2024-08-29, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Likaså jag. Därför kan vi ju istället utgå från att killen är falskt anklagad. Killen kan ha försökt ragga på tjejen utan att bli avvisad och tolkat det som att han hade en chans, därför hållit om henne och smekt henne på rumpan för att visa att han var attraherad av henne och ville ligga.

Det ville ju hon också (tänker han), eftersom att hon inte visat något tydligt tecken på obehag eller sagt ifrån muntligt varken tidigare eller när han smekte. Det blir trots detta inget ligg och de båda går skilda vägar. Han tänker då: ”Oh well, hon var väl trots allt inte intresserad av mig, surt men det är som det är.”

Veckorna går och plötsligt dyker det upp ett brev en dag. Det är från polisen. Han är anklagad för sexuellt ofredande!

Skyldig tills motsatsen är bevisad… eller hur det nu går.

Varför i hela fridens namn ska vi utgå från det? Med tanke på hur vanligt det är med snubbar som tar sig friheter och tafsar på kvinnor i alla möjliga olika sammanhang utan några som helst tecken på medgivande så är det ett betydligt mer sannolikt scenario och lämpligare utgångspunkt.
Citera
2024-08-29, 22:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Så… då erkänner han brott enligt dig? Är du förståndshandikappad?
Nej, men då kan nog utgå ifrån att anmälan inte är falsk. För om den var falsk så borde han förneka händelsen helt.
Citera
2024-08-29, 22:15
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
"Allt fler ungdomar ber om samtycke
När det kommer till hur sex initieras första gången med en ny partner är det vanligare bland ungdomar att kommunicera via en rak fråga, jämfört med bland unga vuxna.

Undersökningen visar att 33 procent av de i åldern 16-20 år frågade om samtycke senaste gången de hade sex med en ny partner, jämfört med 19 procent i gruppen 21-35 år.

2020 var siffran 25 procent bland 16-20-åringarna och sedan dess har alltså andelen unga som uttryckligen ber om samtycke ökat.

Bland unga vuxna (21-35 år) är det fler som istället kommunicerar att de vill ha sex genom att använda kroppsspråk. Det uppger 46 procent, jämfört med 31 procent i gruppen 16-20 år."

https://www.rfsu.se/om-rfsu/press/pressmeddelanden/2021/ungdomar-blir-allt-battre-pa-att-fraga-om-samtycke-vid-sex/

Tragiskt. Det kommer inte bli många barn gjorda i alla fall, det kan man ju säga med en gång. Ett gäng galna feminister lagstiftar om hur människor ska kommunicera när de har sex och folk tvingas foga sig.

Inte konstigt att barnafödandet går ned. Fast inte mig emot, hellre att Sverige dör ut än förvandlas till ett feministiskt koncentrationsläger. Det är dit vi är påväg nu.
Citera
2024-08-29, 22:18
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Ditt svar sög.

För att du är dum.

Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Jag hävdar att (vissa) feministiska infallsvinklar även delas av många ickefeminister. Det självklara svaret på eventuellt godtycke är att inte peta på kvinnor överhuvudtaget såvida de inte uttryckligen ber om det. Man bör agera professionellt, vara korrekt och hålla fingrarna borta. Inga falska anklagelser.
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Jag vet bara att om han hade följt mitt tips skulle han inte vara åtalad just nu. Det är just denna typ av diskussion man slipper, ”vad räknas som sexuellt övergrepp”? No tafs, no tjafs.

As simple as that.

Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nej, det blir det inte alls, är du galen?! Om du själv "tillrättavisar" någon medelst en örfil på låt oss säga krogen, efter att denne smekt dig över rumpan och du misstyckte, så skulle för det första den slemmige aldrig ens få för sig att anmäla dig. För det andra så skulle den slemmige helt klart kunna få för sig att anmäla din pojkvän, om denne kom och örfilar upp den slemmige, i efterhand... Är övertygad om att de rättsliga instanserna skulle ge mig helt rätt i denna fråga...

Så du menar att snubben som tycker han är man nog att tafsa på mig inte är man nog att ta en tillrättavisning av min man, utan kommer då som en störd lättkränkt feminist anmäla det till polisen? JAG anses som löjlig om jag anmäler en tafsare till polisen men om min tafsare får stryk av min man pga att han tafsade på mig så är det självklart att han ska kontakta polisen?

VART är världen på väg???!!! Förr stod svin upp för att de var svin, om de tafsade på någon annans kvinna och fick stryk av mannen så accepterade dem det som män då de visste att de gjort fel. Det finns inga riktiga män kvar

Jag är inte bekymrad. Det löser sig, dock inte för tafsaren.
Citera
2024-08-29, 22:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Jag har aldrig någonsin eller någonstans sagt att jag vill ansvarsbefria någon.
Jo, det är det du säger hela tiden - men du använder inte de orden.

Citat:
Men vissa bagateller (som en klapp på röven är) hör inte hemma på polisens bord.
Såtillvida den som utövar det inte lägger ned vid tillsägelse.
Som här t ex.
Offret skall tiga och ta emot - inte anmäla .. för man får ju inte gör livet "surt" för förövaren.

Citat:
Tillsägelse eller en smäll på käften är upp till var och en att bedöma vad som passar sig bäst.
Det är inte att ansvarsbefria.
Jo, när du säger att man inte skall anmäla och att det är offret som skall ta ansvar för förövarens beteende så är det att ansvarsbefria förövaren.
Citat:
Det är att lösa problemet på plats och gå vidare i livet.
Nej, för alla går inte det - det finns de som vill ha upprättelse genom anmälan och dom.
Det du tycker är okej är inte okej för alla.

Citat:
Vid det fall man blir gravt traumatiserad får man söka upp en psykolog.
Fast vore det inte bättre att ge den rekommendationen till tafsaren. Kan man inte hålla händerna i styr kanske man behöver professionell hjälp med gränser.

Citat:
Blir allt nödvändigtvis bättre för att polis hanterar ärendet?
För offret så kan det absolut vara så - för förövaren så är det troligen sällan så.

Citat:
Jag gav dig rätt i att jag visst förminskar dem som går till polisen för en klapp på röven.
Jag tycker att det är överdrivet.
Ja, jag vet att du gav mig rätt i det -- och det är ju sådana åsikter från din sida som berättar att du anser att offren skall ta ansvaret för att skydda förövarna.

Citat:
Jag har gett dig förklaringen till hur mitt resonemang går där.

Antingen förstår du vad jag menar, eller så kommer du aldrig att göra det i den här frågan.

Det är okej.
Jag ser hur du resonerar - och ditt resonemang kan aldrig vara okej i mina ögon.
Jag har döttrar och barnbarn som är flickebarn -- de skall inte behöva acceptera tafsande från män de inte själva vill ha en sådan interaktion med. Rör någon dem så skall de veta att både vi och lagen skyddar deras kroppar och integritet.
Citera
2024-08-29, 22:19
Medlem
Citat:
Det går inte att tala för en hel grupp, alla kvinnor är inte likadana. Det som en gillar, ogillar en annan. Detta är bevisligen oerhört svårt för män att begripa och jag har under hela mitt liv haft skäl att irritera mig på män som talar om för mig hur jag fungerar och vad jag gillar och inte gillar utifrån deras erfarenheter av andra kvinnor. Så häpnadsväckande dumt.

När man vill okända människor något så öppnar man käften och talar, oavsett vad det gäller, man frågar och ställer kontrollfrågor för att undvika missförstånd. Förslagsvis så gör man även så när det gäller uppvaktning av människor man inte känner. HUR kan det vara så fruktansvärt svårt och pinsamt för vuxna människor att använda verbalt klarspråk för att undvika missförstånd?

Yngre människor tycks iaf ha fattat galoppen:

"Allt fler ungdomar ber om samtycke
När det kommer till hur sex initieras första gången med en ny partner är det vanligare bland ungdomar att kommunicera via en rak fråga, jämfört med bland unga vuxna.

Undersökningen visar att 33 procent av de i åldern 16-20 år frågade om samtycke senaste gången de hade sex med en ny partner, jämfört med 19 procent i gruppen 21-35 år.

2020 var siffran 25 procent bland 16-20-åringarna och sedan dess har alltså andelen unga som uttryckligen ber om samtycke ökat.

Bland unga vuxna (21-35 år) är det fler som istället kommunicerar att de vill ha sex genom att använda kroppsspråk. Det uppger 46 procent, jämfört med 31 procent i gruppen 16-20 år."

https://www.rfsu.se/om-rfsu/press/pressmeddelanden/2021/ungdomar-blir-allt-battre-pa-att-fraga-om-samtycke-vid-sex/
Kvinnor vet inte vad de själva vill, trots det så ska männen gissa sig fram. Kvinnors emotionella intelligens är noll. Detta på grund av faktumet att de är så fruktansvärt emotionella. De vill tro att de har hög emotionell intelligens.

Men att vara emotionell innebär att man inte har någon kontroll över sitt emotionella tillstånd.

Det som du tar upp är ett inlärt beteende som kommer att försvinna eftersom att ingen förutom kvinnor egentligen vill ha det så och männen är de som styr i förhållanden, naturligt. Vissa män går med på sådant trams pga att de är desperata och känner sig tvungna att följa feminismens väg.

Varför tror du annars att så få ungdomar har förhållanden idag? Majoriteten väljer att bespara huvudvärken som kommer med dagens kvinnor.
Citera
2024-08-29, 22:19
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Jo. Det handlar om just detta fall. Ren spekulation om vad för bevismaterial som kommer användas emot killen som är anklagad för sexuellt ofredande. Kan det bli mer tydligt än så?

Vad för bevis kan finnas förutom ord mot ord, ögonvittne eller video på händelsen? Hur ska åklagaren bevisa att han har gjort det som tjejen påstår? Hon var inte där.

Nej, det är fantasier du vill ägna dig åt. Jag tycker att du bör starta en tråd om bevisföring i mål om mindre allvarliga sexualbrott i ett för detta passande forum om du vill hålla på med det.
Citera
2024-08-29, 22:20
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Tragiskt. Det kommer inte bli många barn gjorda i alla fall, det kan man ju säga med en gång. Ett gäng galna feminister lagstiftar om hur människor ska kommunicera när de har sex och folk tvingas foga sig.

Inte konstigt att barnafödandet går ned. Fast inte mig emot, hellre att Sverige dör ut än förvandlas till ett feministiskt koncentrationsläger. Det är dit vi är påväg nu.

Guess what, folk brukar inte skaffa barn med okända människor utan när de varit i en relation ett tag.
Citera
2024-08-29, 22:24
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Guess what, folk brukar inte skaffa barn med okända människor utan när de varit i en relation ett tag.

Guess what, de kommer aldrig hamna i en relation om de måste köra frågesport innan de petar på varandra.
Citera
2024-08-29, 22:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Det är tråkigt att du är ledsen, men du får nog ge mer förklaringar ifall folk utanför din feministbubbla ska förstå vad du menar.

Om en man kommer hem från jobbet, behöver han fråga sin fru om samtycke innan han ger henne en puss? Är det din uppfattning?
Ja faktiskt. Också en så liten och enkel handling kräver samtycke.
Jag har varit gift i 35 och min man har aldrig tvingat på mig en puss för att får reda på om jag ville ha den eller inte.
Det handlar alltid om en avläsning av varandra, och är han eller jag sur och inte vill ge en puss i samspel så trycker man inte in någon puss i ansiktet på den andra.
Samtycke är A och O.
Citera
2024-08-29, 22:25
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Kvinnor vet inte vad de själva vill, trots det så ska männen gissa sig fram. Kvinnors emotionella intelligens är noll. Detta på grund av faktumet att de är så fruktansvärt emotionella. De vill tro att de har hög emotionell intelligens.

Det som du tar upp är ett inlärt beteende som kommer att försvinna eftersom att ingen förutom kvinnor egentligen vill ha det så och männen är de som styr i förhållanden, naturligt. Vissa män går med på sådant trams pga att de är desperata och känner sig tvungna att följa feminismens väg.

Varför tror du annars att så få ungdomar har förhållanden idag? Majoriteten väljer att bespara huvudvärken som kommer med dagens kvinnor.

Här kom det, igen, "kvinnor vet inte vad de själva vill".
Din generalisering grundas i din erfarenhet av kvinnor, de kvinnor som gett dig denna generaliserande bild av kvinnor faller direkt tillbaka på dig. Dvs det är den sortens kvinnor du dras till och som dras till dig.

Citat:
Men att vara emotionell innebär att man inte har någon kontroll över sitt emotionella tillstånd.

Nu blandar du ihop korten, man kan vara emotionell utan att vara känslostyrd dvs man kan vara emotionell och ändå ha kontroll. Det gäller dock inte alla, med tanke på ovan så skulle det inte förvåna mig om du dras till känslostyrda kvinnor.
Citera
2024-08-29, 22:26
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja faktiskt. Också en så liten och enkel handling kräver samtycke.
Jag har varit gift i 35 och min man har aldrig tvingat på mig en puss för att får reda på om jag ville ha den eller inte.
Det handlar alltid om en avläsning av varandra, och är han eller jag sur och inte vill ge en puss i samspel så trycker man inte in någon puss i ansiktet på den andra.
Samtycke är A och O.

Samtycke måste vara muntligt eller skriftligt. Går inte mäta eller bevisa annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in