2024-08-29, 18:35
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Jag har gjort fler barn än genomsnittet och aldrig blivit utredd för sexualbrott så det verkar fungera bra.

Jag använder en helt annan approach och har heller aldrig ens varit i närheten av att begått sexuella övegrepp eller utretts för några, så det finns väl då grader i helvetet...?
Citera
2024-08-29, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NakedSunshine
Om du nu har en dotter så tycker jag oerhört synd om jäntan. Och kan bara vara glad över att din sort är en minoritet och det förhoppningsvis kommer finnas lagar och vänner att skydda henne.

Då kan man ha flera konversationer, okunskap och förvirring är inte en anledning att ofreda.

I ditt fall nej, då ni har den överenskommelsen. Men tänka sig, i de fall där en sådan överenskommelse inte finns så är det att likställa med våldtäkt. Och du och din partner =/= en tjej på dansgolvet som inte vill bli ofredad. Kan du över huvud taget förstå att det inte handlar om dig?
Du behöver inte tycka synd om mig eller min dotter. Jag kommer nämligen uppfostra henne utan feminism och hon kommer klara livet så mycket bättre än er offerkoftor
Citera
2024-08-29, 18:37
Medlem
EN smekning över rumpan borde väl kunna få passera, tycker jag. Men om snubben fortsätter - trots tydligt ogillande genom ord eller kroppspråk från kvinnan - så kan en anmälan vara motiverad. De flesta kvinnor brukar dock kunna hantera ovälkomna närmanden utan att behöva koppla in rättsväsendet.

Det finns dock en viss problematik, bl.a. följande:

- Det finns kvinnor som är onda, lättstötta, psykopatiska, överdramatiska, uppmärksamhetstörstiga, lögnaktiga, lågbegåvade, trasiga, hämndlystna manshatare....som mer än gärna -och med minimal risk för repressalier - drar en man inför rätta utan att egentligen ha fog för det. Jag tror det är detta faktumet som får många män att verka så kritiska i denna tråd.
Citera
2024-08-29, 18:40
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Min mans örfilar är mer kraftfulla, det blir således en mer korrekt och balanserad tillrättavisning.

Nej, det blir det inte alls, är du galen?! Om du själv "tillrättavisar" någon medelst en örfil på låt oss säga krogen, efter att denne smekt dig över rumpan och du misstyckte, så skulle för det första den slemmige aldrig ens få för sig att anmäla dig. För det andra så skulle den slemmige helt klart kunna få för sig att anmäla din pojkvän, om denne kom och örfilar upp den slemmige, i efterhand... Är övertygad om att de rättsliga instanserna skulle ge mig helt rätt i denna fråga...
Citera
2024-08-29, 18:43
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Hade aldrig hänt när jag var 20 år. Då kunde man klämma både här och där på brudarna och var aldrig någon som anmälde något . Och vad jag vet inga brudar som tagit skada av det senare i livet . Det är nya tider nu eller som Nationalteatern sjöng " Vi är barn av vår tid" .

Tackar min lyckliga stjärna att jag inte är ung idag .

Cissi Wallin och MeeTo ligger bakom
Citera
2024-08-29, 18:43
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James.Fjong
Män kommer i förlängningen att hålla kvinnor på avstånd vilket är väldigt dåligt för båda parter.

Man kanske kan resonera så.

Men det scenario kommer aldrig att hända. De drifter som driver män, unga män, kommer alltid att vinna. De är helt enkelt för starka än att män ägnar sig åt långa mentala argumentationer.
Senast redigerad av -GG 2024-08-29 kl. 18:46.
Citera
2024-08-29, 18:44
Medlem
Citat:
Alla sexuella relationer ska utan tvekan godkännas annars är det våldtäkt, så mycket hoppas jag att du förstår i alla fall.
Ja, helst muntligt och skriftligt, va?

Då har jag våldtagit otroligt många kvinnor. Om jag går efter din definition. Vad konstigt att de alltid brukade komma tillbaka för mer eller åtminstone inte anmälde mig eller uttryckte att det jag gjorde var fel. Mycket konstigt.

Nästan som att jag inte våldtog dom utan vi alla hade sex utan att behöva ta fram ett samtyckesformulär. Kanske var det receptet för att de skulle komma tillbaka, de ville ha någon som pumpade dom utan att förstöra stämningen med något så fjolligt.

Nåväl, killar och män - det finns normala tjejer/kvinnor, även om de är få. Se bara till att de inte är feminister så löser det sig.
Citera
2024-08-29, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
EN smekning över rumpan borde väl kunna få passera, tycker jag. Men om snubben fortsätter - trots tydligt ogillande genom ord eller kroppspråk från kvinnan - så kan en anmälan vara motiverad. De flesta kvinnor brukar dock kunna hantera ovälkomna närmanden utan att behöva koppla in rättsväsendet.

Det finns dock en viss problematik, bl.a. följande:

- Det finns kvinnor som är onda, lättstötta, psykopatiska, överdramatiska, uppmärksamhetstörstiga, lögnaktiga, lågbegåvade, trasiga, hämndlystna manshatare....som mer än gärna -och med minimal risk för repressalier - drar en man inför rätta utan att egentligen ha fog för det. Jag tror det är detta faktumet som får många män att verka så kritiska i denna tråd.
Du belyser något oerhört viktigt.

Lagen kan missbrukas något kopiöst, vilket även görs (av nämnda kvinnor).
Citera
2024-08-29, 18:59
Medlem
Citat:
Om du nu har en dotter så tycker jag oerhört synd om jäntan. Och kan bara vara glad över att din sort är en minoritet och det förhoppningsvis kommer finnas lagar och vänner att skydda henne.

Då kan man ha flera konversationer, okunskap och förvirring är inte en anledning att ofreda.

I ditt fall nej, då ni har den överenskommelsen. Men tänka sig, i de fall där en sådan överenskommelse inte finns så är det att likställa med våldtäkt. Och du och din partner =/= en tjej på dansgolvet som inte vill bli ofredad. Kan du över huvud taget förstå att det inte handlar om dig?
Jag har även haft sex med kvinnor utan den överenskommelsen som man naturligt har i ett förhållande.

Jag har känt av situationen och rört mig fram försiktigt för att sedan befinna mig i positionen där min penis är i kvinnans vagina, helt utan muntligt eller skriftligt samtycke. Och vet du vad? De njöt, de anmälde mig inte och de kom tillbaka för mer. Förklara det, tack.
Citera
2024-08-29, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sagutyren
En man i 20-årsåldern åtalas för sexuellt ofredande.

Detta sedan mannen hållit om en kvinna i samma ålder runt hennes midja, samt vid upprepade tillfällen smekt hennes rumpa.

Det hände i mitten av maj i år på en adress i Boden.

Extra åklagare Julia Sjöberg yrkar på skadestånd på 12 000 kronor.

https://nsd.se/nyheter/boden/artikel/smekte-kvinna-pa-rumpan-atalas-for-sexuellt-ofredande/l6g9xgwj

Vem är rumpsmekaren?
Varför fortsätter vissa att misslyckas tolka världsläget? Att fulpeta på kvinnor är NO-GO 2024, det krävs ingen Einstein för att räkna ut det.
Citera
2024-08-29, 19:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Frågan är om ett lätt smek ned på stjärten som möts med ett liknande tillbaka är ett kommunicerat tyst samtycke eller ej. I min värld så är det så.
Ja, det är fullt skäligt att tolka det som samtycke.
Citera
2024-08-29, 19:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Sa hon någon gång ifrån till mannen som höll om henne och smekte henne? Om nej; då får hon skylla sig själv. Detta kommer jag lära ut till min dotter också. Gråt nu, feminister

Jag kommer även lära min dotter att det kommer finnas människor av det manliga könet på fester och att det kan hända att de försöker känna av ifall hon är attraherad av dem på andra sätt än med talet. Som till exempel dans, lätt beröring, kramar, pussar/kyssar. Speciellt när alkohol är med i bilden.

Det är inte alltid det framgår ifall någon är intresserad av en efter att man haft en konversation med en, speciellt i yngre åldrar.
Lär din dotter det. Jag tror att den dagen hon kommer hem och är utsatt för en brottslig handling - oavsett om det är sexuellt ofredande eller något annat så kommer du att stötta henne när hon vill anmäla - och inte be henne ha förståelse för förövaren.

Men jag kan ha fel.

Citat:
Nej, det är inte våldtäkt om man har sex med sin partner efter att man först kramat, kysst och smekt denne utan något som helst motstånd. Jag behöver inte fråga min partner om jag får stoppa in snoppen i henne. Det är något underförstått hos båda två, vi kan läsa av varandra genom både muntlig och kroppslig kommunikation. Jag vet, det är helt galet.
Då finns samtycke - och det vanliga är att man klarar av att läsa av sin partner - inte att man tycker man äger rätten utan samtycke från den andra.

Citat:
Jag har aldrig behövt fråga en kvinna om samtycke. Akten sker naturligt för både mig och kvinnorna som jag legat med, precis som det ska vara. Tycker inte en kvinna om att jag håller om, kysser eller smeker henne, så har hon sagt ifrån på diverse sätt och jag har då slutat med det och berättat att jag förstår och respekterar henne. Det är inte svårare än så.
Ok. Det låter ju bra.
Frågan är hur du agerar om kvinnan bara stelnar och inte ger dig gensvar - fortsätter du då eller backar du och undrar om något är fel?

Citat:
Jag har aldrig blivit anmäld trots att jag gjort allt detta utan samtycke först och ingen av dessa kvinnor har tagit skada av det (ja, jag vet detta med säkerhet).
Utifrån det jag läser har du ju haft samtycke. Att ge samtycke måste inte vara verbalt - men det måste finnas ett gensvar eller en överenskommelse om att den andra kommer vara helt passiv.

Fallet handlar om en kvinna som oönskat blev utsatt för upprepade sexuella närmanden - Tingsrätten har funnit att så skett - och mannen i fråga har vare sig förnekat eller erkänt brottet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in