2024-08-29, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Lär din dotter det. Jag tror att den dagen hon kommer hem och är utsatt för en brottslig handling - oavsett om det är sexuellt ofredande eller något annat så kommer du att stötta henne när hon vill anmäla - och inte be henne ha förståelse för förövaren.

Men jag kan ha fel.

Då finns samtycke - och det vanliga är att man klarar av att läsa av sin partner - inte att man tycker man äger rätten utan samtycke från den andra.

Ok. Det låter ju bra.
Frågan är hur du agerar om kvinnan bara stelnar och inte ger dig gensvar - fortsätter du då eller backar du och undrar om något är fel?

Utifrån det jag läser har du ju haft samtycke. Att ge samtycke måste inte vara verbalt - men det måste finnas ett gensvar eller en överenskommelse om att den andra kommer vara helt passiv.

Fallet handlar om en kvinna som oönskat blev utsatt för upprepade sexuella närmanden - Tingsrätten har funnit att så skett - och mannen i fråga har vare sig förnekat eller erkänt brottet.
Om hon stelnar till så är hon ju uppenbart obekväm i situationen. Men det sker inte när det gått så långt att man doppar den i hallongrottan. Utan det sker isåfall tidigare. Åtminstone enligt min erfarenhet, dock har man ju hört och läst om det.

Sker det mot förmodan under akten så är det något allvarligt fel på kvinnan och då är det bara att avsluta så fort som möjligt, aldrig mer träffa henne och hoppas på att man inte blir falskt anmäld för våldtäkt. Dessa psykopatiska kvinnor hade du säkert stöttat till 100%, för en kvinnas ord väger alltid tyngre än en mans och enligt nya definitionen så räknas det ju som våldtäkt eftersom att hon faktiskt inte ville (i efterhand).

En kompis till mig blev anklagad för att ha våldtagit en tjej på en fest. Han var så full att han inte riktigt mindes om han hade gjort det eller ej, därför kunde han ju inte förneka det till 100%. Det slutade med att han isolerade sig och blev deprimerad, självmordsbenägen.

Till slut kom det fram från henne själv på en senare fest att ”det var ju bara ett skämt... haha!”. Han fick sitt liv förstört (åtminstone för ett tag) och självkänslan är på havets botten. Han blev totalt förändrad.

Vad hände med henne? Ingenting.

Nu minns jag inte om hon anmälde det eller ej, men det hade inte spelat någon roll. Kvinnor får inte konsekvenser för detta och kan därför missbruka det. Tack vare personer som dig.

Därför existerar människor med vett, som mig. Såna som inte alltid litar på kvinnors ord. Såna som ifrågasätter dom och ställer de jobbiga frågorna som ingen annan vågar. Blev du verkligen våldtagen/sexuellt ofredad? Kan inte han, enligt dig, ha uppfattat det som att du var intresserad på något sätt? Sa du verkligen ifrån?

Självklart väljer killen i fallet att inte ta någon ställning alls. Han är ju livrädd för att bli stämplad som gud vet vad av hela Sverige, hans bekanta, hans och hennes vänner och familj. Han har inget att vinna på att varken förneka eller erkänna. Kvinnans ord väger alltid tyngre och det bevisade tingsrätten återigen.

Har rätten aldrig dömt oskyldiga människor… är det ditt påstående?
Citera
2024-08-29, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Rättelse… att prata, kolla, röra, pussa (osv) på kvinnor som är feminister är NO-GO 2024.

Det brukar vara rätt lätt att se vilka som är feminister eftersom de stoltserar det genom att klä och sminka sig på ett sätt som bara feminister gör. Men tyvärr gör inte alla det, så det är bäst att fråga om de är det för att vara säker.
Jag hävdar att (vissa) feministiska infallsvinklar även delas av många ickefeminister. Det självklara svaret på eventuellt godtycke är att inte peta på kvinnor överhuvudtaget såvida de inte uttryckligen ber om det. Man bör agera professionellt, vara korrekt och hålla fingrarna borta. Inga falska anklagelser.
Senast redigerad av Fetgirig 2024-08-29 kl. 20:07.
Citera
2024-08-29, 20:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sagutyren
En man i 20-årsåldern åtalas för sexuellt ofredande.

Detta sedan mannen hållit om en kvinna i samma ålder runt hennes midja, samt vid upprepade tillfällen smekt hennes rumpa.

Det hände i mitten av maj i år på en adress i Boden.

Extra åklagare Julia Sjöberg yrkar på skadestånd på 12 000 kronor.

https://nsd.se/nyheter/boden/artikel/smekte-kvinna-pa-rumpan-atalas-for-sexuellt-ofredande/l6g9xgwj

Vem är rumpsmekaren?
Denna åklagares insats ingjuter en fantastisk karriärs resa i det knallröda landet.
Vad har hon lyckats med tidigare-någon som vet?
Citera
2024-08-29, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NakedSunshine
Ja om detta sker utan samtycke så är det no-go. Det har ingenting med feminismen att göra. Du går väl inte bara hem till folk och tar saker ur deras kylskåp om du inte fått lov?
Det behövs inget muntligt eller skriftligt samtycke som du anser. Det är vad jag menar.

Därför rör man aldrig en feminist som dig. Det har allt med feminismen att göra. Detta går inte att jämföra med att sno mat hos människor. Bara den jämförelsen berättar hur tappad du är.

Ni feminister vill ha muntligt eller skriftligt samtycke och det är sinnessjukt samt avtändande.

”Vill du ha sex?”
”Är det ok om jag tar av dig BH:n?”
”Får jag byta ställning eller gör det dig obekväm?”
Citera
2024-08-29, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Jag hävdar att feministiska infallsvinklar även delas av ickefeminister. Det självklara svaret är att inte peta på kvinnor överhuvudtaget såvida de inte uttryckligen ber om det. Man bör agera professionellt, vara korrekt och hålla fingrarna borta. Inga falska anklagelser.
Med det resonemanget så förstår jag varför det är fler singlar än någonsin i Sverige idag.

Hon ska alltså klä av sig naken, ställa sig på fyra ben och skrika efter ens kuk för att man ska få ha sex med henne. Det är att uttryckligen be om det.

Ingen tjej säger från ingenstans att det är ok att knulla henne. Det är en process som börjar med det 20-åriga killen gjorde. Man håller om, smeker, kysser först för att känna av responsen. Får man inget tydligt svar som ”nej, jag vill inte” eller att hon fryser till helt, så går det inte att tolka det på annat sätt än att det är ok att fortsätta.

Var denna tjej tydlig med killen innan hon tog det till rätten?
Citera
2024-08-29, 20:19
Medlem
Citat:
Med det resonemanget så förstår jag varför det är fler singlar än någonsin i Sverige idag.

Hon ska alltså klä av sig naken, ställa sig på fyra ben och skrika efter ens kuk för att man ska få ha sex med henne. Det är att uttryckligen be om det.

Ingen tjej säger från ingenstans att det är ok att knulla henne. Det är en process som börjar med det 20-åriga killen gjorde. Man håller om, smeker, kysser först för att känna av responsen. Får man inget tydligt svar som ”nej, jag vill inte” eller att hon fryser till helt, så går det inte att tolka det på annat sätt än att det är ok att fortsätta.

Var denna tjej tydlig med killen innan hon tog det till rätten?
Jag vet bara att om han hade följt mitt tips skulle han inte vara åtalad just nu.

Det är just denna typ av diskussion man slipper, ”vad räknas som sexuellt övergrepp”? No tafs, no tjafs.
Citera
2024-08-29, 20:24
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravad-tax
Ja, för alternativmedia har aldrig sensationsrubriker.

Vad är alternativmedia för dig, the economist eller dagen?

Alternativmedia är väldigt brett, så alla kan nog hitta något som passar dem
Citera
2024-08-29, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Visst, men det är heller inte speciellt svårt att fråga innan man börjar ta på andra människor, och om man gjort bort sig så avbryter man och ber om ursäkt och så vidare.

Det är rimligt att anta att den åtalade avvisats innan det misstänkta brottet, och inte heller varit speciellt trevlig efteråt.
Varför är det rimligt att anta?

Är det inte rimligt att anta att killen försökte göra ett närmande, kanske till och med ville ha sex med henne och hon inte var tydlig med att hon inte uppskattade det han höll på med, förrän vid rättegången?

Är det inte rimligt att anta att denna tjej är psykiskt störd och anmält honom för att få skadestånd? Hon vet att hennes ord väger tyngre än hans i rätten och det finns inga bevis förutom ordet.

Ska vi anta det? Eller ska vi avstå från att anta och kanske vänta tills någon (TS förslagsvis) länkar till FUP eller åtminstone citerar det som står i den låsta artikeln?
Citera
2024-08-29, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Jag vet bara att om han hade följt mitt tips skulle han inte vara åtalad just nu.

Det är just denna typ av diskussion man slipper, ”vad räknas som sexuellt övergrepp”? No tafs, no tjafs.
Ja, jo. Du har inte fel i sak. Men detta tänk skapar ju dessa problem som vi har i samhället idag… och det är inget att ta lätt på.

Ungdomarna är mer deprimerade än någonsin och det ser inte ljust ut för svenskarna när det gäller att dejta samt skaffa barn.
Citera
2024-08-29, 20:39
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Varför är det rimligt att anta?

Är det inte rimligt att anta att killen försökte göra ett närmande, kanske till och med ville ha sex med henne och hon inte var tydlig med att hon inte uppskattade det han höll på med, förrän vid rättegången?

Är det inte rimligt att anta att denna tjej är psykiskt störd och anmält honom för att få skadestånd? Hon vet att hennes ord väger tyngre än hans i rätten och det finns inga bevis förutom ordet.

Ska vi anta det? Eller ska vi avstå från att anta och kanske vänta tills någon (TS förslagsvis) länkar till FUP eller åtminstone citerar det som står i den låsta artikeln?

För att åklagaren tagit det till åtal. Det är endast tillåtet om åklagaren har skäl att förvänta sig en fällande dom.
Citera
2024-08-29, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
För att åklagaren tagit det till åtal. Det är endast tillåtet om åklagaren har skäl att förvänta sig en fällande dom.
Vad var bevisen? Ord mot ord?

Har rättegångar aldrig lett till att människor blir oskyldigt dömda?
Citera
2024-08-29, 20:43
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Vad var bevisen? Ord mot ord?

Har rättegångar aldrig lett till att människor blir oskyldigt dömda?

Det vet vi inte.

Det förekommer. Mer vanligt är nog felaktigt dömda. En ökänd JK skrev en gång en rapport om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in