2024-08-30, 07:32
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, samtycke måste inte vara muntligt eller skriftligt - samspel ger samtycke.

Men, för i helvete - du skrev i ett tidigare inlägg att du till och med anser att din man skall be om ditt samtycke innan han pussar dig - hur går detta till utan att göra det verbalt, eller för den delen - skriftligt? Teckenspråk? Pantomim? Bildbok?

Låt mig ge dig ett råd - låt gubben ge dig en puss på kinden utan att du går bärsärk och sluta grubbla så förbannat. Fy, faan vilka galna fruntimmer det finns. Och om en puss då är en förgripelse enligt dig, då förstår jag att domstolarna är belamrade utav övergreppsanmälningar...
Citera
2024-08-30, 08:14
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jag visste det fanns massor av galna fruntimmer med en pinne upp i arslet men detta var faan det värsta jag läst - du måste bara skämta, snälla, sig att du skämtar?! Detta inlägg borde få alla pojkar och män att så fort de ser en "kvinna", vänd er om och spring fort som helvete åt andra hållet, för är det en slik värld vi vill leva i så vete tusan...

En kärleksfull puss, dessutom utförd av din egen man, har hos dig förvandlats till ett övergrepp, hmm! Otroligt sund syn på det hela och inte alls provocerande mot dem kvinnor som verkligen råkat illa ut...

Jag håller med dig. Bland det sjukaste jag läst också. Det betyder ju alltså att alla gånger jag gått in till min fru som befunnit sig i ett annat rum (jag har inte kunnat läsa av henne varken visuellt eller muntligt) och gett henne en puss på pannan, kinden eller munnen har jag begått ett övergrepp!!!
Citera
2024-08-30, 08:20
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Låt mig gissa - mannen var ful.

Hade han varit snygg hade detta aldrig anmälts.
Och ändå så är det så viktigt att påpeka att alla människor är lika värda enligt feninazismen. Yes, sure.
Citera
2024-08-30, 08:21
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Om du kollar domar så se du att friande är just att det funnits samspel och det som kan uppfattas som samtycke.

Varifrån har du fått att det är jag som vill pussa min man och inte tvärtom?
Ingen av oss har däremot begått övergrepp eftersom vi alltid har koll på att den andra är med på noterna - och det behöver inte vara verbalt, gensvar räcker väldigt långt.

Hur kan du få ett gensvar utan att först ha agerat?
Citera
2024-08-30, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag håller med dig. Bland det sjukaste jag läst också. Det betyder ju alltså att alla gånger jag gått in till min fru som befunnit sig i ett annat rum (jag har inte kunnat läsa av henne varken visuellt eller muntligt) och gett henne en puss på pannan, kinden eller munnen har jag begått ett övergrepp!!!
Hahaha ja helt otroligt. och det värsta är att de kan gå 10 år tillbaka i tiden för att anmäla helt jävla sinnes.
Citera
2024-08-30, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truth90
Hahaha ja helt otroligt. och det värsta är att de kan gå 10 år tillbaka i tiden för att anmäla helt jävla sinnes.
Ja killar borde springa så långt som möjligt när de ser en tjej, allra helst på krogen.
Ta aldrig med någon hem eller följ med henne hem hur sugen du än är och hur villig hon än verkar.
Dagen efter kan det bli som för en polare att polisen kommer och hämtar honom då har tjejjäveln kommit på att oj jag hade visst kille redan så nu måste jag spela på kortet "minneslucka" för jag kan inte erkänna att jag varit otrogen men säger till polisen och åker direkt på undersökning på sjukhus att jag känner att något hänt samt att jag vaknar bredvid killen.
Det fanns ingen skada som skulle kunna bevisa att hon blivit våldtagen så polaren blir frikänd men fick fan sitta i häktet först och genomgå rättegång, fy fan vilken subba säger jag! Lita aldrig på falska jävla fulla brudar.
Citera
2024-08-30, 09:07
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Män är särskilt duktiga på att spela dumma i huvudet och extremt oförstående till varför kvinnor blir förbannade när män kladdar på dem. Det är ju så här, vet män att den kvinna de vill kladda på har sin man nära - ja då väljer de att kladda på en kvinna som inte har sin man nära. Exakt så medvetna och utstuderade är dem.

Det här är i princip allt som behövs sägas om saken. Om du verkligen menar att du inte förstår vad som är fel med kladdandet - varför kladdar du inte på nån som har sin snubbe med sig?
Citera
2024-08-30, 09:28
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Fast att samtycke ges uttryckligen betyder inte att det behöver vara verbalt uttalat eller skriftligt.

Jag tar initiativ både till pussar och sex - men det betyder inte att jag har rätten att köra på om han inte visar samtycke genom samspel. Vill han inte så går jag inte vidare vare sig med pussar eller sex .. och det blir inte ens en första puss om jag inte får gensvar på mitt försök/erbjudan om puss.

Du hoppar på fel kärring här .. jag var både drivande och mottagare av uppvaktning när vi blev tillsammans, jag friade - det hängde inte på honom.

Sexuellt kan han ha mer lust än mig i perioder - i andra är det jag som är mer sugen och tar initiativen.
Vi har aldrig haft sex med varandra om inte båda varit med på det -- då tar vi hellre uppehåll, för när vi är med varandra så skall det vara noll frågor, mycket kåthet och en absolut vilja att ha varandra.

Allright, det kanske funkar för dig då du är kvinna micro. Kul för dig. Män fattar att det är förenat med extrema risker att ha fysisk kontakt med kvinnor nuförtiden. Utan verbalt eller skriftligt samtycke är det enbart en chansning som män får fråga sig själva om de tycker det är värt att ta eller inte.
Faktum är att även icke-fysisk interaktion mellan män och kvinnor utsätter män för juridiska risker. Man såg det under metoo och även något som vissa hr-avdelnignar pushar för i företag - oönskade blickar kan vara sexuella trakasserier.
Det lustiga är att jag vet från slutna undersökningar att män tenderar svara att fler saker är att betrakta som sexuella trakasserier än kvinnor. Så långt har det gått.

Riktiga våldtäktsmän kommer såklart skita i både samtyckeslagen eller andra lagar.
Citera
2024-08-30, 09:47
Avslutad
Citat:
Nej, samtycke måste inte vara muntligt eller skriftligt - samspel ger samtycke.

Fast det var någon sida som skrev att det räcker med att kvinnan tittar bort för att det ska räknas som våldtäkt tillexempel. Hon behöver inte säga nej eller ens visa att hon inte vill. Tycker du det är rätt?
Citera
2024-08-30, 09:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Allright, det kanske funkar för dig då du är kvinna micro. Kul för dig. Män fattar att det är förenat med extrema risker att ha fysisk kontakt med kvinnor nuförtiden. Utan verbalt eller skriftligt samtycke är det enbart en chansning som män får fråga sig själva om de tycker det är värt att ta eller inte.
Faktum är att även icke-fysisk interaktion mellan män och kvinnor utsätter män för juridiska risker. Man såg det under metoo och även något som vissa hr-avdelnignar pushar för i företag - oönskade blickar kan vara sexuella trakasserier.
Det lustiga är att jag vet från slutna undersökningar att män tenderar svara att fler saker är att betrakta som sexuella trakasserier än kvinnor. Så långt har det gått.

Riktiga våldtäktsmän kommer såklart skita i både samtyckeslagen eller andra lagar.

Och ändå vågade snubben som denna tråd handlar om tafsa på en tjej? Han borde veta bättre kan man tycka. Eller är han efterbliven och får således skylla sig själv?

Nej förresten det har ni antifeminister varit väldigt tydliga med att har hon inte börjat skrika, springa eller bruka våld så är det HON som får skylla sig själv, snubbar kan ju aldrig göra fel. Det har ni med tydlighet klargjort. Samtidigt som ni klargjort att feminister är feta och fula som ingen vill tafsa på (trots att många feminister lever i lyckliga relationer...)

Ni är rätt förutsägbara ni antifeminister. Och dalta med tafsare vill ni göra.
Citera
2024-08-30, 09:58
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Och ändå vågade snubben som denna tråd handlar om tafsa på en tjej? Han borde veta bättre kan man tycka. Eller är han efterbliven och får således skylla sig själv?

Nej förresten det har ni antifeminister varit väldigt tydliga med att har hon inte börjat skrika, springa eller bruka våld så är det HON som får skylla sig själv, snubbar kan ju aldrig göra fel. Det har ni med tydlighet klargjort. Samtidigt som ni klargjort att feminister är feta och fula som ingen vill tafsa på (trots att många feminister lever i lyckliga relationer...)

Ni är rätt förutsägbara ni antifeminister. Och dalta med tafsare vill ni göra.

Kan du upplysa oss om hur det gick till i det aktuella fallet? Kan du upplysa oss om hur det tidigare samspelet mellan de två personerna det handlar om har sett ut? Kan du upplysa oss om att tjejen i det här fallet har varit tydlig i situationen att hans hand på rumpan var ovälkommen? Kan du upplysa oss om att i det här fallet så är det klart att killen gått över gränsen och betett sig på ett bedrägligt och kriminellt sätt?
Citera
2024-08-30, 10:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Kan du upplysa oss om hur det gick till i det aktuella fallet? Kan du upplysa oss om hur det tidigare samspelet mellan de två personerna det handlar om har sett ut? Kan du upplysa oss om att tjejen i det här fallet har varit tydlig i situationen att hans hand på rumpan var ovälkommen? Kan du upplysa oss om att i det här fallet så är det klart att killen gått över gränsen och betett sig på ett bedrägligt och kriminellt sätt?

Nej det kan jag inte. Det är därför tingsrätten ska titta på det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in