Citat:
Ursprungligen postat av
Aramir2
HusvagnSvensson kan ofta inte skilja på vad lagen faktiskt säger och hur detta tolkas/praxis mot vad han tycker att lagen innebär eller vad den borde vara(enligt honom).
Enligt HusvagnSvensson är det hans tolkning som gäller och inget annat oavsett om detta stämmer med hur verkligheten ser ut eller inte.
Detta är ytterligare ett sådant fall. Enligt honom finns ingen juridisk definition av allmänintresse.
Enligt rättsväsendet så finns det dock det, domstolarna har en tolkning på vad allmänintresse innebär och det är den de går efter, vad någon annan anser att allmänintresse innebär spelar liksom ingen roll.
Rättsväsendet försöker sig givetvis i samband med domar på att bedöma vad
allmänintresse kan innebära, men det är inte samma sak som att det är ett juridiskt begrepp. Olika domstolar kan komma fram till olika bedömning av vad
allmänintresse är.
Du förtalar mig på det verkliga sättet eftersom du beljuger mig medvetet. Jag har varit mycket tydlig med att vad som står i lagen är en sak medan hur den tolkas i praxis är en annan. Det betyder inte att jag bestämmer lagarna efter eget huvud vilket du inbillar dig. Främst för att du är rätt korkad, gillar att buga för makten och har en agenda att inskränka yttrandefriheten. På ungefär samma sätt som de aktivister inom rättsväsendet som sätter praxis.
Praxis har avlägsnat sig långt ifrån vad lagen faktiskt säger. Därför innebär en friande dom inte som du påstår att juryn gör fel och inte dömer efter lagen och vad som är juridiskt riktigt, utan att de dömer rätt och riktigt till skillnad från lögnarna i våra domstolar som agerar efter en politisk agenda.