2024-08-29, 23:36
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Vilket betyder att han inte har någon chans om han är oskyldig. Livsfarligt.

Vad ska han säga för att låta trovärdig?
Smekarn borde berätta exakt vad som hände detaljerat.
Sen borde det finnas någon bakomliggande orsak till att rumpinnehavaren och kompisen (i ditt hypotetiska exempel) ljuger flagrant om honom. Då bör han också berätta om det, helst med annan bevisning också. Frikänd.
Citera
2024-08-29, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Smekarn borde berätta exakt vad som hände detaljerat.
Sen borde det finnas någon bakomliggande orsak till att rumpinnehavaren och kompisen (i ditt hypotetiska exempel) ljuger flagrant om honom. Då bör han också berätta om det, helst med annan bevisning också. Frikänd.
Det behöver inte finnas någon bakomliggande orsak till att dom ljuger. De räcker med att de ljuger tillräckligt bra och han inte låter trovärdig så har de lurat systemet och förstört hans liv.

Jag säger inte att det är lätt, men möjligheten finns pga våra rättvisa lagar. Vilken ironi.
Citera
2024-08-29, 23:52
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Det går ju inte till så i praktiken pga de uppenbart logiska problemen med att presentera bevis för att någon inte inhämtat samtycke. Särskilt som samtycke kan sträcka sig från allt mellan "rätt stämning" till skriftligt kontrakt beroende på vem du frågar.

Alla är väl partiska i situationer då man uttrycker sin personliga åsikt.

Men det är klart, man är väl partisk om man inte ovillkorligen tycker som du. Alla kvinnor är offer om de inte får som de vill.
Du kom aldrig med någon källa till den påstått ändrade bevisbördan, utan svamlade mest.

En normal berättelse om på vilka sätt du anser dig ha fått "tyst" feedback att likställa med samtycke kommer att bli svår att motbevisa för åklagaren, utan vittnen eller film - alltså.

Jag hävdar alltså INTE att kvinnor är offer om de inte får som de vill, rent straffrättsligt och det är ju det som vi diskuterar. Moraliskt kan man ha olika uppfattningar. Jag smeker rumpa på regelbunden basis utan invändningar.
Senast redigerad av Enterprise 2024-08-29 kl. 23:55.
Citera
2024-08-30, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
För vissa människor är det inga problem att vara emotionell och inte känslostyrd. I övrigt är män i lika hög grad som kvinnor känslostyrda. Jag föredrar människor som har kontroll.

Om män åker dit för brott så beror det bevisligen inte på att de känt av stämningen. Kan man inte ta gift på att man är 100% säker på att en person vill bli tafsat på så skiter man i att tafsa. Mycket enkelt och säker strategi.
Nej. Vi män är inte lika känslostyrda som kvinnor, en ren lögn.

Nej, kvinnor är inte inte känslostyrda och emotionellt intelligenta. Du sa emot dig själv när du sa att vi män är lika känslostyrda som kvinnor.

Du säger med andra ord att män beter sig som kvinnor. Det gör vi inte. För att vi inte är känslostyrda rent biologiskt. Och det är helt ok. Det är precis som det ska vara. Att du vill förneka det som gör kvinnan till kvinna förvånar mig, det är bara du som finner det negativt att de är känslostyrda.

Är du möjligtvis en kvinna?
Citera
2024-08-30, 00:12
Medlem
PreciousStoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Om hon (åklagaren) inte personligen var där så finner jag det osannolikt att det finns starka bevis. Det handlar om ord mot ord eller att någon har filmat (varför man nu skulle göra det på en hemmafest, istället för att säga åt personen).
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Åklagaren var naturligtvis inte på plats, gör dig inte löjlig. Men det är möjligt att fälla rumpsmekaren utan videobevisning om ett eller flera trovärdiga vittnen beskådat stjärttafsandet och kan redogöra redigt för detsamma. Om det enbart är rumpinnehavaren och smekarens ord som står emot varandra är han frikänd, med mindre än att tafsandet råkat filmas.
Man uppskattar när seriösa skribenter som dig Enterprise försöker förklara saker för löjeväckande individers märkliga retorik!
Det du anför i din situationsbeskrivning är de olika lägen, där ett utav dem är vad som kommer att ske under denna rättegång!
Vad domslutet blir (fälld el. friad) får vi veta 14 dgr efter avslutad rättegång!
Citera
2024-08-30, 00:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Experter och även kvinnliga sådana varnar män från t.ex. one night stands. Logiskt är det helt godtyckligt huruvida samtycke kan bedömas existera ifall det inte ges uttryckligen. Det är det som är hela problemet. Det är totalt omöjligt att konkretisera eller förutse och därför livsfarligt - för män.
Fast att samtycke ges uttryckligen betyder inte att det behöver vara verbalt uttalat eller skriftligt.

Citat:
Jag utgick från att även du pussar på din man då det är min bild av en sund relation. Tar du aldrig initiativet? Hur tror du det har fått honom att känna sig? När det alltid är han som behöver inleda. Påflugen? Oönskad? Oälskad kanske till och med?
Jag tar initiativ både till pussar och sex - men det betyder inte att jag har rätten att köra på om han inte visar samtycke genom samspel. Vill han inte så går jag inte vidare vare sig med pussar eller sex .. och det blir inte ens en första puss om jag inte får gensvar på mitt försök/erbjudan om puss.

Du hoppar på fel kärring här .. jag var både drivande och mottagare av uppvaktning när vi blev tillsammans, jag friade - det hängde inte på honom.

Sexuellt kan han ha mer lust än mig i perioder - i andra är det jag som är mer sugen och tar initiativen.
Vi har aldrig haft sex med varandra om inte båda varit med på det -- då tar vi hellre uppehåll, för när vi är med varandra så skall det vara noll frågor, mycket kåthet och en absolut vilja att ha varandra.
Senast redigerad av micro113 2024-08-30 kl. 00:58.
Citera
2024-08-30, 02:00
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Absolut. Då diskussionen grundas i, på ett ungefär, att utvecklingen i Sverige (tafsande män polisanmäls och får betala skadestånd) är ett tecken på hur feminismen får allt att ruttna på bekostnad av "bra/riktiga män" - så kan jag i egenskap av att vara kvinna som anser att tafsande män förtjänar ett berg av skit - klargöra att jag inte haft svårt att träffa män, en del av dem bra, och att jag nu lever med en mycket bra man.

Män som förgörs av en utveckling som innebär att det är förbjudet att tafsa eller köpa sex - är inga män, ju färre av dem desto bättre.
Tack, det var ungefär så jag tolkade ditt svar.

Vad har tafsande män med din förmåga att hitta en bra man att göra? Jag förstår inte din take där.
Citera
2024-08-30, 02:01
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truth90
Precis! Jag tycker nog att vi killar också ska börja anmäla tjejer som kommer fram och tror de kan ta på en både här och där, så kanske detta fjanteri får ett slut snart, Så klart ska en riktig våldtäkt anmälas både av kille och tjej.
Men om nån petar på dig herregud var är världen på väg och som sagt dessutom på en hemmafest. Tjejen borde känt vederbörande så tycker det borde räckt att säga till på skarpen eller be nån annan hjälpa till med det!
Nej nu ska våra skattepengar gå till rättegångar mm går säkert på en halv miljon i slutändan!
En sak till både tjejer och killar borde kontrollera sin alkoholkonsumtion, dricker man så man får minnesluckor vilket man kan få redan vid 0,6 promille så bör man avstå från att dricka .
Man kan inte komma dagen efter och säga att man blivit våldtagen när man följt med någon hem för att ha sex fast man dagen efter inte kommer ihåg det. Det är inte så att bara för att man har minneslucka så är man packad och redlös och inte kan ta vara på sig själv. Nej din hjärna kanske reagerar väldigt tidigt på alkoholen.

Jag tror att det hela kan handla om ren girighet när somliga anmäler en smekning eller liknande inviter, här landade skadeståndet dessutom på ett stort antal skönt klingande kronor.

Men det kan i vissa fall nog också handla om påtryckningar från väninnor som har en feministisk mansfientlig agenda.

Att folk kramas, står nära och vidrör varandra eller klappar på motparten måste inte nödvändigtvis handla om att någon tafsar.

Har den unge mannen erkänt eller är det en ord mot ord historia som i en rad andra fall?
Citera
2024-08-30, 07:09
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Så du menar att snubben som tycker han är man nog att tafsa på mig inte är man nog att ta en tillrättavisning av min man, utan kommer då som en störd lättkränkt feminist anmäla det till polisen? JAG anses som löjlig om jag anmäler en tafsare till polisen men om min tafsare får stryk av min man pga att han tafsade på mig så är det självklart att han ska kontakta polisen?

VART är världen på väg???!!! Förr stod svin upp för att de var svin, om de tafsade på någon annans kvinna och fick stryk av mannen så accepterade dem det som män då de visste att de gjort fel. Det finns inga riktiga män kvar

Jag är inte bekymrad. Det löser sig, dock inte för tafsaren.

För tydlighetens skull - vad anser du en rättmätig "tillrättavisning" av din pojkvän består av? Detta med "feminist" och "lättkränkt" får du gärna förklara - borde inte en feminist klara sig från att inte tafsa på kvinnor? Ja, du är en feg fjant som inte själv örfilar den som oförättat dig - varför gömma dig bakom en man? En lavett och en utskällning, så är saken ur vägen. Du har fått upprättelse och "den slemmige" typen har fått lite sveda på kinden men viktigare så, får skämmas framför alla närvarande - detta är straff nog. Att du anser att misshandel är ok för att någon smekt dig på rumpan är enkom löjligt - men, jag kan se det framför mig vad du är för en donna. Säkerligen bipolär, i det minsta och gillar brottslingar/kriminella...

Tyvärr finns inga riktiga kvinnor kvar - allt är fake och yta...
Citera
2024-08-30, 07:22
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja faktiskt. Också en så liten och enkel handling kräver samtycke.
Jag har varit gift i 35 och min man har aldrig tvingat på mig en puss för att får reda på om jag ville ha den eller inte.
Det handlar alltid om en avläsning av varandra, och är han eller jag sur och inte vill ge en puss i samspel så trycker man inte in någon puss i ansiktet på den andra.
Samtycke är A och O.

Jag visste det fanns massor av galna fruntimmer med en pinne upp i arslet men detta var faan det värsta jag läst - du måste bara skämta, snälla, sig att du skämtar?! Detta inlägg borde få alla pojkar och män att så fort de ser en "kvinna", vänd er om och spring fort som helvete åt andra hållet, för är det en slik värld vi vill leva i så vete tusan...

En kärleksfull puss, dessutom utförd av din egen man, har hos dig förvandlats till ett övergrepp, hmm! Otroligt sund syn på det hela och inte alls provocerande mot dem kvinnor som verkligen råkat illa ut...
Citera
2024-08-30, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snallahjalp
Om det var emot hennes vilja så ska han väll självklart straffas?

Ja, såklart han ska.
Citera
2024-08-30, 07:28
Medlem
solstrålars avatar
Låt mig gissa - mannen var ful.

Hade han varit snygg hade detta aldrig anmälts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in