Citat:
Om hon stelnar till så är hon ju uppenbart obekväm i situationen. Men det sker inte när det gått så långt att man doppar den i hallongrottan. Utan det sker isåfall tidigare. Åtminstone enligt min erfarenhet, dock har man ju hört och läst om det.Lär din dotter det. Jag tror att den dagen hon kommer hem och är utsatt för en brottslig handling - oavsett om det är sexuellt ofredande eller något annat så kommer du att stötta henne när hon vill anmäla - och inte be henne ha förståelse för förövaren.
Men jag kan ha fel.
Då finns samtycke - och det vanliga är att man klarar av att läsa av sin partner - inte att man tycker man äger rätten utan samtycke från den andra.
Ok. Det låter ju bra.
Frågan är hur du agerar om kvinnan bara stelnar och inte ger dig gensvar - fortsätter du då eller backar du och undrar om något är fel?
Utifrån det jag läser har du ju haft samtycke. Att ge samtycke måste inte vara verbalt - men det måste finnas ett gensvar eller en överenskommelse om att den andra kommer vara helt passiv.
Fallet handlar om en kvinna som oönskat blev utsatt för upprepade sexuella närmanden - Tingsrätten har funnit att så skett - och mannen i fråga har vare sig förnekat eller erkänt brottet.
Men jag kan ha fel.
Då finns samtycke - och det vanliga är att man klarar av att läsa av sin partner - inte att man tycker man äger rätten utan samtycke från den andra.
Ok. Det låter ju bra.
Frågan är hur du agerar om kvinnan bara stelnar och inte ger dig gensvar - fortsätter du då eller backar du och undrar om något är fel?
Utifrån det jag läser har du ju haft samtycke. Att ge samtycke måste inte vara verbalt - men det måste finnas ett gensvar eller en överenskommelse om att den andra kommer vara helt passiv.
Fallet handlar om en kvinna som oönskat blev utsatt för upprepade sexuella närmanden - Tingsrätten har funnit att så skett - och mannen i fråga har vare sig förnekat eller erkänt brottet.
Sker det mot förmodan under akten så är det något allvarligt fel på kvinnan och då är det bara att avsluta så fort som möjligt, aldrig mer träffa henne och hoppas på att man inte blir falskt anmäld för våldtäkt. Dessa psykopatiska kvinnor hade du säkert stöttat till 100%, för en kvinnas ord väger alltid tyngre än en mans och enligt nya definitionen så räknas det ju som våldtäkt eftersom att hon faktiskt inte ville (i efterhand).
En kompis till mig blev anklagad för att ha våldtagit en tjej på en fest. Han var så full att han inte riktigt mindes om han hade gjort det eller ej, därför kunde han ju inte förneka det till 100%. Det slutade med att han isolerade sig och blev deprimerad, självmordsbenägen.
Till slut kom det fram från henne själv på en senare fest att ”det var ju bara ett skämt... haha!”. Han fick sitt liv förstört (åtminstone för ett tag) och självkänslan är på havets botten. Han blev totalt förändrad.
Vad hände med henne? Ingenting.
Nu minns jag inte om hon anmälde det eller ej, men det hade inte spelat någon roll. Kvinnor får inte konsekvenser för detta och kan därför missbruka det. Tack vare personer som dig.
Därför existerar människor med vett, som mig. Såna som inte alltid litar på kvinnors ord. Såna som ifrågasätter dom och ställer de jobbiga frågorna som ingen annan vågar. Blev du verkligen våldtagen/sexuellt ofredad? Kan inte han, enligt dig, ha uppfattat det som att du var intresserad på något sätt? Sa du verkligen ifrån?
Självklart väljer killen i fallet att inte ta någon ställning alls. Han är ju livrädd för att bli stämplad som gud vet vad av hela Sverige, hans bekanta, hans och hennes vänner och familj. Han har inget att vinna på att varken förneka eller erkänna. Kvinnans ord väger alltid tyngre och det bevisade tingsrätten återigen.
Har rätten aldrig dömt oskyldiga människor… är det ditt påstående?