Citat:
Ursprungligen postat av
AndersPersson99
Experter och även kvinnliga sådana varnar män från t.ex. one night stands. Logiskt är det helt godtyckligt huruvida samtycke kan bedömas existera ifall det inte ges uttryckligen. Det är det som är hela problemet. Det är totalt omöjligt att konkretisera eller förutse och därför livsfarligt - för män.
Fast att samtycke ges uttryckligen betyder inte att det behöver vara verbalt uttalat eller skriftligt.
Citat:
Jag utgick från att även du pussar på din man då det är min bild av en sund relation. Tar du aldrig initiativet? Hur tror du det har fått honom att känna sig? När det alltid är han som behöver inleda. Påflugen? Oönskad? Oälskad kanske till och med?
Jag tar initiativ både till pussar och sex - men det betyder inte att jag har rätten att köra på om han inte visar samtycke genom samspel. Vill han inte så går jag inte vidare vare sig med pussar eller sex .. och det blir inte ens en första puss om jag inte får gensvar på mitt försök/erbjudan om puss.
Du hoppar på fel kärring här .. jag var både drivande och mottagare av uppvaktning när vi blev tillsammans, jag friade - det hängde inte på honom.
Sexuellt kan han ha mer lust än mig i perioder - i andra är det jag som är mer sugen och tar initiativen.
Vi har aldrig haft sex med varandra om inte båda varit med på det -- då tar vi hellre uppehåll, för när vi är med varandra så skall det vara noll frågor, mycket kåthet och en absolut vilja att ha varandra.