2023-03-12, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat

Contrails har aldrig varit kvarliggande, det är fysiskt omöjligt att få contrails att ligga kvar eftersom väteatomerna har börjat separera från syreatomerna vilket resulterar i något osynligt som är syre och vätgas.
Vatten spjälkas alltså spontant(?) till väte och syre...?
Vet du något mer om detta?

/T
Citera
2023-03-12, 10:45
Medlem
Citat:
Contrails har aldrig varit kvarliggande,

Jag såg kvardröjande k-strimmor redan på 70-talet.

Citat:
... det är fysiskt omöjligt att få contrails att ligga kvar eftersom väteatomerna har börjat separera från syreatomerna ...

Vanliga moln visar att du har fel. Självklart kan kondenserat vatten finnas kvar i många timmar.

Och att vatten spontant skulle själkas sönder är ett mycket felaktigt påstående.

Citat:
Hitta en enda bok från 90-talet eller äldre där det står om kvarliggande contrails i atmosfären?

Här är en sammanställning:
https://www.youtube.com/watch?v=X72uACIN_00
Citera
2023-03-12, 11:02
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Vatten spjälkas alltså spontant(?) till väte och syre...?
Vet du något mer om detta?

/T

Spontant är det väl inte i en jetmotor?
Koka vatten så ser du cotrails i form av ångan.
Ring mig när du har lyckats få ångan att inte spjälkas.

Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Jag såg kvardröjande k-strimmor redan på 70-talet.

Vanliga moln visar att du har fel. Självklart kan kondenserat vatten finnas kvar i många timmar.

Och att vatten spontant skulle själkas sönder är ett mycket felaktigt påstående.

Här är en sammanställning:
https://www.youtube.com/watch?v=X72uACIN_00

Vanliga moln kommer aldrig ur en jetmotor.
Citera
2023-03-12, 11:11
Medlem
Citat:

I jetmotorn förbränns fotogen och en av restprodukterna är vatten. Jetmotorn skapar vatten, jetmotorn bryter inte ned vatten.

Och nej, vatten spjälkas inte efter 30 sekunder. Vatten är väldigt stabilt.

Citat:
Vanliga moln kommer aldrig ur en jetmotor.

Som sagt, vattenånga är en restprodukt vid förbränning av flygbränsle. Och om omgivningen är tillräckligt kall och fuktig kommer vattenångan att kondensera och det bildas moln av kondenserat vatten. Det har bildats en kondensationsstrimma.

Och k-strimmor är som sagt ett gammalt och välkänt fenomen som finns beskrivet långt innan dårar hittade på "chemtrails".
Citera
2023-03-12, 13:01
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
I jetmotorn förbränns fotogen och en av restprodukterna är vatten. Jetmotorn skapar vatten, jetmotorn bryter inte ned vatten.

Och nej, vatten spjälkas inte efter 30 sekunder. Vatten är väldigt stabilt.

Som sagt, vattenånga är en restprodukt vid förbränning av flygbränsle. Och om omgivningen är tillräckligt kall och fuktig kommer vattenångan att kondensera och det bildas moln av kondenserat vatten. Det har bildats en kondensationsstrimma.

Och k-strimmor är som sagt ett gammalt och välkänt fenomen som finns beskrivet långt innan dårar hittade på "chemtrails".

Att du tror att stora delar av befolkningen helt plötsligt riktade kameror mot k-strimmor och trodde att dom såg ett nytt globalt fenomen visar såklart nånting om hur lättlurad och ouppmärksam du är som inte märkte när himlen helt plötsligt såg ut som är krigsfält med sträck kors och tvärs.. i början av 2000 talet.
Du märkte väl inget. Ditt fokus var aldrig himlen så hur skulle du märka något.
Ditt minne är väl nästan 0 också så du kan inte tänka tillbaka till 90 talet när himlen aldrig var fylld med sträck.

Den här tråden bevisar väl att den livliga diskutionen om chemtrails inte pågick på 90 talet.. när det inte fanns sträckfyllda himlar.
Citera
2023-03-12, 13:26
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Att du tror att stora delar av befolkningen helt plötsligt riktade kameror mot k-strimmor och trodde att dom såg ett nytt globalt fenomen visar såklart nånting om hur lättlurad och ouppmärksam du är som inte märkte när himlen helt plötsligt såg ut som är krigsfält med sträck kors och tvärs.. i början av 2000 talet.
Ditt minne är väl nästan 0 också så du kan inte tänka tillbaka till 90 talet när himlen aldrig var fylld med sträck.

Den här tråden bevisar väl att den livliga diskutionen om chemtrails inte pågick på 90 talet.. när det inte fanns sträckfyllda himlar.

Måste vi ta detta ett varv till? Jag såg kvardröjande kondensstrimmor från trafikflygplan på marschhöjd på 70-talet.

Skärp dig.
Citera
2023-03-12, 13:39
Medlem
KungPungPats avatar
Eftersom utomjordingarna måste berätta vad dom gör på denna planet så tänkte jag att då lär väl NASA ha skrivit om chemtrails precis som när dom skrev på Georgia Guidestones att befolkningsmängden ska bli 90% mindre.

Så jag sökte lite och såg att visst har NASA skrivit om chemtrails: https://climate.nasa.gov/news/1066/just-5-questions-hacking-the-planet/

Citat:
"Solar radiation management (SRM)" reflekterar en liten mängd av solens ljus och värme tillbaka till rymden. Fungerar relativt snabbt. T.ex. pumpa sulfataerosoler in i stratosfären.

Citat:
I en idealisk värld skulle beslut om geoteknik göras på ett genomtänkt sätt, med utgångspunkt i forskning som kvantifierar resultat och risker – inklusive de möjliga oavsiktliga konsekvenserna av ett visst geoteknikschema. Geoteknik skulle bara hända när alla regeringar samlades och kom överens om en handlingslinje i god tid innan ett upplevt hot.

Men vi lever inte i en idealisk värld. En risk med vissa former av geoteknik är att även de minsta länderna eller privata enheter med relativt blygsamma resurser skulle kunna genomföra global klimatmanipulation. Ett land kan besluta att injicera aerosoler i stratosfären över sitt luftrum eller frömoln över havet, och det kan få globala konsekvenser.
Citera
2023-03-12, 14:27
Medlem
KungPungPats avatar
Jag kan översätta utomjordingarnas språk eller rättare sagt den här delen från NASA hemsida:

Översätts ungefär såhär:
Er värld var inte idealisk. Regeringar är vuxna skådespelare som låtsas vara barnsliga genom att aldrig kunna komma överens. Det kan hända att någon regering tillåter chemtrails vilket får globala konsekvenser eftersom vi förändrar er atmosfär för att ni redan har tagit självmord utan att förstå att vi får ta er planet då.
Citera
2023-03-12, 14:33
Medlem
Citat:
Att du tror att stora delar av befolkningen helt plötsligt riktade kameror mot k-strimmor och trodde att dom såg ett nytt globalt fenomen visar såklart nånting om hur lättlurad och ouppmärksam du är ...

Nja, det säger väl snarast om hur lättlurad du är när du tror att strimmorna är ett nytt fenomen. Och att du fortfarande tror det trots att du har fått källor på att fenomenet är beskrivet i böcker från så tidigt som 60-talet betyder att du dessutom är obildbar.

Och om du tror att "stora delar av befolkningen" tror på chemtrails så har du ingen som helst kontakt med verkligheten. Som exempel så har facebook-gruppen "Chemtrails i Sverige" cirka 1800 medlemmar, dvs 0,2% av Sveriges befolkning. Så ni är en väldigt liten grupp.

Citat:
... Du märkte väl inget. Ditt fokus var aldrig himlen så hur skulle du märka något. ...

Jodå, jag har sett strimmorna. Jag är till och med en trail-spotter, jag har genom åren spanat in tusentals strimmor. Och som flygintresserad har jag konstaterat att det är vanliga k-strimmor från helt vanliga passagerarplan.
Senast redigerad av WilleGarvin 2023-03-12 kl. 14:41.
Citera
2023-03-12, 14:34
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Koka vatten så ser du cotrails i form av ångan.
Ring mig när du har lyckats få ångan att inte spjälkas.
.
En jetmotor bränner flygfotogen med hjälp av syre och restprodukterna blir framför allt vatten och koldioxid. Det är det vattnet som ger contrails då det kommer ut i kall luft på hög höjd. Att spjälka vatten till väte och syre förbrukar mer energi än vad det ger. En jetmotor som spjälkade vatten till väte och syre skulle alltså inte ge någon dragkraft och skulle inte kunna driva flygplanet.
Och jag har också sett strimmorna redan då jag var barn på 70-talet. Dom såg ut precis som idag.
Senast redigerad av Jonas1968 2023-03-12 kl. 14:37.
Citera
2023-03-12, 21:53
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
En jetmotor bränner flygfotogen med hjälp av syre och restprodukterna blir framför allt vatten och koldioxid. Det är det vattnet som ger contrails då det kommer ut i kall luft på hög höjd. Att spjälka vatten till väte och syre förbrukar mer energi än vad det ger. En jetmotor som spjälkade vatten till väte och syre skulle alltså inte ge någon dragkraft och skulle inte kunna driva flygplanet.
Och jag har också sett strimmorna redan då jag var barn på 70-talet. Dom såg ut precis som idag.

Vill du tro det så gör det.

NASA har redan förklarat om hur chemtrails är en "nödlösning" på växthuseffekten och att det kan få globala konsekvenser.

Dom skriver inte rakt ut att det pågår för det ser väl varenda halvsmart kotte att det gör.. sen har vi ni som är duktiga på att sprida propaganda åt regeringar och NASA genom att låtsas att det inte pågår en nödlösning på växthuseffekten i atmosfären genom chemtrails

Utomjordingarna bakom NASA skriver i princip att mänskligheten är dödsdömd pga bilavgaser för att folk vill fortsätta förstöra miljön genom att köra bilar och då finns det en nödlösning som kan få globala kionsekvenser när 20+ år av chemtrails ändrar atmosfären.. ochh dom skriver till och med att chemtrails inte kommer att lösa problemet med miljöförstöring och avgaser.

Med andra ord så skriver dom sanningen utan att erkänna den för då hade det blivit kaos.. om alla sovande fick veta att mänskligheten är dödsdömd och att NASA har börjat en katastrofal nödlösning genom att blockera solen med chemtrails.. då hade folk krävt mer info om vad som har gjorts specifikt.

Folk är verkligen nollställda i huvut.

Ni chemtrailsförnekare kan väl läsa det där om chemtrails på NASAs hemsida utan att se något märkvärdigt i förklaringarr om nödlösningar och globala kon-sekvenser.
Citera
2023-03-12, 21:56
Medlem
Citat:

vad skulle vara syftet, vilka finansierar detta och massor av människor måste veta om detta typ piloter och ingen har sagt något
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in