidande konsekvens.
Citera
2024-08-30, 13:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag visste det fanns massor av galna fruntimmer med en pinne upp i arslet men detta var faan det värsta jag läst - du måste bara skämta, snälla, sig att du skämtar?! Detta inlägg borde få alla pojkar och män att så fort de ser en "kvinna", vänd er om och spring fort som helvete åt andra hållet, för är det en slik värld vi vill leva i så vete tusan...

En kärleksfull puss, dessutom utförd av din egen man, har hos dig förvandlats till ett övergrepp, hmm! Otroligt sund syn på det hela och inte alls provocerande mot dem kvinnor som verkligen råkat illa ut...
Det finns ingenting kärleksfullt i något som man påtvingar någon annan.
Om du anser det kärleksfullt så är det du som har osund syn.

Att kvinnor våldtas innebär inte att det är okej att tvinga på andra kvinnor fysisk kontakt som de inte vill ha.

Citat:
Men, för i helvete - du skrev i ett tidigare inlägg att du till och med anser att din man skall be om ditt samtycke innan han pussar dig - hur går detta till utan att göra det verbalt, eller för den delen - skriftligt? Teckenspråk? Pantomim? Bildbok?

Låt mig ge dig ett råd - låt gubben ge dig en puss på kinden utan att du går bärsärk och sluta grubbla så förbannat. Fy, faan vilka galna fruntimmer det finns. Och om en puss då är en förgripelse enligt dig, då förstår jag att domstolarna är belamrade utav övergreppsanmälningar...
Jag skrev att samtycke skall finnas - inte att han behöver "be" om det.
Jag har sagt gång efter annan att samtycke inte behöver vara verbalt, utan också kan ske genom samspel.
Domstolarna är inte "överbelamrade" med övergreppsanmälningar eftersom domstolarna inte ens hanterar dessa.
Domstolarna hanterar det lilla antal som går till åtal - de flesta anmälningar gör inte det.

Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Hur kan du få ett gensvar utan att först ha agerat?
Vi har en sån där överjordisk förmåga att kunna läsa av varandra serru. Är man intresserad av hur den man är med känner så brukar det fungera ganska väl.

Om du inte kan avgöra om din partner är mottaglig för fysisk kontakt eller inte så föreslår jag att du använder dig av verbal kommunikation tills blixten slår ner i dig också och du kan börja se din partner som en annan människa och inte ett stycke som finns där för att ta emot fysisk kontakt när din lust faller på.
Citera
2024-08-30, 13:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Allright, det kanske funkar för dig då du är kvinna micro. Kul för dig. Män fattar att det är förenat med extrema risker att ha fysisk kontakt med kvinnor nuförtiden. Utan verbalt eller skriftligt samtycke är det enbart en chansning som män får fråga sig själva om de tycker det är värt att ta eller inte.
Faktum är att även icke-fysisk interaktion mellan män och kvinnor utsätter män för juridiska risker. Man såg det under metoo och även något som vissa hr-avdelnignar pushar för i företag - oönskade blickar kan vara sexuella trakasserier.
Det lustiga är att jag vet från slutna undersökningar att män tenderar svara att fler saker är att betrakta som sexuella trakasserier än kvinnor. Så långt har det gått.

Riktiga våldtäktsmän kommer såklart skita i både samtyckeslagen eller andra lagar.
Icke-fysisk kontakt kan bestå i verbala, skriftliga och liknande trakasserier. Ja. Det är väl inget nytt.

Oönskade blickar kan absolut vara en form av sexuella trakasserier - i synnerhet på en arbetsplats. Dock är det inte åtalbart såvitt jag vet.

Om du är med den kvinna mot hennes vilja så är du en "riktig våldtäktsman". Det är bara löjligt när folk försöker dra någon gräns där våldtäkt skall räknas som "riktig".
Citera
2024-08-30, 13:26
Medlem
powlices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Hade aldrig hänt när jag var 20 år. Då kunde man klämma både här och där på brudarna och var aldrig någon som anmälde något . Och vad jag vet inga brudar som tagit skada av det senare i livet . Det är nya tider nu eller som Nationalteatern sjöng " Vi är barn av vår tid" .

Tackar min lyckliga stjärna att jag inte är ung idag .

Hahaha ganska roligt, jag tror skadorna du orsakat för de stackars kvinnorna är stora!
Det är aldrig okej att klämma både ”här och där” om de inte är med på det. Att de inte anmäler betyder inte att det är ok!
Citera
2024-08-30, 13:36
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powlice
Hahaha ganska roligt, jag tror skadorna du orsakat för de stackars kvinnorna är stora!
Det är aldrig okej att klämma både ”här och där” om de inte är med på det. Att de inte anmäler betyder inte att det är ok!
Kvinnor är inte gjorda av rispapper.
Citera
2024-08-30, 13:41
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Och ändå så är det så viktigt att påpeka att alla människor är lika värda enligt feninazismen. Yes, sure.
Och likt en fågel Fenix dök den lilla Pyjamaspojken upp ur askan och klargjorde vad feenniii-Nazismen anser i frågan! 🤐

När argumenten tryter,
Så skapar man myter,
Vissa gubbs sammanbryter,
Men med sitt agerande de ändå skryter.

Sverige har en lagstiftning emot sexuellt ofredande, som av våra folkvalda politiker i Sveriges Riksdag har antagits efter det att Lagrådet har uttalat sig om dess utformning!

Live With It, Or Perhaps Consider An Emigration!
It's All Up To You Guys Enjoying The Stoneage!
Citera
2024-08-30, 14:46
Medlem
Alltså ni som kommenterar i den här tråden är så jävla blåsta…

1. Är ni MÄN så har ni ingen rätt till åsikt i frågan, ni är inte kvinnor, hur kvinnor känner i sådana här situationer har ni INTE rätt att bestämma över, eller förminska. Ni är INTE offren så håll KÄFTEN.
Likaväl som ni inte har rätt att förminska människors upplevelser i relation till t ex deras läggning eller etnicitet. Har ni inte gått i andra människors skor så ska ni hålla KÄFTEN.

2. Totalt OVÄSENTLIGT vad som var acceptabelt ”FÖRR” . Världen utvecklas, ibland till det sämre , men i många avseenden till det bättre. ”Förr” var det också tillåtet att slå och våldta kvinnor, bränna på bål, osv. Och där och då ansågs det NORMALT, saker som idag de flesta mentalt friska människor skulle ta avstånd från. Men samhällsutvecklingen är långtifrån klar, exempelvis behöver alla Flashbackmäns empatiska förmåga ett rejält uppsving, och deras ego en fet käftsmäll.
Citera
2024-08-30, 14:56
Medlem
Citat:
Jag visste det fanns massor av galna fruntimmer med en pinne upp i arslet men detta var faan det värsta jag läst - du måste bara skämta, snälla, sig att du skämtar?! Detta inlägg borde få alla pojkar och män att så fort de ser en "kvinna", vänd er om och spring fort som helvete åt andra hållet, för är det en slik värld vi vill leva i så vete tusan...

En kärleksfull puss, dessutom utförd av din egen man, har hos dig förvandlats till ett övergrepp, hmm! Otroligt sund syn på det hela och inte alls provocerande mot dem kvinnor som verkligen råkat illa ut...

Dyslexi much?
Citera
2024-08-30, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Kan du upplysa oss om hur det gick till i det aktuella fallet? Kan du upplysa oss om hur det tidigare samspelet mellan de två personerna det handlar om har sett ut? Kan du upplysa oss om att tjejen i det här fallet har varit tydlig i situationen att hans hand på rumpan var ovälkommen? Kan du upplysa oss om att i det här fallet så är det klart att killen gått över gränsen och betett sig på ett bedrägligt och kriminellt sätt?

Fast männen i den här tråden har inte åsikter om huruvida tafsandet skedde i samspel eller ej, de har åsikter om deras rätt att tafsa utan konsekvenser och kvinnor som blir tafsande på ska bara acceptera det. De ser deras tafsande som en rättighet, och tar noll hänsyn till hur den andra människan känner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in