2024-08-29, 22:29
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Guess what, de kommer aldrig hamna i en relation om de måste köra frågesport innan de petar på varandra.

Det du grinar över är alltså att behöva säkerställa att den okände personen du är intresserad av är ok med fysiska inviter från dig, INNAN du skämmer ut dig själv och börjar tafsa på en person som inte vill bli tafsad på. Du anser att det är din rätt att få pröva dig fram genom att tafsa och om en person inte vill bli tafsad på så får den säga ifrån EFTER att du tafsat?

Är det sådana som du som betraktar sig själva som "riktiga män"?
Citera
2024-08-29, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Varför i hela fridens namn ska vi utgå från det? Med tanke på hur vanligt det är med snubbar som tar sig friheter och tafsar på kvinnor i alla möjliga olika sammanhang utan några som helst tecken på medgivande så är det ett betydligt mer sannolikt scenario och lämpligare utgångspunkt.
Varför inte? Du vill anta att pga att många män gör på ett visst sätt, så är det även fallet denna gång.

Jag väljer att anta att det är tjejen som fabricerat ihop en lögn för att tjäna enkla pengar. Ord mot ord och ordet kommer ifrån en tjej. Det sker oftare än du tror. Kvinnliga könet är otroligt manipulativt.
Citera
2024-08-29, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, men då kan nog utgå ifrån att anmälan inte är falsk. För om den var falsk så borde han förneka händelsen helt.
Varför då? Vad vinner han på det?
Citera
2024-08-29, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Nej, det är fantasier du vill ägna dig åt. Jag tycker att du bör starta en tråd om bevisföring i mål om mindre allvarliga sexualbrott i ett för detta passande forum om du vill hålla på med det.
Då finns det inget att diskutera. Ändå diskuterar ni. Varför?
Citera
2024-08-29, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Här kom det, igen, "kvinnor vet inte vad de själva vill".
Din generalisering grundas i din erfarenhet av kvinnor, de kvinnor som gett dig denna generaliserande bild av kvinnor faller direkt tillbaka på dig. Dvs det är den sortens kvinnor du dras till och som dras till dig.

Nu blandar du ihop korten, man kan vara emotionell utan att vara känslostyrd dvs man kan vara emotionell och ändå ha kontroll. Det gäller dock inte alla, med tanke på ovan så skulle det inte förvåna mig om du dras till känslostyrda kvinnor.
Hur kan man vara emotionell i naturen och ha kontroll över sina känslor? Kvinnor är känslostyrda, punkt. Att du vill att det ska vara på annat sätt förändrar inte verkligheten.

Det är en oxymoron att säga annat.
Citera
2024-08-29, 22:37
Medlem
Adonis.s avatar
Kvinnor tycker om när män kladdar på deras kroppar. Det finns undersökningar som visar på att kvinnor, rent generellt, blir upphetsade när en man (kollega, vän, släkting etc) berör henne på ett sexuellt& opassande sätt.

Att åtalas & dömas för en narurlig gest, dvs smek på bakdel, i en kvinnas sällskap är allt annat än acceptabelt. Det är ett rent helgerån då det fråntar mannen att sonera terrängen, ifall det är värt att gå vidare eller inte.

Det är INTE fel att smeka det motsatta könet på hennes bakdel, utan mwr av en rättighet, då ett sådant förfarande avslöjar huruvida hon är villig eller inte att gå vidare till ett penetrerande samlag. Tvärtom är det till kvinnans fördel att bli tafsad på då hon i god tid kan visa ett eventuellt samtycke

Utan denna sonering så riskerar mannen att mot kvinnans vilja penetrera henne vaginalt, oralt eller analt. Skadan kan då bli betydligt värre än en oskyldig smekning på en päronformad bakdel
Citera
2024-08-29, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Varför inte? Du vill anta att pga att många män gör på ett visst sätt, så är det även fallet denna gång.

Jag väljer att anta att det är tjejen som fabricerat ihop en lögn för att tjäna enkla pengar. Ord mot ord och ordet kommer ifrån en tjej. Det sker oftare än du tror. Kvinnliga könet är otroligt manipulativt.

Ja, rent statistiskt och sannolikhetsmässigt så är mitt scenario en betydligt lämpligare utgångspunkt istället för att skuldbelägga kvinnan och förutsätta att det handlar om fabricering och lögner. Men jag kan inte påstå att jag är speciellt förvånad över ditt val av utgångspunkt, du har flera gånger i denna tråd visat med tydlighet vilken liten gris du är. Jag hoppas att din dotter slipper ditt kvinnoförakt i framtiden.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Kvinnor tycker om när män kladdar på deras kroppar. Det finns undersökningar som visar på att kvinnor, rent generellt, blir upphetsade när en man (kollega, vän, släkting etc) berör henne på ett sexuellt& opassande sätt.

Att åtalas & dömas för en narurlig gest, dvs smek på bakdel, i en kvinnas sällskap är allt annat än acceptabelt. Det är ett rent helgerån då det fråntar mannen att sonera terrängen, ifall det är värt att gå vidare eller inte.

Det är INTE fel att smeka det motsatta könet på hennes bakdel, utan mwr av en rättighet, då ett sådant förfarande avslöjar huruvida hon är villig eller inte att gå vidare till ett penetrerande samlag. Tvärtom är det till kvinnans fördel att bli tafsad på då hon i god tid kan visa ett eventuellt samtycke

Utan denna sonering så riskerar mannen att mot kvinnans vilja penetrera henne vaginalt, oralt eller analt. Skadan kan då bli betydligt värre än en oskyldig smekning på en päronformad bakdel

Du får gärna länka till dessa undersökningar.
Citera
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Det du grinar över är alltså att behöva säkerställa att den okände personen du är intresserad av är ok med fysiska inviter från dig, INNAN du skämmer ut dig själv och börjar tafsa på en person som inte vill bli tafsad på. Du anser att det är din rätt att få pröva dig fram genom att tafsa och om en person inte vill bli tafsad på så får den säga ifrån EFTER att du tafsat?

Är det sådana som du som betraktar sig själva som "riktiga män"?

Det går inte att veta med säkerhet om en person vill ha fysisk beröring utan att uttryckligen fråga. Men människor frågar inte varandra uttryckligen innan de rör varandra, de känner av stämningen. På grund av detta åker män, och enbart män, dit för brott. Pga av erat jävla gnäll och ologiska tänkande. Men det är bara att gratulera till ert feministiska och miljövänliga samhälle där barn ej blir gjorde och kärleken kommer ut som patriarkal struktur.
Citera
2024-08-29, 22:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Samtycke måste vara muntligt eller skriftligt. Går inte mäta eller bevisa annars.
Nej, samtycke måste inte vara muntligt eller skriftligt - samspel ger samtycke.
Citera
2024-08-29, 22:39
Medlem
PreciousStoness avatar
PissBuss besvarar tidigare inlägg från Gamsahaeyo:
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Det du tar upp handlar inte om just detta fall, utan är rent spekulativt, fantasier du presenterar och vill få bedömda av någon annan av högst oklara skäl.
Dina inlägg i tråden visar på både juridiska kunskaper, mänsklig empati, att du gillar fakta och har en aversion emot trams, vilket är egenskaper jag uppskattar högt!

Jag själv går t.o.m. steget längre och besvarar inte narcissistiska halmdockor, men visst tar det emot att behöva se deras tramsande när saker och ting inte rör sig om rätten till åsiktsfrihet.

Att som trollet nedan påstå det som jag har fetmarkerat tyder på noll insikt i hur rättsväsendet fungerar i Sverige.
Att tro att en åklagare måste ha varit närvarande på en brottsplats för att kunna leda ett fall i bevis, är ju så otroligt infantilt!

När åtalet hanteras i domstol så får vi svar på huruvida bevis vittnen m.m. finns i ärendet.
Som du säger så begår en åkl tjänstefel om man väcker åtal i ett ärende som denne inte anser sig kunna leda till en fällande dom.
Att åkl har för avsikt att föreslå ett bötesbelopp på 12.000 kr tänker jag inte spekulera i då även det kan ha många olika beroendefaktorer.

Ha det bra PissBuss!
// 💎

- - - - - - - - - -
Trådsvar på PissBuss inlägg ovan.
Citat:
Jo. Det handlar om just detta fall. Ren spekulation om vad för bevismaterial som kommer användas emot killen som är anklagad för sexuellt ofredande. Kan det bli mer tydligt än så?
Vad för bevis kan finnas förutom ord mot ord, ögonvittne eller video på händelsen? Hur ska åklagaren bevisa att han har gjort det som tjejen påstår? Hon var inte där.
Citera
2024-08-29, 22:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Varför då? Vad vinner han på det?
Att rätten kan bedöma hans version - det har inte ens hänt något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in