2024-08-30, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Varför flyger man så högt upp tror du?

Vet du att det inte är syra hela vägen upp?

Luften blir tunnare ju högre upp man kommer. Välkänt sedan århundraden. Men luftens sammansättning är i stort sett densamma hela vägen. Din tro att syret tar slut och att atmosfären en mil upp skulle bestå av helium är fel.
Citera
2024-08-30, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentidero
Varifrån har du du fått idén att chemtrails skulle sprutas ut ur motorerna?

"Chemtrails" sprutas inte någonstans ifrån, eftersom de inte existerar.

Men de vita strimmor som ni tror är chemtrails kommer från motorernas avgasutlopp. Det är uppenbart från de videor ni tar presenterat och som ni påstår är bevis för "chemtrails".
Citera
2024-08-30, 06:40
Medlem
Citat:

Forskarna på CERN har haft en "portal incident" men dom är knäpptysta om vad det betyder.

Duvet.. dom som skulle skapa ett svart hål och en liten big bang här på Jorden, eftersom dom vet vad dom sysslar med.. NU har dom just insett att chemtrails och CERN hör ihop.. och att dom har byggt en portal åt stora gräshoppor som har sprayat chemtrails i 20+ år för att kunna äta upp allt och omvandla Jorden till en dunkel planet för insekter.

Det du gång på gång skriver om stora rymdgräshoppor som bygger portaler och sprider "chemtrails" är så uppenbart verklighetsfrämmande att jag inte tänker kommentera det mer än så.
Citera
2024-08-30, 06:53
Medlem
Citat:
Beviset på att kemikalier sprutas ut i luften ligger i observationen som med lite hjälp på vägen av andras påståenden om fenomenet övertygar individer i fråga.

Skulle vi inte se contrails öht, aldrig mao, skulle tillskyndarna vara betydligt färre, eller närmast noll. Jag ser inte att det är fel i det tänket. Man behöver en konfirmation att någonting sker. Någonting att relatera till. Annars måste vi ta till oss teorin utan att den på något vis kan bekräftas - annat än genom andras verbala övertyganden. Ungefär som i en sekt.

Ingen som jag har pratat med i ämnet har kunnat förklara hur utsläpp sker. För dessa är beviset att det vi ser med ögonen, contrails ur motorerna, är bevis för att kemikalier med vilja sprutas ut i luften. Jag säger inte klimat. Klimat används som måttstock för dagligt väder av de som inte är utbildade meteorologer. För oss andra är klimat summan av 365 dagars väder dividerat med 365.
Citera
2024-08-30, 07:01
Medlem
Citat:
Det var en pilot som förklarade det och jag har dubbelkollat att det är sant, att contrails endast syns vid flygplatser där man kan filma, contrails brevid chemtrails.. men ni hade ändå låtsas som att det är samma sak fast ni ser dom sida vid sida.
Gasljus kallas det väl när ni försöker få oss att inte tro våra ögon eller minnen från 90 talet och tidigare, innan chemtrails fanns och blev uppmärksammat.

Jag tror på mina ögon. De har sett kvarliggande contrails sedan flera decennier före år 2001. Precis som alla andra, och precis såsom dessa contrails syns på gamla filmer och beskrivs i meteorologiböcker sedan 1970-talet och även tidigare.

Jaha, "en pilot" har sagt till dig att contrails bara kan bildas på "en viss höjd". Det är fel. Och det strider klart och tydligt mot all vetenskap och all erfarenhet.

I själva verket vet varenda pilot som flyger att ångan från förbränningen i motorerna kondenserar och bildar vita moln/strimmor när planet flyger på marschhöjd. Varenda pilot kan dessutom tillräckligt mycket fysik och meteorologi för att veta att strimmorna ligger kvar tills kondensen kan torka upp. Och att den tiden varierar beroende på luftfuktigheten på just det stället.

Så varje pilot vet att det du påstår att "en pilot" har sagt dig är helt fel. Du har helt enkelt missförstått vad "en pilot" sade.
Citera
2024-08-30, 07:09
Medlem
Citat:
contrails försvinner snabbt eftersom luften börjar bli tunn på den höjden, så en väteatom kopplat till två syreatomer är för tungt och trycks neråt fast vi ser bara att contrails försvinner efter cirka 30 sekunder.

Ni chemtrailsförnekare kan lätt förklara hur iskristaller blev lättare än stratosfärens gaser, för det är väl kvarliggande iskristaller där uppe i heliumet?

Har is börjat levitera?

För isf kan jag greppa att ni ser is sådär högt upp.

Vattenmolekylen består av en syreatom och två väteatomer, inte tvärtom. Men resten av din kommentar är bara ännu prilligare.
Atmosfären på den höjden består inte av helium, och små partiklar faller neråt, men mycket långsamt.
Citera
2024-08-30, 08:36
Medlem
Citat:
Skrivfel.
Luften blir iaf tunnare ju högre upp man kommer.. Och iskristaller kan inte bildas ovanför molnen eftersom syre och väteatomer har för hög vikt vilket trycker ner dom....

Ditt svammel motbevisas av att det finns naturliga moln på flyghöjd.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Cirrus
Citera
2024-08-30, 09:19
Medlem
Citat:

Vad är din teori? Handlar det om någon form av specialbyggda flygplan med speciella munstycken där chemtrailsjuicen sprutas ut?
Citera
2024-08-30, 10:26
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Man flyger så högt upp eftersom tunnare luft ger lägre luftmotstånd. Det går helt enkelt åt mindre bränsle.
Finns syre långt över den höjd där flygplanen flyger men för lite för att vi skall kunna andas.

Is leviterar inte men de små iskristallerna faller inte ner på bara 30 sekunder utan det tar långt tid för dem att försvinna oavsett om det handlar om kondensstrimmor eller naturliga cirrusmoln som också består av iskristaller och ofta kan vara på samma höjd som flygplan flyger på.

Okej, så syre kan inte ens vara på den höjden, men adderar man en väteatom till syreatomer där så blir iskristaller svävandes i helium?

Vill inte vara oförskämd men iq-tester hävdar att jag tillhör de 10% av mänskligheten som har högst iq, och jag fick VG i fysik fast jag inte ens försökte. Jag är en naturell inom fysik. Jag greppar det på ett sätt som ni inte gör.

Vi på olika nivåer i förståelsen av fysik.

Iskristaller kan aldrig synas på en höjd där syre är för tungt för att vistas, eftersom vatten är tyngre än syret som inte ens kan vara där uppe i helium och ozone.

Ni som har svårt för fysik är övertygade om att contrails kan bildas på höjder där det alltid kommer vara omöjligt att andas syre och se vatten.

Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Du säger att du inte är forskare. Det är uppenbart. För det där är ingenting annat än felaktigheter blandat med rent struntprat!
Stora.mängder vattenånga bildas när flygplan flyger på en mils höjd, där temperaturen är ca minus 40-50 grader. Självklart kondenserar ångan och bildar iskristaller på den höjden där planet flyger. Alltså de vita strimmor vi alla kan se, och som vi alla har kunnat se sedan flygets barndom. Ditt snack om "för hög vikt som trycker ner dem" är nonsens.

Det är fysiklagar som du inte greppar , och som du heller aldrig kan ändra på.

Nej tempraturen spelar ingen roll alls när varken syre eller vatten kan existera i stratosfären.. för där bildas aldrig is då det är en miljö som består av gaser som är lättare än syre som trycks ner till sin viktgränshöjd.

Men det är starkt trott av dig.
Din förmåga att tro på fysiklagar som inte existerar, är imponerande.
Citera
2024-08-30, 10:39
Medlem
Citat:
Okej, så syre kan inte ens vara på den höjden

Självklart finns det syre på 10000m höjd - annars hade inte flygmotorerna fungerat.

Citat:
Iskristaller kan aldrig synas på en höjd där syre är för tungt för att vistas, eftersom vatten är tyngre än syret som inte ens kan vara där uppe i helium och ozone.

Cirrusmoln består av iskristaller och de ligger på 9000-13000 meters höjd.

Citat:

Ja det är uppenbart att din förståelse skiljer sig en hel del mot vad t.ex fysiker och kemister förstår. Du förstår ju t.ex inte att det behövs syre för att förbränna flygbränsle.
Senast redigerad av WilleGarvin 2024-08-30 kl. 10:42.
Citera
2024-08-30, 10:47
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Okej, så syre kan inte ens vara på den höjden, men adderar man en väteatom till syreatomer där så blir iskristaller svävandes i helium?

Vill inte vara oförskämd men iq-tester hävdar att jag tillhör de 10% av mänskligheten som har högst iq, och jag fick VG i fysik fast jag inte ens försökte. Jag är en naturell inom fysik. Jag greppar det på ett sätt som ni inte gör.

Ni som har svårt för fysik är övertygade om att contrails kan bildas på höjder där det alltid kommer vara omöjligt att andas syre och se vatten.

Det är fysiklagar som du inte greppar , och som du heller aldrig kan ändra på.

Nej tempraturen spelar ingen roll alls när varken syre eller vatten kan existera i stratosfären.. för där bildas aldrig is då det är en miljö som består av gaser som är lättare än syre som trycks ner till sin viktgränshöjd.

Men det är starkt trott av dig.
Din förmåga att tro på fysiklagar som inte existerar, är imponerande.
Jo det finns syre på den höjden. Var har jag skrivit att det inte skulle göra det? Jetmotorer kräver som anra förbränningsmotorer syre till sin förbränning. Utan syre=motorstopp. Skillnad mot rymdraketer som bär med sig syre från marken till förbränningen. Däremot är luften för tunn för att vi skall kunna andas bra på den höjden då luften är tunnare. Därför som man har tryckkabin.
Citera
2024-08-30, 10:57
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Luften blir tunnare ju högre upp man kommer. Välkänt sedan århundraden. Men luftens sammansättning är i stort sett densamma hela vägen. Din tro att syret tar slut och att atmosfären en mil upp skulle bestå av helium är fel.

Du kan väl lura de flesta tyvär.. när du låtsas att du kan fysik framför massa folk som inte greppar fysik.. och framför en som greppar fysik och vet att du är troende.

Fattar du att en heliumballong stiger upp till den höjden där syre övergår till helium?

Syre och vatten gör samma sak fast neråt.
Om du släpper ut syre och vatten på en höjd där syremängden är så låg att det inte går att andas.. då måste syret ner till gränsen där syre övergår till gaser, och där flygplan kör snabbt och billigt pga låg syre%.

Citat:
Jag tror på mina ögon. De har sett kvarliggande contrails sedan flera decennier före år 2001. Precis som alla andra, och precis såsom dessa contrails syns på gamla filmer och beskrivs i meteorologiböcker sedan 1970-talet och även tidigare.

Jaha, "en pilot" har sagt till dig att contrails bara kan bildas på "en viss höjd". Det är fel. Och det strider klart och tydligt mot all vetenskap och all erfarenhet.

I själva verket vet varenda pilot som flyger att ångan från förbränningen i motorerna kondenserar och bildar vita moln/strimmor när planet flyger på marschhöjd. Varenda pilot kan dessutom tillräckligt mycket fysik och meteorologi för att veta att strimmorna ligger kvar tills kondensen kan torka upp. Och att den tiden varierar beroende på luftfuktigheten på just det stället.

Så varje pilot vet att det du påstår att "en pilot" har sagt dig är helt fel. Du har helt enkelt missförstått vad "en pilot" sade.

Där avslöjas ni fejkpiloter och fejkfysiker här i tråden.. när ni hävdar att piloter är så korkade att dom tror att det finns fysiklagar som gör att det blir svårt att köra flygplan eftersom all ånga efter flygplanen blir till is i heliumatmosfären, vilket gör att is börjar levitera, och skymmer sikten med kvarliggande contrails överallt på flyghöjd där contrails aldrig har kunnat bildas, enligt riktiga piloter som greppar fysiken.. till skillnad mot dig och dina pilotvänner som inte ens kan grundfysik fast dom är piloter.

Citat:
Vattenmolekylen består av en syreatom och två väteatomer, inte tvärtom. Men resten av din kommentar är bara ännu prilligare.
Atmosfären på den höjden består inte av helium, och små partiklar faller neråt, men mycket långsamt.

Ah jo, det förstod du nog också att det var skrivfel och inte felaktig fysikförståelse, för den felaktigheten i fysikförståelse är det du och dina låtsaspiloter som besitter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in