2024-08-29, 13:28
Medlem
jjujjus avatar
Vill gärna höra hur ni gjorde som inte blev nöjda

Det tråden handlar om med andra ord.
Citera
2024-08-29, 13:33
Medlem
Hamadryads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Ja, men tror att många män tror att alla kvinnor vill ha en stor diamantring som liksom buktar ut? Jag gillar t.ex. inte det men man vill inte att den ska vara tråkig heller, måste finnas karaktär. Men den får inte vara ”för mycket” heller.
Jo, så är det nog
Men om man som går på tänket "Detta gillar nog alla kvinnor" då är han ju lite korkad.

Skulle en man fria med en ring som uppenbarligen inte är av ens smak så tycker jag att man vänligt tacka nej. För att det är troligtvis inte det enda som han har missat om en. Det sätter på något sätt ribban av vad man kan förvänta sig i sitt äktenskap i form av uppmärksamhet och ansträngning.

Och för att inte män nu ska gå bananas så skulle jag föredra den perfekta ring för typ 200 SEK, än med någon monsterdiamant för äckligt mycket pengar.
Det handlar alltså inte om priset utan ansträngningen.
Citera
2024-08-29, 13:37
Medlem
george.sthlms avatar
Mån får väl vara lite praktisk, för fan. Stora pengar i en förlovningsring.

Köp en billig ring i fin ask på wish eller temu och ha den som en symbolisk ring när du
friar. Sen får du välja vilken du vill hos juveleraren.
Citera
2024-08-29, 13:40
Medlem
fuskas avatar
Jag mätte min sambos finger när vederbörande var full och sov med ett snöre och gick sedan till en guldsmed och löste storleken. Den hade 7 st små stenar inbundet i den och text men inget datum. Sen friade jag när vi käkade frukost på muren vid ättestupan på Ramberget i Göteborg. Nej jag tog inget kvitto på ringen. Gilla den eller dra liksom. Ringen är en symbol ingen jävla status pryl.
Du vet att killen inte MÅSTE vara den som gör det.

Edit: sen får man ju fiska lite efter vad som skulle passa osv i smyg.
Citera
2024-08-29, 13:45
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ska han låna en ring som andra människor haft på sig för att fria till mig så kan han skita i det helt och hållet. Gud vad pinsamt. Och då är jag inte ens en golddigger.

Vill inte ha någon annans ring på fingret. Det är dålig energi det. Fan vet jag vad den förra människan gick och bar på för problem.

Men som tur är, så kommer han ju veta hur jag tänker och inte göra så mot mig
Men i slutändan brukar det handla om priset. En inte så snygg, men väldigt dyr, är alltid mer uppskattad än en snygg men billig. För det handlar om hur mycket kvinnan upplever att han uppskattar henne.

Så jag vet hur de flesta kvinnor tänker. För du vill väl visa upp den för dina tjejkompisar också och att de ska beundra den. En prislapp förändrar utseendet kraftigt.
Citera
2024-08-29, 14:03
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Vad händer om man blir friad till och får en förlovningsring man inte tycker om?

Du ska ändå ha på dig den livet ut. Det finns så många olika, vissa gillar stora stenar, andra gillar vitt guld och andra gillar en blandning, vissa vill ha en färg på stenarna, andra vill ha två, vissa vill ha en stor diamant medan andra vill ha små diamanter.

Vad gör man om man inte gillar ringen?

Har ni varit med om det? Vad hände? Lärde ni er tycka om den eller bytte ni den?

Samtidigt vill man ju att HAN ska ha valt den.

Är han fel man om han väljer fel ring? Jag tror att han bör veta vad som passar mig..
Fånigt.
man ger ju naturligtvis hint om vad man gillar eller tittar tillsammans på olika alternativ. så får man se. Hur skall han veta annars?
Utsätta honom för denna prövning och tom undra om han är rätt man som valt en ring han inte kunde veta att du ogillar.
Tala om för honom istället hur du tänker innan han går och köper en ring så kanske du slipper se honom mer.
Varifrån får du dina fantasier? Högstadiets litteratur som "Archie Comics" och "Betty and Veronica"?
Citera
2024-08-29, 14:06
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Ringen jag hade när jag friade till min fru är inte en ring hon har på sig idag.
Du får helt enkelt uppgradera själv till den ringen du vill ha, det är bara en symbolisk ring.
Citera
2024-08-29, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Var nöjd med va du får.

Ja men lite så inom nån slags rimlighetens gräns iaf.
Citera
2024-08-29, 14:16
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Så oromantiskt

Nej jag vill bli överraskad. Men vill inte få en offentlig ”show”.

Vigselringen ja. Den släta båda ska ha. Klart man väljer den tillsammans.

Som föregående talare sa, du kan uppenbarligen inget om svensk kultur. Här friar man traditionellt inte med ringen i hand.

Förlovningsringar är släta och av guld. Vigselringen är den som ev har stenar och dylikt.
Citera
2024-08-29, 14:21
Medlem
Citat:
Ja, men tror att många män tror att alla kvinnor vill ha en stor diamantring som liksom buktar ut? Jag gillar t.ex. inte det men man vill inte att den ska vara tråkig heller, måste finnas karaktär. Men den får inte vara ”för mycket” heller.

Som sagt du kan inget om Svensk kultur och allt du pratar om är Amerikansk kultur.

Här är det en enkel slät guldring som gäller hela vägen för majoriteten.

För minoriteten blir det en ring med någon sten, inte alltid diamant här som i USA utan ofta en färg som tjejen gillar.

De som köper en ring med sten är oftast ett högerriktat par som du ser vid Stureplan eller Täby villaområde.
Tjejen är också ofta snygg nog för att kvala in som någon en man verkligen vill göra allt för.

Till skillnad från majoriteten av svenska kvinnor som bara kvalar in under ”får en avsugning i veckan tills barnen kom sen aldrig någonting, någonsin”. Mest för att hon hatar sig själv.
Citera
2024-08-29, 14:23
Medlem
förlovningsringar köper man väl alltid ihop eller ?
Citera
2024-08-29, 14:32
Medlem
sebastian66s avatar
Jag tycker du har för stora krav. En förlovningsring ska mana kanske springa med 1 år eller
tills man drar in i kyrkan,
Då kör man på en annan sort. Jag tycker du ändå ska vara glad och uppskatta det du fr thats it.
En ring är bara en ring ett liv med den man älskar betyder mer än en ring.
Svårare än så kan det ju inte vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in