• 1
  • 2
2024-08-29, 12:56
Medlem
jjujjus avatar
Vad händer om man blir friad till och får en förlovningsring man inte tycker om?

Du ska ändå ha på dig den livet ut. Det finns så många olika, vissa gillar stora stenar, andra gillar vitt guld och andra gillar en blandning, vissa vill ha en färg på stenarna, andra vill ha två, vissa vill ha en stor diamant medan andra vill ha små diamanter.

Vad gör man om man inte gillar ringen?

Har ni varit med om det? Vad hände? Lärde ni er tycka om den eller bytte ni den?

Samtidigt vill man ju att HAN ska ha valt den.

Är han fel man om han väljer fel ring? Jag tror att han bör veta vad som passar mig..
Citera
2024-08-29, 12:59
Medlem
kyrkstockens avatar
I sverige är en förlovningsring en slät guldring. Vad är det att ha åsikter om?

Men du har väl sett amerikanska tv program och skall döpa ungarna till kevin och fifi trixiebell?
Citera
2024-08-29, 12:59
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken

Men du har väl sett amerikanska tv program och skall döpa ungarna till kevin och fifi trixiebell?
Nej, det är vigselringen du talar om.
Citera
2024-08-29, 13:02
Medlem
James.Fjongs avatar
Ringar provar man tillsammans.
Bara på film en man knäar framför kvinnan med en redan köpt ring.
Citera
2024-08-29, 13:04
Medlem
Hamadryads avatar
Det korta svaret är ja.

Men det beror väl lite på vad som är problemet med den och hur stort det är.
Men jag skulle nog tolka det som att personen inte riktigt har tänkte till & ansträngt sig för att hitta en ring som passar...
Det kan ju inte vara jättesvårt att ta en koll i smyckeskrinet och se vad som redan finns där och välja nått som liknar, i alla fall kunna utesluta visa typer & färger.
Citera
2024-08-29, 13:15
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamadryad
Det korta svaret är ja.

Men det beror väl lite på vad som är problemet med den och hur stort det är.
Men jag skulle nog tolka det som att personen inte riktigt har tänkte till & ansträngt sig för att hitta en ring som passar...
Det kan ju inte vara jättesvårt att ta en koll i smyckeskrinet och se vad som redan finns där och välja nått som liknar, i alla fall kunna utesluta visa typer & färger.
Ja, men tror att många män tror att alla kvinnor vill ha en stor diamantring som liksom buktar ut? Jag gillar t.ex. inte det men man vill inte att den ska vara tråkig heller, måste finnas karaktär. Men den får inte vara ”för mycket” heller.
Citera
2024-08-29, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Du ska ändå ha på dig den livet ut.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken

Nej, det är vigselringen du talar om.
I see, du skall alltså vara förlovad resten av livet ?
Ja han är fel man om han inte planerar gå längre än så.
Citera
2024-08-29, 13:17
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James.Fjong
Ringar provar man tillsammans.
Bara på film en man knäar framför kvinnan med en redan köpt ring.
Så oromantiskt

Nej jag vill bli överraskad. Men vill inte få en offentlig ”show”.

Vigselringen ja. Den släta båda ska ha. Klart man väljer den tillsammans.
Citera
2024-08-29, 13:20
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Så oromantiskt

Nej jag vill bli överraskad. Men vill inte få en offentlig ”show”.

Vigselringen ja. Den släta båda ska ha. Klart man väljer den tillsammans.

Det är väl rätt vanligt att ha en "tillfällig" förlovningsring. D.v.s antingen en lånad/hyrd från juvelerare, eller en mer vanlig ring som senare kan användas som en vanlig ring, när paret gemensamt valt ut en ring. D.v.s själva frieriet är en överraskning och sedan väljer man en "permanent" ring i efterhand.
Citera
2024-08-29, 13:20
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iminander
I see, du skall alltså vara förlovad resten av livet ?
Ja han är fel man om han inte planerar gå längre än så.
Jag har aldrig varit gift. Men jag har fått någon form av kärleksring och smycken av min fd sambo.

Menar du att man tar av sig den efter man har gift sig? Ser människor ha 2 ringar på sig. En dom blev friade med, och en när dom gifte sig.
Citera
2024-08-29, 13:21
Medlem
Var nöjd med va du får.
Citera
2024-08-29, 13:25
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Det är väl rätt vanligt att ha en "tillfällig" förlovningsring. D.v.s antingen en lånad/hyrd från juvelerare, eller en mer vanlig ring som senare kan användas som en vanlig ring, när paret gemensamt valt ut en ring. D.v.s själva frieriet är en överraskning och sedan väljer man en "permanent" ring i efterhand.
Ska han låna en ring som andra människor haft på sig för att fria till mig så kan han skita i det helt och hållet. Gud vad pinsamt. Och då är jag inte ens en golddigger.

Vill inte ha någon annans ring på fingret. Det är dålig energi det. Fan vet jag vad den förra människan gick och bar på för problem.

Men som tur är, så kommer han ju veta hur jag tänker och inte göra så mot mig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in